Gå til innhold

Video cam -max 7000kr


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har aldri prøvd, eigd eller brukt digitale videokamera, men har lyst å skaffe eit lite og enkelt kamera for ein førstegangs bruker.

 

Det jeg er ute etter er eit kamera som:

- Lite, helst lommeformat.

-Enkel overføring av film til pc! (harddisk, sd memory?)

-Enkelt i bruk

-Bilde kvalitet som er ok for hjemmebruk. Må være ok bra kvalitet på ein 32" tv

-Prislappen max 7-7500

 

Noen som har noen gode forslag?

Trenger ikke oppfølge alle kriterier, men kanskje noen kan peke meg i rett retning :)

 

Takker for alle kommentarer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt Panasonic NV-GS500, eller en av dets lillebrødre. Dette er noe av det beste man får tak i til denne prisen, med 3CCD og optisk bildestabilisator. Panasonic er kjent for god kvalitet.

 

Når det gjelder enkel overføring til PC vil jeg påstå at DV-tape fortsatt er det enkleste. Mulig selve overføringen er enklere med harddisk eller minnebrikke, men redigeringen er utvilsomt enklere med DV. Prisen overstiger dog beløpet ditt bittelitt, men jeg er ikke i tvil om at du finner det til din prisgrense hos en annen butikk. Var bare for å legge ved en link. Lykke til med handelen!

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34638

Lenke til kommentar
Hei...

 

Har aldri prøvd, eigd eller brukt digitale videokamera, men har lyst å skaffe eit lite og enkelt kamera for ein førstegangs bruker.

 

Det jeg er ute etter er eit kamera som:

- Lite, helst lommeformat.

-Enkel overføring av film til pc! (harddisk, sd memory?)

-Enkelt i bruk

-Bilde kvalitet som er ok for hjemmebruk. Må være ok bra kvalitet på ein 32" tv

-Prislappen max 7-7500

 

Noen som har noen gode forslag?

Trenger ikke oppfølge alle kriterier, men kanskje noen kan peke meg i rett retning  :)

 

Takker for alle kommentarer...

8263668[/snapback]

 

Andre forslag til dette??

Lenke til kommentar

Det var vel to Panasonic-kameraer som havnet på best i test i forbrukerportalen. NV-GS 280/300 og NV-GS 500. Den førstnevnte har kommet i en ny utgave, uten inngang for ekstern mic, NV-GS 320, og er innenfor budsjettet ditt(mellom 5-6000 kr). Kr 500,- til, og du har den beste, NV-GS 500.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale kamera som har harddisk, SD memory eller DVDplate som lagringsmedium?? Er ikke interessert i Mini-Dv som lagringsmedium! uansett kvalitets og redigerings fordeler som mange ramser opp..

 

Noen folk med erfaringer fra kamera som har Harddisk, sd-memory eller dvdplate som lagringsmedium??

Anbefale noe?

max 7000kr?

 

Takker...

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale kamera som har harddisk, SD memory eller DVDplate som lagringsmedium?? Er ikke interessert i Mini-Dv som lagringsmedium! uansett kvalitets og redigerings fordeler som mange ramser opp..

 

Noen folk med erfaringer fra kamera som har Harddisk, sd-memory eller dvdplate som lagringsmedium??

Anbefale noe?

max 7000kr?

 

Takker...

8292663[/snapback]

Det er ikke for å være arrogant, men min mening er at dersom du skal ha god kvalitet på en 32" tv-skjerm, må du opp noen prisklasser dersom du ikke vil lagre på DV-tape. Video på DVD-plater og minnekort er kraftig komprimert i forhold på konsumentkameraer. Det jeg vil frem til er at det ikke bare er alle fordelene ved redigering som foreløpig veier opp for DV-tape. Håper du finner ut av hva som er riktigst for deg å kjøpe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...