Rosa Tanga Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hva er nforce? søkte litt, men ble ikke klok... Jeg var ganske sikker på at nforce var brukt i bærbare maskiner,,altså et skjermkort innebygd på hoverkortet i bærbare. Men nå er jeg i tvil... Har alle hovedkort med nforce innebygd skjermkort? hva er det? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 nForce og nForce2 er ett chipsett som er laget av nVIDIA, hovedkort med dette chipsettet har integrert VGA Lenke til kommentar
Danny Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 21:44, skrev CerveZa_:nForce og nForce2 er ett chipsett som er laget av nVIDIA, hovedkort med dette chipsettet har integrert VGA ikke helt riktig finnes nforce1 kort uten integrert vga og de nofroce 2 korta som er ute nå er også uten vga men msi kommer snart med integrert gf4mx. Lenke til kommentar
Best Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 finnes ikke nforce eller nforc2 til bærbare. nforce2 til athlon64 vill komme i kort for bærbare. finnes dog microATX kort basert på nforce og nforce2. Lenke til kommentar
nab Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Det fins 2 utgaver av nforce2 "north-bridge", en med integrert skjermkort (nforce2 IGP) og en uten (nForce2 SPP), og 2 versjoner av "south-bridge", MCP og MCP-T. MCP-T versjonen kalles "de-luxe" og inneholder bl.a audioprossesor og Firewire, samt 2 nettverkskontakter. Aktuellt HK : ASUS A7N8X (skal kjøpe meg et snart ...) For fullstendig info : http://www.tomshardware.com/mainboard/2002...1111/index.html Mvh. NAB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå