Gå til innhold

HKJ HJHJHJHJHK J JJKJ


FRODO24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det har du tre mulige måter å finansiere dette på. I prioritert rekkefølge:

 

1) Kontakt NAV og finn ut om du har mulighet til å få dekket en slik utdanning. For samfunnet er det seriøst god butikk å gi deg 27k cold cash hvis det betyr at du får deg en jobb...

 

2) Søk deg inn på et eller annet jalla-studie som gir rett til studielån. (Fordrer selvsagt at du har studiekompetanse.) Møt opp på lærestedet første dag, betal semesteravgift og hev et semester studielån. Men da mister du vel kanskje arbeidsledighetstrygden...

 

3) Ta kontakt med en bank. Helst en lokal bank du har tilknyttning til. Avtal tid med en kunderådgiver og møt opp PERSONLIG. Ta med deg alle relevante og urelevante papirer som dokumenterer din livssituasjon. Legg frem situasjonen, og spør om de kan tenke seg å gi deg et lån for å komme ut i arbeidslivet. Er du heldig og virker seriøs og skikkelig kan det hende du har flaks. Prøv prosedyren i flere banker. Ikke engang PRØV å søke på nett; kredittlånsselskapene vil bare ha a4-kunder med fast inntekt, og det eneste du oppnår er å få unormalt mange hit hos kreditvurderingsselskapet. Det er ikke nødvendigvis noe lurt.

 

Men kanskje enda bedre: Få deg en møkkajobb du egentlig ikke vil ha, tjen penger og ta sertifikat på si. Unge mennesker med fullført videregående, normal oppførsel og vanlig omløp i hodet får jobb i dag, men det kan hende du må flytte til en annen kant av landet for en stund. Et tips er vestlandet: Næringslivet her går på ekstremt høyt gir om dagen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hva med forbrukslån?

GE moneybank el lign?

8262934[/snapback]

 

 

 

hva mener dem med uten sikkerthet?

har ikke bil eller hus som kan stilles som sikkerhet likevel..

 

vet at renten er 16-20 på forbrukslån.

men har tenkt å betale alt tilbake på 4-5mnd vis jeg får lånet-.

så det er ikke så veldig mye renter det er snakk om.

 

men får jo faen ikke lån når man er arbeidsledig.

er ikke snakk om masse penger heller 27tusen?

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at NAV vil fikse dette.  :thumbup:

8273530[/snapback]

 

 

nope nav fikser ikke dette..

ble innkalt til dem skal på sånn veiledningsmøte eller noe piss dem har kokt opp

fikk brev igår.Det verste er at de skrev dette i brevet med store bokstaver

 

DET VIL BLI SAMLINGER 1-3 GANGER PR UKE TIL DU ER UTE I JOBB..

Endret av FRODO24
Lenke til kommentar

 

nope nav fikser ikke dette..

ble innkalt til dem skal på sånn veiledningsmøte eller noe piss dem har kokt opp

fikk brev igår.Det verste er at de skrev dette i brevet med store bokstaver

 

DET VIL BLI SAMLINGER 1-3 GANGER PR UKE TIL DU ER UTE I JOBB..

8278823[/snapback]

 

Uff, for noe piss de har kokt opp! :roll:

Lenke til kommentar

vis du kan få jobb med det sertifikatet men arbeidstedet ikke vil ansette deg uten et slikt et så er det jo bare få dette skriftlig fra arbeidsgiveren så vil i de fleste tilfeller nav ordne det eventuelt ta det med i banken med alle de andre papirene når du søker lån. og vis du sitter med så mye i arbeidsledighetstrygd at du skal betale ned lånet fort uten jobb ville jeg heller ha spart opp og så betalt lappen.

 

og lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

nei ingen som kan kausjonere for meg .

får ikke nok av nav i dagpenger slik at jeg kan spare opp heller.

 

kjenner ingen i transportbransjen som jeg kan få jobb hos.

 

men ser at trafikkskolen har et her&nå handlekonto avtale

er det mulighet at jeg kan få lån defra selv om jeg ikke har jobb?

eller er dem strenge med dette?

Lenke til kommentar

De som låner ut penger vil kredittvurdere deg, og hvis du hverken har lønn eller nok dagpenger tviler jeg på at noen er lystige til å låne deg penger.

 

Det smarteste vil antakelig være å få seg en eller annen jobb og spare opp til sertifikatet. Med dagens arbeidsmarked vil de fleste klare å få seg noe å gjøre.

Lenke til kommentar
det er mangel på lastebilsjåfører. send brev til forsjellige firma der du forklarer situasjonen, og be om en "garanti for ansettelse" hvis du bestør førerprøven..

8332491[/snapback]

 

Det er ganske vanskelig dette så lenge det ikke er via en bekjent.

Du kan jo tenke deg, du eier et firma og blir stilt ovenfor nettopp dette.

Men det er mulig, kanskje han har gode attester fra tidligere jobber.

Merker jo hvordan det er med jobber som ikke krever noe særlig utdannelse, det er faktisk ikke så lett å "bare-få-seg-en-jobb".

 

Håper det ordner seg, sliter med å finne skoleplass til høsten, men så er jeg bare 19 da.

Er ikke lett, men stå på.

Lever ut søknader, møt opp og snakke med personal-sjefen/ansvarlig.

Kle deg skikkelig, lukt, utgjør faktisk store deler av førsteinntrykket.

Bare gjør "noe", det hjelper ikke å "prøve-teoretisk"

 

F.eks her i Bergen er iallefall "Tide" behjelpelig med buss-lappen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...