Gå til innhold

Stemme til til kommunevalget?

Anbefalte innlegg

Hei!

Går Videregående skole, Medier og Kommunikasjon, og har i oppdrag om å lage en valgkampanje for unge velgere.

Lurer da på om noen her kommer til å stemme til kommunevalget 2007?

- Ja? Hvorfor?

- Nei? Hvorfor?

Hva skal til for at dere skal stemme?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal til at vi skal stemme det og det partiet, eller i det hele tatt?

uansett hvor mye folk babler på om jeg burde stemme eller ikke stemme i det hele tatt, så kommer jeg til å stemme på det jeg har bestemt uansett...

Lenke til kommentar

Ja, jeg kommer til å stemme. Ikke fordi jeg tror at min stemme avgjør, men fordi jeg er tilhenger av demokrati. Per i dag er den største trusselen mot demokratiet at folk ikke benytter seg av stemmeretten sin. Jo lavere valgdeltakelse, jo dårligere demokrati er det (selvsagt med visse unntak).

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at folk ikke bruker stemmeretten? Den største trusselen mot demokratiet er vel at partipolitikk blir mer og mer lik og at folket blir mindre eller ensidig informert.

Jeg har aldri stemt bortsett fra ved et skolevalg, og da ga jeg min stemme til et "skolelys". Jeg er av den oppfattning at man ikke burde stemme dersom man ikke vet alt man stemmer for og i mot. Å lese "Lavere skatter og avgifter" og så gå til stemmeurnen blir feil for meg.

Er det mitt ansvar å holde meg oppdatert? Ja

Er det medias ansvar å informere meg og gjøre meg nysgjerrig? Ja

Hva gjorde meg nysgjerrig? Alle bevisene på korrupsjon i internasjonal politikk

Hva gjør meg ikke nysgerrig? "Djupedal med homohets", "Valla og LO", media som fokuserer på underholdningsverdi - ikke politikk.

Jeg "prøver" å oppdatere meg nå, men det er jo nesten slitsomt å informere seg om norsk politkk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...