V-by Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Ja, for det er jo livsfarlig å se disse varene. Tenk om man blir avhengig 8273675[/snapback] ja... tenk om man dør Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det jeg mener er at hvis det har liten, eller ingen innvirkning, så ser jeg ikke helt poenget med dette lovforslaget. 8277989[/snapback] Det betyr veldig mye for den som ikke ble syk, fordi han ikke begynte. Finnes ingen kvalitativt svar på det, men forstår du tanken? Etter Wade vs. Roe sank kriminaliteten i USA drastisk, et par tiår senere. Fordi kvinner som tok abort ofte var kvinner som også fødte fremtidige volds- og vinnings kriminelle. Likefullt så kan det være en liten ting i en større sammenheng for å forhindre flere nye røykere, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Bra menneskesyn du har Du skal være glad folk betaler inn avgiftene slik man har penger til å behandle folk som heter daniel, istedet for å bruke pengene på gode saker. 8277620[/snapback] Jeg forsøkte bare å klargjøre et poeng som så ut til å gå deg forbi. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Ja, jeg skjønner tankegangen. Jeg bare ser ikke at det virker i praksis. Lenke til kommentar
Kjeka Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Norge er ett forskrudd samfunn... Folk må få lov til å røyka viss dei vill. Da finnst ikkje andre land så seie "ja nå har du tent deg penger. MEN dei kan du IKKJE bruka på usunne ting som tobakk." same ting me all gambling.. viss du har tent penger så burde du hatt lov til å bruka da på ka du vill. Det er tross alt vaksne folk... Da eg heller e i mot e Masse trygder å støtte for folk så ikkje jobbe forda dei e for late eller lignanes. Gji trygd t pensionistar of folk som er blitt uføre... ikkje til late folk så bruke kvar kjangs dei har til å snylta på samfunnet. Da eg seie e, Viss folk vill bruka heroin burde dei stått heilt fritt t det. Men dei burde kje dela ut penger t dei ettepå. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Norge er ett forskrudd samfunn... Folk må få lov til å røyka viss dei vill. Da finnst ikkje andre land så seie "ja nå har du tent deg penger. MEN dei kan du IKKJE bruka på usunne ting som tobakk." same ting me all gambling.. viss du har tent penger så burde du hatt lov til å bruka da på ka du vill. Det er tross alt vaksne folk... Da eg heller e i mot e Masse trygder å støtte for folk så ikkje jobbe forda dei e for late eller lignanes. Gji trygd t pensionistar of folk som er blitt uføre... ikkje til late folk så bruke kvar kjangs dei har til å snylta på samfunnet. Da eg seie e, Viss folk vill bruka heroin burde dei stått heilt fritt t det. Men dei burde kje dela ut penger t dei ettepå. 8278259[/snapback] Samfunnet er lite tjent med å la dem det består av røyke eller drikke seg i hjel eller å la dem spille bort alle midlene sine. Å forby tobakk og alkohol er nok rimelig uaktuelt, da begge deler er ganske godt bygd inn i kulturen vår, men når vi vet hva slags negative effekter røyking og drikking har, burde vi absolutt ikke passivt akseptere det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det gjør da man heller ikke. Vi har allerede noen av verdens strengeste regler for omsetning, og i tillegg uhyre høye avgifter på disse varene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Ja, jeg skjønner tankegangen. Jeg bare ser ikke at det virker i praksis. 8278156[/snapback] Som (semi)ikke-røyker var jeg faktisk svært skeptisk til røykeforbud på utesteder. Jeg skjønte tankegangen men hadde ikke så stor tro på den praktiske virkningen. Etter å ha fått tredd loven nedover hodet og observert resultatene så kan jeg overhodet ikke se noe som helst negativt, i den store sammenheng, med loven. Endret 30. mars 2007 av Vice Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det gjør da man heller ikke. Vi har allerede noen av verdens strengeste regler for omsetning, og i tillegg uhyre høye avgifter på disse varene. 8278480[/snapback] For all del, jeg bare kommenterte Kjekas innlegg. Denne «man burde få gjøre alt man vil med seg selv»-holdningen har jeg lite til overs for. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Det er jo greit nok det. Spørsmålet er hvor man skal sette grensene for å forhindre at folk skader seg selv. Vi har allerede en av verdens strengeste alkohol- lovgivninger, en av verdens strengeste røykelover, en av verdens strengeste lover angående medisiner, noen av verdens laveste fartsgrenser, påbud om sikkerhetsutstyr andre land ikke kan drømme om å innføre, og så videre. Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? Et usunt kosthold er faktisk like skadelig som røyking. Skal vi godkjenne og akseptere at overvektige mennesker skal kunne stigmatiseres slik som røykere, fordi det er skadelig for folkehelsen, og i tillegg ulønnsomt? Hvem kan sette en korrekt grense for hva man skal regulere? Endret 30. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? 8278602[/snapback] Nei. Usunn mat er ikke en gift, i motsetning til nikotin. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Flott, hvis vi nå bare kan få gjemt unna røykerne, lite som gjør meg så kvalm som å se dem røyke. OT: Hadde det vært opp til meg hadde helsekøene i landet blitt omrokkert med selvforskyldte skader til slutt. CastorFiber: Vi kan lenke dem fast til situasjonen bedrer seg. Dvs, de blir tynnere og begynner å skjønne alvoret. Jeg har ingen problemer med naturlig fascisme, men det svir når skattepenger, og allermest når det er mine skattepenger som skal brukes på å prøve å redde røykere og overvektige. Endret 31. mars 2007 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? 8278602[/snapback] Nei. Usunn mat er ikke en gift, i motsetning til nikotin. 8278650[/snapback] usunn mat er en gift akkurat som nikotin, mye av det samme skjer med kroppen din når du spiser usunn mat, f.eks, fett tetter igjen blodårene og øker risikoen for hjerte og karsykdommer akkurat som ved røyking :)så blir du kortpustet når du er overvektig akkurat som enn røyker bare for å sammenligne. usunn mat er nok ikke så veldig mindre helseskadelig enn røyking Endret 31. mars 2007 av JOECAMEL Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) usunn mat er en gift akkurat som nikotin, mye av det samme skjer med kroppen din når du spiser usunn mat, f.eks, fett tetter igjen blodårene og øker risikoen for hjerte og karsykdommer akkurat som ved røyking :)så blir du kortpustet når du er overvektig akkurat som enn røyker bare for å sammenligne. usunn mat er nok ikke så veldig mindre helseskadelig enn røyking 8279958[/snapback] Niks, sjekk faktaene dine. Fett er feks. faktisk et næringsstoff; noe kroppen trenger. Fett & sukker blir først usunt ved overdrevent bruk (misbruk). Nikotin er alltid en gift og noe kroppen ikke kan dra nytte av eller har behov for, verken i små eller store doser.(I tillegg til aske & tjære som heller ikke er særlig nyttig for kroppen). Endret 31. mars 2007 av Vice Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) det er vel forskjell på fettet som er i f.eks pommes frites og det som er i fisk, hvis jeg ikke husker helt feil. usunt fett og sunt fett Endret 31. mars 2007 av JOECAMEL Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? 8278602[/snapback] Nei. Usunn mat er ikke en gift, i motsetning til nikotin. 8278650[/snapback] feil. Det er ikke lenge du skal spise på MC-ern hver dag før du herper kroppen. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Bra menneskesyn du har Du skal være glad folk betaler inn avgiftene slik man har penger til å behandle folk som heter daniel, istedet for å bruke pengene på gode saker. 8277620[/snapback] Jeg forsøkte bare å klargjøre et poeng som så ut til å gå deg forbi. 8278130[/snapback] Og poenget ditt var hva? at det ikke er en god sak å behandle folk som er syke pga røyking?. Var en kar som hadde samme tankegang for noen og 60 år siden, bare at det da gjaldt blant annet homser og handicappede. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 feil. Det er ikke lenge du skal spise på MC-ern hver dag før du herper kroppen. 8280872[/snapback] Det betyr ikke at fettet er giftig, men at mengden er skadelig, eller mangel på andre næringsstoffer i kostholdet generelt. Det er ikke giftig å trene, selv om du kan trene på deg skader Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? 8278602[/snapback] Nei. Usunn mat er ikke en gift, i motsetning til nikotin. 8278650[/snapback] feil. Det er ikke lenge du skal spise på MC-ern hver dag før du herper kroppen. 8280872[/snapback] Som sagt, dersom man bøtter innpå haugevis med noe er det meste skadelig. Selv vann. Det forandrer ikke det fakta et nikotin er et giftstoff, i motsetning til fett. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal vi i neste rekke innføre forbud mot usunn mat, eller eventuelt overvekt? 8278602[/snapback] Nei. Usunn mat er ikke en gift, i motsetning til nikotin. 8278650[/snapback] feil. Det er ikke lenge du skal spise på MC-ern hver dag før du herper kroppen. 8280872[/snapback] Som sagt, dersom man bøtter innpå haugevis med noe er det meste skadelig. Selv vann. Det forandrer ikke det fakta et nikotin er et giftstoff, i motsetning til fett. 8280898[/snapback] Sant. Men det finnes mange slike som bare spiser usunt. de skal vel mobbes, og henges ut som røykere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå