Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

HKJ HJHJHJHJHK J JJKJ

FRODO24

Anbefalte innlegg

Det burde da ikke være lett å få Aetat til å dekke klasse C? Da kan jo bare alle som har lyst å kjøre taxi komme innom å få dekt hele klasse B. Det blir vel det samme?

8371261[/snapback]

dust ikke svar på noe du ikke har peiling om.

Nav har aldri dekt kl.b

men dem dekker kl.c utifra trynefaktoren til personen som søker

8371288[/snapback]

Dersom du tror de vurderer ditt ønske ut fra hvilken trynefaktor du har, tror jeg det er du som ikke har peiling. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det burde da ikke være lett å få Aetat til å dekke klasse C? Da kan jo bare alle som har lyst å kjøre taxi komme innom å få dekt hele klasse B. Det blir vel det samme?

8371261[/snapback]

dust ikke svar på noe du ikke har peiling om.

Nav har aldri dekt kl.b

men dem dekker kl.c utifra trynefaktoren til personen som søker

8371288[/snapback]

Dersom du tror de vurderer ditt ønske ut fra hvilken trynefaktor du har, tror jeg det er du som ikke har peiling. ;)

8371336[/snapback]

og du har peiling sier du?

Lenke til kommentar

Nå synes jeg dere er i overkant negativ til trådstarter.

Dere må huske på at han tross alt gir uttrykk for at han ønsker å komme inn i arbeid. Han har funnet ut hvilket yrke som interesserer ham og har foreslått løsninger for å få dette realisert. Han er til og med villig til å ta opp lån for å få kvalifikasjoner slik at han får jobbe med det han ønsker. Jeg synes han skal ha litt skryt for dette initiativet.

At det kommer frem noen negativer holdninger til systemet som er firkantig anser jeg som forståelig til en viss grad. Har lest om denne problemstillingen i media tidligere om ei dame som trengte et kurs til 10k for å få jobb, men reglene ble tolket så firkantig at hun fikk utbetalt rundt 20k pr. måned i flere år i stedet.

Jeg kan ikke si meg enig i den kritikken som blir sendt mot det at NAV holder mange kurs for arbeidssøkere, men jeg har ikke vært i det systemet så jeg vet ikke hvordan det er organisert.

Lenke til kommentar

Hvem er negative i denne tråden?

Trådstarter eller vi som har svart han? Hvis du mener at det er vi, så foreslår jeg at du leser en gang til.

At folk med så dårlige holdninger ikke får seg jobb er ikke overraskende. Latskap heter det. Nei, gi heller jobbene til de som fortjener det, så kan du heller råtne hjemme på sofaen din før du har fylt 25 år.

Lenke til kommentar

ja nav er utrolig firkantet og sjelden gir dem kurs utenom det oppsatte som dem tar hele grupper av gangen, systemet er ikke helt feilfritt og kan være helt utrolig rart for oss utenforstående. beklager men er sånn det er

du har fått svar på spørsmålet ditt bestem deg for hva du nå vil gjøre med det og (hvis du vil) gi oss tilbakemelding på hva du har bestemt deg for.

det kurset med salg og service er akkurat det et kurs som gir deg kunnskap så du har noe å "lene" deg på. sjekket selv opp dette kurset på google etter du skrev det på her, kurset gir opplæring i kontorarbeid økonomi og hvordan utnytte kontoararbiestillingen din på en positiv måte.(det fikk jeg fra en link på nav sine sider)

merker at du er negativ her, kanskj du har såkalt arbeidsledighet blues :p

men seriøst. du kommer ingen vei med å være sur å jævli. ja du har prøvd å være høflig og snill men det funket ikke, fortsett det funker til slutt.

du vet hva du vil det er bra. men vis ikke du kan få akkurat den jobben du vil ha så anbefaler jeg at du tar en annen jobb som du har mens du jobber mot å få den jobben du har lyst på.

beklager men livet er ikke perfekt og det kommer nok aldri til å bli helt perfekt.(satt litt på spissen og slikt men dere skjønner)

men borstsett fra det burde denne posten egentlig stenges av en modertor da den er gått helt over i pisspreik!/grining

Lenke til kommentar

Trådstarter bør stramme seg opp og ta en runde hos de som driver med transport og forhøre seg om de kan tenke seg og tilby ham jobb hvis han får tatt lappen, eller så kan han se om NAV vil eventuelt kan gi han noen ukers praksisplass slik at transportøren får ett inntrykk av ham før de gir en slik garanti. Kjenner jeg NAV rett vil de sikkert ikke lage annet enn problemer for slike initiativer fra jobbsøkeren selv om det er desperat mangel på sjåfører.

Vi kan godt stramme oss opp her, forstår utmerket frustrasjonen man føler når man er prisgitt NAV-systemet og ønsker litt hjelp til og kommer seg i arbeid.

Lenke til kommentar

det kurset med salg og service er akkurat det et kurs som gir deg kunnskap så du har noe å "lene" deg på. sjekket selv opp dette kurset på google etter du skrev det på her, kurset gir opplæring i kontorarbeid økonomi og hvordan utnytte kontoararbiestillingen din på en positiv måte.(det fikk jeg fra en link på nav sine sider)

8372943[/snapback]

Det er veldig typisk NAV og gi f i hva folk ønsker og lager generelle kurs, de som er gamle nok husker sikker AMO-kursene som gikk på tidlig nittitall hvor man så komplett galskap i system.

Jeg ser ikke poenget med og kurse noen i ting de ikke har interesse av og totalt ignorere arbeidssøkerens interesser for ett så etterspurt yrke som dette.

Lenke til kommentar

8372943[/snapback]

Det er veldig typisk NAV og gi f i hva folk ønsker og lager generelle kurs, de som er gamle nok husker sikker AMO-kursene som gikk på tidlig nittitall hvor man så komplett galskap i system.

Jeg ser ikke poenget med og kurse noen i ting de ikke har interesse av og totalt ignorere arbeidssøkerens interesser for ett så etterspurt yrke som dette.

8387443[/snapback]

de har ikke komplett overstt personen de har nektet å gi ham kurset eller hva du vill kalle det for klasse C utenom når e har et sånt kurs for en hel gruppe av mennesker så vidt jeg har forstått det.

og ja jeg vet han sier det er etter den perioden han har igjen med penger. men det går fremdeles ann å stå arbeidsledig selv om man får en jobb og ha et håp om få det kurset.

er også enig i at dette er bakvent for bruker av tjeneste men de har ikke motivasjon for å gjøre dette. de kan ikke bare si jada du får klasse C fordi du mener du kan få en jobb. de vil ha et skriftlig bevis at du faktisk har en jobb klar for å få det inn utenom oppsatte kurs, og det er noe denne personen ikke har.

alt dette kommer frem i andre posts i denne tråden så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Da burde det vare i Nav sin interesse og kanskje jobbe litt med vedkommende slik at han kunne fått praksissplass hos firmaer som kunne tenkt seg en slik ordning. Hvis vedkommende viste seg som en arbeidsom og pålitelig kar så ville det antagelig være langt enklere og gi han jobbgaranti etter kurs.

Lenke til kommentar
Da burde det vare i Nav sin interesse og kanskje jobbe litt med vedkommende slik at han kunne fått praksissplass hos firmaer som kunne tenkt seg en slik ordning. Hvis vedkommende viste seg som en arbeidsom og pålitelig kar så ville det antagelig være langt enklere og gi han jobbgaranti etter kurs.

8388249[/snapback]

helt enig, men jeg kan se problemet med den ordningen i akkurat det yrket som transportsjofør er helst aldri mer en 1 per bil der med mindre det er lærling ordning eller langtransport over kontinent med hastefrakt eller noe slikt. og for å være lærling så må du ha sertifikatet som du tar på kurs/skole

men er enig med deg det du sier og det kan være det er mulig men det ville bli mye jobbing med å få et frakt selskap til å gå med på det og så overbevise nav. men det kan jo vær det går vis han det gjelder her går inn for det og gjør mye av undersøkelser og slikt selv for å få ballen til å rulle.

hadde jeg vært sjef ville jeg heller hatt inn en som kom å besøkte meg forklarte situasjonen var hyggelig og løsningsorientert som mulig må læres litt opp og må ta lappen en en som er arbeidsledig og sitter på ræva og bare sender cv på mail og i post(medmindre jeg hadde kjempe hast med å få en ny ansatt :D )

Lenke til kommentar

Tja, hjelpemann på distribusjonsbil ala linjegods e.l ville jo være en grei start. I slike praksisplassordningen koster vel ikke ei krone for arbeidsgiver.

Og være arbeidsledig i dag er ganske suspekt i manges øyne, særlig hvis man er det over litt tid så derfor tror jeg man nå få komme ut og vise at man duger.

Lenke til kommentar
Tja, hjelpemann på distribusjonsbil ala linjegods e.l ville jo være en grei start. I slike praksisplassordningen koster vel ikke ei krone for arbeidsgiver.

Og være arbeidsledig i dag er ganske suspekt i manges øyne, særlig hvis man er det over litt tid så derfor tror jeg man nå få komme ut og vise at man duger.

8388481[/snapback]

er helt enig det hadde vært kjempe å fått til noe slikt. men han det gjelder her virker ikke særlig intressert i noe annet en å ha lappen med engang.

skikkelig bra innlegg fra deg agvg :thumbup: frodo24 dette bør være et bra alternativ, prøv å snakk med nav og kanskje si deg frivillig til å gå rundt på de forskjellige frakt selskapene som er lokalt, for å spør om dette kunne være noe for disse.

Lenke til kommentar

nav oppdatering.

Har fått en kjøreskole til å gi meg avdrag og betalingsutsettelse.

Kunne begynne på skolen

Helt til jeg var på møte med nav.

Jeg kunne visst ikke begynne likevel.

Da jeg må søke om det eller mister jeg dagpenga..

søknadsprossen tar litt over 1 uke.og det er ikke garantert jeg får positivt svar.

og jeg kunne hvertfall ikke begynne på kurset før jeg har fått svar

Jeg prata med min saksbehandler greit nok saksbehandleren min var ikke en av dem som bestemte nedi der.Alltid sier hun -jeg skal spørre kollegaene mine først..

Hun har faen ikke noe makt eller noe lederstilling der nede dum og uvitende om alt..

har vel fått jobben gjennom loddtrekning..Makan til en håpløs fitte har jeg aldri vært borti.

En frekk kjerring som ikke var min saksbehandler blanda seg opp i dette.altså dette var kjerringa som styrte sakene nedi der..(hun overhørte samtalen)

Hun trudde de skulle betale for kurset og insisterte på at dette kosta 64tusen.

Altså en jevla hore som ikke vet forskjell på lastebil og vogntog lappen.

Jeg sa at dette kosta 27tusen,men hun trudde ikke på meg.prøvde og forklare at jeg skulle ha kl-c og ikke ce og at jeg selv skulle betale for dette..Men frekke uhøflige hora bare flirte det vekk og sa nei det er bare tull.

Frekke hora insisterte på at teorien var mer vanskelig enn for kl.b

og at mange stryker på dette..

(Hun mente tydeligvis at jeg var for dum)

jeg var småforbanna nå og stemmen ble hevet-jeg spurte om hun mente jeg var for dum?Neida hora turte ikke svare.Men den udugelige saksbehandleren reddet henne med å si nei det var ikke det vi mente..

Var helt texas ,det var rett før jeg klappet til henne...

Men jeg tenkte på den boten jeg kom til å få for legemsfornærmelse 6-8lapper ut i vinduet..Hadde ikke råd til dette.

Hadde jeg vært rik så hadde hora fått et par klapp idag...

Fyfan hun hadde flaks at jeg er fattig.

Dette var min historie

takk for meg

over og ut

Endret av FRODO24
Lenke til kommentar

Kvifor ikkje?

Når ein person blir kraftig provosert men likevel beheld fatninga grunna ein logisk grunn så ser eg ingen problem med å møte frodo i eit vogntog eller lastebil.

Dessutan er det veldig sjeldan at det er lastebilen/vogtog som er skuld i diverse ulykker , men idioten med klasse B i førarkortet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...