Gå til innhold

Butikker må skjule tobakk og snus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men de holder fortsatt ikke alkoholen skjult. Det som er poenget her.

8272707[/snapback]

En butikk har andre varer utenom tobakk ... Polet har bare en kategori, og det er alkohol. Man står ikke i kassa der og tenker "jøss, skal jeg kjøpe litt alkohol når jeg først er her"

Om tobakk er så ille, hvorfor ikke gjøre det enkelt å totalforby det? :D

Lenke til kommentar

8272707[/snapback]

Nei nettopp, det var det jeg ville fram til :)

Kanskje butikkene skal begynne å putte ølen under diskene også? Det er mange unger som blir slått av sine foreldre under helgefylla. Det er da en like stor sosialplage det som tobakk?

En butikk har andre varer utenom tobakk ... Polet har bare en kategori, og det er alkohol. Man står ikke i kassa der og tenker "jøss, skal jeg kjøpe litt alkohol når jeg først er her

Vel matbutikkene selger øl. Har kjent en del alkiser gjennom tidene og jeg skal love deg at det går i mye øl der i gården.

Om tobakk er så ille, hvorfor ikke gjøre det enkelt å totalforby det?

Ja, la oss totalforby alt vi ikke liker. Da blir det nok orden i samfunnet.

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Har faktisk hørt at en del butikker støtter forslaget, på grunn av stort tyveri av tobakk og snus, pågrunn av uoppmerksomme arbeidere i kassa.

Har selv sett folk forsyne seg grovt av tobakk og snus i hyllene uten at de i kassa ser det....

Og som regel er det de som ikke har lov til å kjøpe det ennda.

Er det bare meg som synes man burde finne en disk å skjule dumme politikere under?

hmm.. vet ikke hvem som er dumme, de som ødlegger live sitt på tobbak og snus, eller politikere som prøver å ta vare på oss :hmm:

(min mening)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Om tobakk er så ille, hvorfor ikke gjøre det enkelt å totalforby det?

Ja, la oss totalforby alt vi ikke liker. Da blir det nok orden i samfunnet.

8272725[/snapback]

Jeg overser ironien, og ser meg enig ...

Poenget er ikke at vi ikke liker det, men politikere prøver å gjøre det kostbart og utligjengelig i håp om at folk skal slutte ...

Lenke til kommentar
hmm.. vet ikke hvem som er dumme, de som ødlegger live sitt på tobbak og snus, eller politikere som prøver å ta vare på oss  :hmm:

(min mening)

8272735[/snapback]

Det er ikke det jeg mener denne saken handler om. Greit nok at de opplyser folk om at det er skadelig for deg, men å fysisk skjule det, blir for drøyt mener nå jeg. Det har aldri vært noen overdreven eksponering av disse varene uansett.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som synes man burde finne en disk å skjule dumme politikere under?

hmm.. vet ikke hvem som er dumme, de som ødlegger live sitt på tobbak og snus, eller politikere som prøver å ta vare på oss :hmm:

(min mening)

8272735[/snapback]

Vårt valg, våre konsekvenser.

Politikere har ingenting med å blande seg oppi hva vi gjør. Norge begynner å ligne ett diktatur-regime med all denne anti-usunnheten vi har nå.

DU HAR IKKE LOV TIL Å RØYKE! DU HAR IKKE LOV TIL Å SITTE STILLE! DU HAR IKKE LOV TIL Å DRIKKE NOE ANNET ENN VANN! DU HAR IKKE LOV TIL Å SPISE NOE ANNET ENN GRØNN MAT!

Snart får vi vel deathsquads på døra hvis vi koser oss på en lørdagskveld.

Og de som ikke ser sarkasmen og ironien i dette innlegget kan bare gå og gjemme seg.

Endret av BarteX
Lenke til kommentar
Har faktisk hørt at en del butikker støtter forslaget, på grunn av stort tyveri av tobakk og snus, pågrunn av uoppmerksomme arbeidere i kassa.

Har selv sett folk forsyne seg grovt av tobakk og snus i hyllene uten at de i kassa ser det....

Og som regel er det de som ikke har lov til å kjøpe det ennda.

Sisst jeg var på kiwi, rema osv, så hadde de røyken liggendes i en hylle ved kassamannen/dama. hvis en greier å stjele der, så må vedkommende som sitter i kassa være blind.

snusen ligger også rett ved kassa som oftest, om ikke samme sted som røyken.

Og det er ikke bare tobakk som blir stjålet, hva med å sette alt som kjan bli stjålet i butikken bak kassa?

hmm.. vet ikke hvem som er dumme, de som ødlegger live sitt på tobbak og snus, eller politikere som prøver å ta vare på oss  :hmm:

(min mening)

8272735[/snapback]

Politikerne kan bare gi faen i hva jeg har i meg. Det er min kropp, ikke deres.

Vil jeg røyke, så skal jeg få lov til det, vil jeg hoppe utfor en bru, så skal jeg få lov til det. uten at politikerne skal få lov til å bestemme om jeg får lov til det eller ikke.

Det er min kropp, og bare min kropp.

Lenke til kommentar

Vil jeg røyke, så skal jeg få lov til det, vil jeg hoppe utfor en bru, så skal jeg få lov til det. uten at politikerne skal få lov til å bestemme om jeg får lov til det eller ikke.

8272907[/snapback]

Men du vil ha kroppen reparert på skattekroner, ikke sant? Eller uføretrygd om det måtte skje?

Lenke til kommentar

8272907[/snapback]

Men du vil ha kroppen reparert på skattekroner, ikke sant? Eller uføretrygd om det måtte skje?

8272971[/snapback]

seff vil jeg det. jeg betaler skatt, og har krav på det når/hvis jeg blir syk.

Men hadde heller ikke gjort meg noe, om en hadde byttet ut systemet vi har i dag, med et der du måtte ha en forsikring, og den regla...

Lenke til kommentar

8272907[/snapback]

8272971[/snapback]

seff vil jeg det. jeg betaler skatt, og har krav på det når/hvis jeg blir syk.

Men hadde heller ikke gjort meg noe, om en hadde byttet ut systemet vi har i dag, med et der du måtte ha en forsikring, og den regla...

8273199[/snapback]

Så selvpåførte lidelser, hvorom man vet farene og risikoen, er like godt grunnlag for støtte som mennesker som blir syke på slump?

At man kan investere disse skattepengene i bedre utdanning, eller gi eldre et bedre tilbud, styrke politiet osv osv osv, isteden for å gi penger til noen som påfører seg selv sykdom!

Lenke til kommentar
Så selvpåførte lidelser, hvorom man vet farene og risikoen, er like godt grunnlag for støtte som mennesker som blir syke på slump?

At man kan investere disse skattepengene i bedre utdanning, eller gi eldre et bedre tilbud, styrke politiet osv osv osv, isteden for å gi penger til noen som påfører seg selv sykdom!

8273215[/snapback]

hva er selvpåførte lidelser?

røyke? ja.

drikke alkohol? ja

du måker taket, og detter ned? du har selv valgt å gå opp på taket, din skyld.

osv... har ikke tid til å skrive mere, får bli mere når jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar

8272707[/snapback]

Så fjern tobakken fra dagligvarebutikkene og la det kun selges på polet da, slik som med alkohol. Der kan man jo da til gjengjeld sette opp store disker med tobakk klassifisert etter bruksområde og land. :thumbup:

Lenke til kommentar

8273215[/snapback]

Skal love deg at kronene en røyker betaler inn til staten i løpet av en gjennomnittlig levetid er både med på å dekke utdanning, gi eldre bedre tilbud og en slant til politiet og. Samt helsetilbud til ignorante ikkerøykere som tror alle som ikke går på helsestudio hver dag er en utgift for samfunnet.

Lenke til kommentar
Så fjern tobakken fra dagligvarebutikkene og la det kun selges på polet da, slik som med alkohol. Der kan man jo da til gjengjeld sette opp store disker med tobakk klassifisert etter bruksområde og land.  :thumbup:

8273274[/snapback]

Der er jeg faktisk enig med deg. Synes det faktisk er ganske deilig å gå rundt på polet å titte på de forskjellige vinene, kankje prate litt med betjeningen. Hadde egentlig vært genialt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...