Gå til innhold

Krav til CV

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn flere CVer hos forskjellige nettsteder som f.eks Digi.no, HW.no og Finn.no. Fått respons fra mange rekruteringsselskaper.

De skriver f.eks "Jeg finner din CV interessant og har kanskje en mulig jobb til deg i xxx-selskap. [...] Legg igjen din CV hos oss."

De har allerede lest min CV så hva slags CV mener de at jeg skal levere inn? De CVene som ligger i databasene er mer en karriereprofil fremfor CV men CV skal vel skrives når man søker en spesifik jobb (der man skriver hvorfor man søker osv.)?

Har jeg misforstått?

Er en generell CV fra mal alà de fra databasene en gyldig CV?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt inn flere CVer hos forskjellige nettsteder som f.eks Digi.no, HW.no og Finn.no. Fått respons fra mange rekruteringsselskaper.

De skriver f.eks "Jeg finner din CV interessant og har kanskje en mulig jobb til deg i xxx-selskap. [...] Legg igjen din CV hos oss."

De har allerede lest min CV så hva slags CV mener de at jeg skal levere inn? De CVene som ligger i databasene er mer en karriereprofil fremfor CV men CV skal vel skrives når man søker en spesifik jobb (der man skriver hvorfor man søker osv.)?

Har jeg misforstått?

Er en generell CV fra mal alà de fra databasene en gyldig CV?

8264204[/snapback]

De vil nok bare at du skal registrere deg på selskapets hjemmeside.

Med samme CV som du har levert andre steder. Fordi du virker som en god kandidat og de da ønsker å ha deg registrert i sin egen database.

Du må gjerne kalle en CV for en karriereprofil.

Jeg skriver ikke en ny CV til hver jobb jeg søker.

Jeg skriver heller en jobbsøknad, og legger ved en standard CV som jeg har laget.

Bemanningsselskaper fungerer slik at de søker jobben for deg. Og har du da lagt inn CV'en i deres database, kontakter de deg, og tilbyr deg passende jobber.

Har selv god erfaring fra Personalhuset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...