Inc Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har da en side . På forsiden er det 13 andre undersider og problemet er hvis jeg legger til ny side (f.eks nr 14) så må jeg inn på de andre 13 sidene og legge til den siste siden.. Enten så har programert det tungtvindt eller så finnes en grei løsning på dette?? Lenke til kommentar
attach Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Skill ut koden til menyen i et eget dokument og bruk <?php include("meny.php"); ?> på alle sidene. Dermed trenger du kun å forandre det ene dokumentet (meny.php) for hver gang. Meny.php trenger ikke html, head, body og alt det der, kun menyen. Hvis du bruker .htm eller .html på undersidene, så må du omdøpe de til .php. Endret 29. mars 2007 av attach Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Ok. men nå har det seg sånn at verten ikke støtter php atm. Lenke til kommentar
attach Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Da prøver du <!--#include virtual="meny.txt" --> og gjør om til .shtml. Det kalles Server Side Includes (SSI). Endret 29. mars 2007 av attach Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) altså alle aktuelle sider om til shtml istedet for html? Eller må jeg gjøre om alle som ikke kommer innunder include.. Endret 29. mars 2007 av regga Lenke til kommentar
attach Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jepp. Det er akkurat som php-metoden nevnt ovenfor. Det er ikke sikkert det virker, så du må prøve det først. Det kommer an på serveren. Endret 29. mars 2007 av attach Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 okay takk, serveren støtter bare html\css og asp, men jeg gjør ett forsøk Lenke til kommentar
attach Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Ok, da har du løsningen her hvis det ikke fungerer (det er det samme, men med andre filtyper). Si ifra om hvordan det går, da. Endret 29. mars 2007 av attach Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Det funket det, men så fikk jeg opp feil som er merket med gult og ikke finner jeg ut hvorfor det skjer?? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Nå kjenner ikke jeg dreamweaver, men du har vel en div tag som ikke er lukka tenker jeg. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 taggen var lukket den, men den var overflødig. dvs jeg hadde dobbelt opp med koder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå