Mr. Bojangles Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 De fleste butikker i dag, i hvert fall de litt større butikkene, bruker jo sånn VenSafe system. Da henger det fremme magnetkort for hvert produkt, man kjøper kortet, det aktiveres i kassen og man dytter kortet inn i en automat og får røyken sin. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 skule varene , tja gør meg ikke noe , koster ikke meg mer tid at betjeningen må strekke seg etter det . men jeg kunne godt ha hatt en engen butikk kun for tobbaks varer , som vinmonopolet , hadde vert genialt , hadde sikkert ført til bedre utvalg og mere informasjon om de forskjellige varene . Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 At tobakks varer skal gjøres mindre synlig syns eg er ein bra ting selv om eg ikkje ser det helt nødvendige. Noen butikker bruker jo disse Vensafe systemene og det gjør jo tobakken automatisk mer skjult. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 http://www.bt.no/innenriks/article811260.ece I morgen skal dette bli vedtatt. Jeg kommer ikke til å røyke mindre selv om tobakken er skjult Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ufattelig tullete forslag som virkelig synliggjør det krampeaktige verdisettet som pushes av makthavere uten en føtter i samfunnet de skal styre. Ingen kan vel si at det er et problem at tobakken forsvinner bak disk, problemet er bare den generelle trenden at at absolutt alt skal kontrolleres. Hver gang vi godtar slikt piss senkes terskelen for et nytt overgrep mot fornuften. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Så det er fornuftig å ødelegge seg selv og andre ved å røyke? Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det er fornuftig at voksne mennesker må få gjøre som de vil. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Å det er ingen som har hindret voksne mennesker å kjøpe røyk. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva gjør da dette opplegget da, om det liksom ikke begrenser noe? Da er du jo enig i at det hele er krampeaktig. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Hooray! KrF ftw! (Nei, det er ikke ironi) Endret 15. mars 2009 av Ozi Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg er enig i at dette er et flott initiativ. Jeg liker ideen. Mindre synlighet, mindre tilgjengelighet = mindre kjøp og konsum. Om færre mennesker røyker og/eller begynner å røyke høres dette flott ut. Om det ikke skulle inneha noen effekt må vedtaket revurderes og eventuelt forandres. @Novocaine Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Joa, skjønner jo at du står for alt dette. Men ikke si at du forbeholder enkeltmenneskets frihet til å ta et eget valg om røyke eller ikke, dersom du mener folk skal beskyttes for seg selv. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Joa, skjønner jo at du står for alt dette. Men ikke si at du forbeholder enkeltmenneskets frihet til å ta et eget valg om røyke eller ikke, dersom du mener folk skal beskyttes for seg selv. Har de gjort det ulovlig å røyke? Eller hva mener du med å ha valget? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Dette kan kombineres. Ingen har fjernet produktene. Det kommer høyst sannsynlig heller aldri til å skje. Dermed har man forsatt valget, man kan kjøpe røyk og snus om man ønsker. @Novocaine Endret 15. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Synes godteri og slikt burde plasseres lengst unna kassa også. Det er jo bare for å få folk til å kjøpe en sjokolade, selv om det ikke er inne for dét. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Synes godteri og slikt burde plasseres lengst unna kassa også. Det er jo bare for å få folk til å kjøpe en sjokolade, selv om det ikke er inne for dét. Jeg mener det kom en lov om det for ikke så mange år siden. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jaha? Alle dagligvarebutikker har godterihyllene strategisk plassert ved kassene. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det er mulig det blir en gevinst av dette ved at færre lar seg friste av å starte og røyke eller fortsette å røyke. Men tror nok at noen bedrifter vil merke på kroppen at de blir påtvunget dette.. Synes egentlig at dette er bare tull.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ser ingen problemer det, men så er jeg sosialistidiot også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå