djheaven Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei. Er det noen her av eldre garde,som husker sangen Jeanny som Falck ga ut i 1986? Eneste jeg husker,er at sangen var forbudt å spille på radion,før noen i england slapp den løs,og presse ble da for stort,så resten av europa måtte slippe den,og spille sangen. Og det ble en stor hitt. Vist jeg ikke husker helt feil da Men,hva var historien bak den sangen igjen? Jeg har den på min mp3 spiller nå. Og sangen har satt seg på hjernen min IGJEN Hehe. Det er en flott sang da. Selv om den er på delvis tysk og engelsk. Takker for dere som hjelper til her Lenke til kommentar
division Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei. Er det noen her av eldre garde,som husker sangen Jeanny som Falck ga ut i 1986? Eneste jeg husker,er at sangen var forbudt å spille på radion,før noen i england slapp den løs,og presse ble da for stort,så resten av europa måtte slippe den,og spille sangen. Og det ble en stor hitt. Vist jeg ikke husker helt feil da Men,hva var historien bak den sangen igjen? Jeg har den på min mp3 spiller nå. Og sangen har satt seg på hjernen min IGJEN Hehe. Det er en flott sang da. Selv om den er på delvis tysk og engelsk. Takker for dere som hjelper til her Enda bedre gikk det med "Jeanny". I sentral Europa ble den en like stor hit som det "Rock me Amadeus" hadde vært. Med topplassering i land Tyskland, Østerrike, Nederland, Sveits og Norge. Størstedelen av teksten foregikk på tysk, noe som muligens ble for fremmed for de anglikanske platekjøperne. Den triste historien om den unge jenta som havner på skråplanet, og tilslutt blir myrdet, gjorde dypt inntrykk på de som forstod teksten. I de tyske områdene skapte singelen stor mediedebatt, der ungdom og narkotika ble tatt opp som tema i radio og TV. Enkelte stasjoner valgte å boikotte "Jeanny" pga. sitt kontroversielle innhold. De mente den var spekulativ, da den etter deres mening forherliget vold og seksuell misbruk. Falco selv hadde skrevet "Jeanny" som en kjærlighetssang med et trist utfall. http://www.musikalske.net/falco/falco.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå