BWW Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hei Min første Vista pc går i BSOD. Maskinen var ferdig inst fra leverandør. jeg skiftet CPU fan, satte inn gml lydkort (SoundBlaster PCI128) og SMC trådløst nettverks kort. Da kom blåskjermen som jeg aldri før har fått på 15 år Den "slår inn" ca. 2-3 min etter oppstart. Virker som om dne kommer før hvis jeg starter explorer? Hva jeg gjorde Fjernet Soundblaster kortet da det er gml uten at feilen forsvant. Skulle da avinstallere tilhørende via kontrollpanelet, men får ikke fjernet. Får bare dialogboksen som sier Vent... så skjer det ingenting, hvorfor? Er admin. Noen som vet om SMC2802w EU er kompatibel med Vista? Går med XP men har skjønt at det ikke er selvfølge at den skal fungere med Vista? Endret 30. mars 2007 av BWW Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 HeiMin første Vista pc går i BSOD. Maskinen var ferdig inst fra leverandør. jeg skiftet CPU fan, satte inn gml lydkort (SoundBlaster PCI128) og SMC trådløst nettverks kort. Da kom blåskjermen som jeg aldri før har fått på 15 år Den "slår inn" ca. 2-3 min etter oppstart. Virker som om dne kommer før hvis jeg starter explorer? Hva jeg gjorde Fjernet Soundblaster kortet da det er gml uten at feilen forsvant. Skulle da avinstallere tilhørende via kontrollpanelet, men får ikke fjernet. Får bare dialogboksen som sier Vent... så skjer det ingenting, hvorfor? Er admin. Noen som vet om SMC2802w EU er kompatibel med Vista? Går med XP men har skjønt at det ikke er selvfølge at den skal fungere med Vista? 8264264[/snapback] Riktige drivere til riktig OS. Dessuten tror jeg dette kommer at dine komponenter ikke får nok strøm. Noe som forårsaker en hardware feil (Mest sannsynlig lydkortet) Noe ordentelig dokumentasjon om feilmeldinger og BSOD'er i vista har enda ikke kommet fra Microsoft sin side. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Jo, det er som tenkt en av driverne. I løpet av dagen fant jeg ut at Vista ikke støtter gamecontroller porter så da var det bort med det kortet SMC2804 er nok årsaken. Fjernet driver så gikk det bedre. Men det rare var at inst av driverne gikk fint og viste ikke feil. Feilmeldingen jeg fikk (0x00000124) er stort sett knyttet til Nvidia og drivere til XFX kort, men det var altså ikke årsaken hos meg. Men det er ikke ensbetydene at XP driver ikke skal fungere, men det virker som om Vista har mye særere trekk når det gjelder kravet til driverne. Win 2000 til XP var jo en drøm, stort sett. Vel, da var dte bare å finne et kompatibelt wireless kort Takk for innspill Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nå får jeg denne feilen også :S Har ikke gjort noen som helst endring den vil bare ikke starte... det begynte med at åc'en frøs og jeg måtte kvele den... siden har den ikke villet starte :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå