Gå til innhold

HKJ HJHJHJHJHK J JJKJ


FRODO24

Anbefalte innlegg

Trådstarter: Har du hørt med nav for å høre om de hjelper deg med de pengene?

Det er som andre sier vanlig at de hjelper folk med penger hvis det resulterer i at de får jobb.

8365353[/snapback]

 

 

ja har hørt med de

men de gadd ikke hjelpe.

ble isteden innkalt til møte hos dem

og må møtes 2-3 ganger hos dem hver uke helt til jeg er i jobb.

 

HELT HÅPLØS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja har hørt med de

men de gadd ikke hjelpe.

ble isteden innkalt til møte hos dem

og må møtes 2-3 ganger hos dem hver uke helt til jeg er i jobb.

 

HELT HÅPLØS.

 

Er det noe form for jobbsøkerkurs? I såfall så bør du ikke se så negativt på det. Jeg gikk jobbsøkerkurs og følte jeg lærte endel. Mye unyttig, men samtidig endel nyttig og.

 

Det er også fullt mulig å få en fot innenfor p.g.a kontakter som de har og til jobber som ikke blir utlyst.

Lenke til kommentar
ja har hørt med de

men de gadd ikke hjelpe.

ble isteden innkalt til møte hos dem

og må møtes 2-3 ganger hos dem hver uke helt til jeg er i jobb.

 

HELT HÅPLØS.

 

Er det noe form for jobbsøkerkurs? I såfall så bør du ikke se så negativt på det. Jeg gikk jobbsøkerkurs og følte jeg lærte endel. Mye unyttig, men samtidig endel nyttig og.

 

Det er også fullt mulig å få en fot innenfor p.g.a kontakter som de har og til jobber som ikke blir utlyst.

8367312[/snapback]

 

nope. jeg var på jobbsøkerkurs i november.

var bare tull syns jeg.

Det her et et nytt opplegg dem har kokt opp for ungdommer mellom 20-25

må møtes 2-3 ganger i uka på navsenteret for å snakke piss isteden å få hjelpen jeg trenger.

var på møtet på onsdag og alle fikk 10 jobbsøknader hver med seg.

Som vi skulle søke på og bringe jobbsøknaden og jobblogg med seg tilbake til neste møte slik at dem kunne kontrollere.+ at vi måtte ta kontakt med 2 vikarbyråer og dokumenterer med navn hvem vi prata med..

HVA I HELVETE ER DETTE FOR NOE PISS.

 

de sa på møtet at de kunne spandere henger vis du hadde kl. c fra før

men de kunne ikke dekke kl.c

hva i helvete er dette for noe?

en som har kl.c får dekt henger?

mens en som ikke har jobb ingen utdanning får ikke dekt kl.c?

forbanna udugelige aper av noen kjerringer som jobber på nav..

Lenke til kommentar
ja har hørt med de

men de gadd ikke hjelpe.

ble isteden innkalt til møte hos dem

og må møtes 2-3 ganger hos dem hver uke helt til jeg er i jobb.

 

HELT HÅPLØS.

 

Er det noe form for jobbsøkerkurs? I såfall så bør du ikke se så negativt på det. Jeg gikk jobbsøkerkurs og følte jeg lærte endel. Mye unyttig, men samtidig endel nyttig og.

 

Det er også fullt mulig å få en fot innenfor p.g.a kontakter som de har og til jobber som ikke blir utlyst.

8367312[/snapback]

 

nope. jeg var på jobbsøkerkurs i november.

var bare tull syns jeg.

Det her et et nytt opplegg dem har kokt opp for ungdommer mellom 20-25

må møtes 2-3 ganger i uka på navsenteret for å snakke piss isteden å få hjelpen jeg trenger.

var på møtet på onsdag og alle fikk 10 jobbsøknader hver med seg.

Som vi skulle søke på og bringe jobbsøknaden og jobblogg med seg tilbake til neste møte slik at dem kunne kontrollere.+ at vi måtte ta kontakt med 2 vikarbyråer og dokumenterer med navn hvem vi prata med..

HVA I HELVETE ER DETTE FOR NOE PISS.

 

de sa på møtet at de kunne spandere henger vis du hadde kl. c fra før

men de kunne ikke dekke kl.c

hva i helvete er dette for noe?

en som har kl.c får dekt henger?

mens en som ikke har jobb ingen utdanning får ikke dekt kl.c?

forbanna udugelige aper av noen kjerringer som jobber på nav..

8367574[/snapback]

hva med å søke om hjelp til videreutdanning? kan jo ta transportfag da får du div sertifikater inkludert klasse c.

sitter i samme karusell som deg bare jeg venter på om jeg får godkjent omskolering. NAV suger og er lite samarbeidsvillige. det er min mening.

Lenke til kommentar

gå vk1 transportfag er bare tull.

du bruker et år der

også må du gå 10ukers kurs i et yrkessjåførlinja+etter det er du lærling i 2 år...

 

men du vet at du kan søke på 19ukers trnasportfagkurs da får du hele pakka.kl.ce adr

tenkte å søke på det.men kurset begynner ikke før i midten av august og da har du lappen i begynnelsen av januaer..

håpløst må gjøre noe nå liksom.kan ikke vente så lenge

Lenke til kommentar
nope. jeg var på jobbsøkerkurs i november.

var bare tull syns jeg.

Det her et et nytt opplegg dem har kokt opp for ungdommer mellom 20-25

må møtes 2-3 ganger i uka på navsenteret for å snakke piss isteden å få hjelpen jeg trenger.

var på møtet på onsdag og alle fikk 10 jobbsøknader hver med seg.

Som vi skulle søke på og bringe jobbsøknaden og jobblogg med seg tilbake til neste møte slik at dem kunne kontrollere.+ at vi måtte ta kontakt med 2 vikarbyråer og dokumenterer med navn hvem vi prata med..

HVA I HELVETE ER DETTE FOR NOE PISS.

8367574[/snapback]

Mener du at det er piss at nav finner ti jobber til deg som du kan søke på og oppfordrer deg til å melde deg for to vikarbyråer?

Må virkelig folk gå på kurs for å forstå at det er eneste måten å få seg jobb på?

 

Om det virkelig er innstilling din, så håper jeg at skattepengene mine aldri går til dekking av sertifikat til deg i hvertfall. Makan!!

Lenke til kommentar

Skaff deg en eller annen jobb. Hvis du ikke klarer det så har DU ett problem. Bruk pengene du tjener til lappen.

 

Du kan da for F*** ikke forvente at alle andre skal ordne opp i livet ditt, og gi deg penger uten at det i hele tatt virker som du gidder og gjøre en dritt med det.

 

Jeg blir helt satt ut av å lese postene dine, skulle nesten tro dette var en spøk?

Lenke til kommentar
Skaff deg en eller annen jobb. Hvis du ikke klarer det så har DU ett problem. Bruk pengene du tjener til lappen.

 

Du kan da for F*** ikke forvente at alle andre skal ordne opp i livet ditt, og gi deg penger uten at det i hele tatt virker som du gidder og gjøre en dritt med det.

 

Jeg blir helt satt ut av å lese postene dine, skulle nesten tro dette var en spøk?

8368403[/snapback]

 

 

får jo ikke jobb siden jeg ikke har utdannelse.

gidder ikke jobbe et møkkasted 1år for å få nok til lastebillappen-

eneste jeg får jobb som er vel tlfselger skittet eller rengjører

noe alle litt oppagående mennesker burde få lett..

men jeg gidder ikke bruke et år på noe jeg ikke vil og ikke har det godt med..

men jeg har 40uker igjen av dagpengerperioden,og vis dem ikke gidder å hjelpe meg med sertifikatet,så må jeg bare møte hos dem 2-3 ganger i uka helt til dem gir seg...

dere kan regne selv.

enten gir meg 27tusen til lappen .eller 40ukers dagpenger som kommer på tilsammen 125tusen...

dere kan regne ut hvem som taper her..

Har nevnt dette til saksbehandler før men hora tok ikke hintet.

så nå må jeg nok bare være der i 40 uker til .

Lenke til kommentar
gå vk1 transportfag er bare tull.

du bruker et år der

også må du gå 10ukers kurs i et yrkessjåførlinja+etter det er du lærling i 2 år...

 

men du vet at du kan søke på 19ukers trnasportfagkurs da får du hele pakka.kl.ce adr

tenkte å søke på det.men kurset begynner ikke før i midten av august og da har du lappen i begynnelsen av januaer..

håpløst må gjøre noe nå liksom.kan ikke vente så lenge

8368279[/snapback]

hehe ikke det jeg skal omskoler meg til, tror ikke tung transport er noe for meg :p bare ment som et alternativ for å få den lappen du vil ha

 

men enig de siste her at du virker rett og slett vell grinete og kresen i hva du vil gjøre med din posisjon som arbeidsledig.

 

du sier jo selv at du ikke har noen jobb klar og gir ingen forklaring på hvorfor du skulle ha fått dette klasse C av nav du mener ogsåat ingen vil gi deg en jobb på grunnlag av at NAV kan gi deg klasse C.

 

vis du bare vil ha lappen på C så ta opp det lånet som er blitt foreslått. vis ikke ta deg en jobb spar penger og så ta lappen.

 

vi har vel egentlig gitt deg masse alternativer du kan bruke for å ta klasse C, dette begynner å bli mer du som sier hvor umulig alt skal vær og vi som sier nei det går an.

 

sorry mac that ain't gona cut it.:thumbdown: det er min mening :w00t:

 

:edit:

du nevner selv de har et felleskurs for folk i august. hadde jeg vært deg ville jeg iallefall søkt på det. og den prisen du oppgir for klasse c er den ment vis du tar bare det nødvendige eller er det med litt slingringsmon?

er enig i at NAV er vanskelig å forstå seg på og det er ikke alt som er rett frem, men fra dine utallelser her på slutten virker det ikke som du oppfører deg serlig respektfult eller høflig mot mennesker som du har møtt på NAV og det er jo da en sjanse for at de yter dårligere service en om du var høflig og slikt. igjen min personlige mening

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

ja 27tusen koster det.

da får du alt det nødvendige..

trenger bare vel adr og men trengs ikke vis du ikke skal kjøre farlig last..

Men for tia ser det ut til at jeg må tilbringe hele min 40ukers periode på nav slik at staten får en kjemperegning.

og alle parter taper på det..

Lenke til kommentar

Anbefaler at du i det minste søker på 19 ukers transportfag på vgs. Kurset starter før dine 40 uker med resterende trygd er over. Et raskt søk ga meg linje på 2 forskjellige skoler med dette tilbudet:

 

http://www.ole-vig.vgs.no/Publisering.asp?Id=1177

http://www.alta.vgs.no/default.aspx?infoid=906

 

Om du ikke har noe imot å kjøre buss i stedet tilbyr enkelte busselskaper å betale den lappen for deg. Eksempel er Tromsbuss Regner med at dette tilbudet finnes i andre deler av landet også om du ikke vil flytte på deg.

Lenke til kommentar

Det verste er at de har kjøpt et salg og service kurs som varer i 9uker.

Det er 20 plasser også er det 22 personer i gruppa..2 stk får ikke være med.

Vi skulle få beskjed om vi kom inn i det kurset eller ikke.

ja særlig om noen vil gå på søplekurset.

salg og service er det ikke utdannelse til kassadamer?

Håper jeg er en av 2 som slipper det pisset..

Du får prakket i deg det ene søplekurset etter det andre, aldri det kurset du vil gå på....

 

må nevne at nav sendte meg på jobbklubb kurs i november i 4 uker.

makan til søplekurs fikk ikke noe ut av det. Bare tjas og mas om søknad og cver.

 

som om de fleste oppagående mennesker trenger veiledning til å skrive cv...

Mitt problem er at jeg ikke har noen utdannelse og derfor trenger et yrke

ikke det møkket dem serverer meg hele tia

Lenke til kommentar
Det verste er at de har kjøpt et salg og service kurs som varer i 9uker.

Det er 20 plasser også er det 22 personer i gruppa..2 stk får ikke være med.

Vi skulle få beskjed om vi kom inn i det kurset eller ikke.

ja særlig om noen vil gå på søplekurset.

salg og service er det ikke utdannelse til kassadamer?

Håper jeg er en av 2 som slipper det pisset..

Du får prakket i deg det ene søplekurset etter det andre, aldri det kurset du vil gå på....

 

må nevne at nav sendte meg på jobbklubb kurs i november i 4 uker.

makan til søplekurs fikk ikke noe ut av det. Bare tjas og mas om søknad og cver.

 

som om de fleste oppagående mennesker trenger veiledning til å skrive cv...

Mitt problem er at jeg ikke har noen utdannelse og derfor trenger et yrke

ikke det møkket dem serverer meg hele tia

8368953[/snapback]

helt seriøst. med de komentarene du kommer med angående kurs virker du ikke helt oppegående i denne sammenheng.

 

før du antar om kurs ville jeg gått ut å forsøkt finne ut hva kurset går ut på. har vel litt mer økonomi og kundebehandling undervisning en ei kassadame. du vil foreksempel være mer aktuell som butikk/avdelingsleder i en butikk med det vil jeg tro.

Lenke til kommentar

helt seriøst. med de komentarene du kommer med angående kurs virker du ikke helt oppegående i denne sammenheng.

 

før du antar om kurs ville jeg gått ut å forsøkt finne ut hva kurset går ut på. har vel litt mer økonomi og kundebehandling undervisning en ei kassadame. du vil foreksempel være mer aktuell som butikk/avdelingsleder i en butikk med det vil jeg tro.

8369412[/snapback]

 

 

avdelingsleder uten å ha bestått vgs engang?

ja for du lever ikke i en drømmeverden.

 

skjønner ikke hvorfor folk blir provosert av det jeg skriver her.

Er bare helt ærlig sier min mening om nav kjerringene som jobber der...

Lenke til kommentar

FRODO: Skjønner du er frustrert og kanskje ser svart på å få deg jobb. Likevel den holdningen hjelper deg ikke videre. En holdning er som en dominoeffekt, god holdning fører til en rekke positive ting, mens en dårlig holdning fører til en rekke negative ting.

 

Men hva har du tenkt å gjøre videre nå? En start er ihvertfall å legge noen planer.

Lenke til kommentar

FRODO: Skjønner du er frustrert og kanskje ser svart på å få deg jobb. Likevel den holdningen hjelper deg ikke videre. En holdning er som en dominoeffekt, god holdning fører til en rekke positive ting, mens en dårlig holdning fører til en rekke negative ting.

 

Men hva har du tenkt å gjøre videre nå? En start er ihvertfall å legge noen planer.

8371059[/snapback]

[/quot

 

Tro meg holdingen min var god før.

Men ingen positive ting kom ut av det..

har tenkt å dra på fuckings møtet hver uke i de restende 40uker jeg har igjen.

Hjelper ikke meg noe men skal gjøre dette for å være vanskelig.

skal være så spydig og frekk jeg kan helt til dem går lei av meg..

blir vel attføring etter de 40 uka da tenker jeg..

Lenke til kommentar
Det burde da ikke være lett å få Aetat til å dekke klasse C? Da kan jo bare alle som har lyst å kjøre taxi komme innom å få dekt hele klasse B. Det blir vel det samme?

8371261[/snapback]

 

 

dust ikke svar på noe du ikke har peiling om.

Nav har aldri dekt kl.b

men dem dekker kl.c utifra trynefaktoren til personen som søker

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...