marius883 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg har en Dell Latitude D620 laptop som har en innebygget smart card leser, men hvordan får jeg brukt denne, og hvor får man tak i sånne smart cards. er det mulig å bruke bankkortet? Når jeg setter inn bankkortet mitt i leseren, får jeg følgende melding: det finnes ikke drivere for denne enheten på dette systemet. Hvordan får jeg tatt i bruk denne saken? Endret 29. mars 2007 av marius883 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, lurer litt på dette selv Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, lurer litt på dette selv 8264305[/snapback] hehe da er vi to da Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Etter det jeg har skjønt, er smartkort-porten kun for utvidet sikkerhet hvor du kan låse/låse opp maskinen ved bruk av smartkort fremfor tradisjonell passord. SmartkortsikkerhetFordi datasikkerhet er ett av de viktigste elementene i bedriftenes databehandling, er Latitude D620 utformet med tanke på dette. Ikke bare leveres D620 med et bredt utvalg av løsninger innen sikkerhetsprogramvare, men den har også en helt ny tre-faktors autentifiseringsprosess. Smartkortleseren krever både et kort og et passord for at operativsystemet skal starte opp, og du kan legge til den valgfrie fingeravtrykksleseren til systemet ditt som det tredje nivået for brukersikkerhet. Dessuten gjør den ekstra sikkerheten med standardspor for låser, valgfri programvare for sporing av bærbare PC-er og kompatibilitet med ledende sikkerhetsprogramvare at din D620 er trygg for hackere, tyver og ondsinnet virus og ormer. Tror ikke det er smartkortleser for f.eks tippekort eller VISA Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Etter det jeg har skjønt, er smartkort-porten kun for utvidet sikkerhet hvor du kan låse/låse opp maskinen ved bruk av smartkort fremfor tradisjonell passord. SmartkortsikkerhetFordi datasikkerhet er ett av de viktigste elementene i bedriftenes databehandling, er Latitude D620 utformet med tanke på dette. Ikke bare leveres D620 med et bredt utvalg av løsninger innen sikkerhetsprogramvare, men den har også en helt ny tre-faktors autentifiseringsprosess. Smartkortleseren krever både et kort og et passord for at operativsystemet skal starte opp, og du kan legge til den valgfrie fingeravtrykksleseren til systemet ditt som det tredje nivået for brukersikkerhet. Dessuten gjør den ekstra sikkerheten med standardspor for låser, valgfri programvare for sporing av bærbare PC-er og kompatibilitet med ledende sikkerhetsprogramvare at din D620 er trygg for hackere, tyver og ondsinnet virus og ormer. Tror ikke det er smartkortleser for f.eks tippekort eller VISA 8264329[/snapback] Ja, men hvor får man tak i sånne smartkort da? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Nesten helt sikker på at dette er en proprietær Dell-løsning som får kun kjøpt hos Dell Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Funker helt fint med smartkort ifra Norsk Tipping. Har en D810 med smartkortleser, har ikke installert noen drivere for det, funker fint i både XP og Vista. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Funker helt fint med smartkort ifra Norsk Tipping.Har en D810 med smartkortleser, har ikke installert noen drivere for det, funker fint i både XP og Vista. 8264623[/snapback] Hvordan får du til å bruke det da, har du noe slags software til det? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hvordan får du til å bruke det da, har du noe slags software til det? 8264649[/snapback] Bare å plugge kortet i det, så oppsøke Norsk Tipping sine sider. Trur det ble installert noe derfra første gang. Bare å prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå