Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)

Simen1

Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)  

395 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)

• Internet Explorer
      35
    • Mozilla Firefox
      194
    • Opera
      154
    • Konqueror
      3
    • Safari
      7
    • Annet
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan får man hotmail siden til og åpnes i firefox når man åpner den i msn? hvis noen skjønner hva jeg mener

Start -> Kontrollpanel -> Legg til fjern programmer -> Velg default programmer -> sa velger du Opera

Brukte IE før når jeg ikke viste hva FF var, men nå er det FF FTW. aldri brukt noe annet.

I laugh at you.

En dude som ikke engang vet hvordan man forkorter Firefox, gar rundt og anbefaler Firefox til alle andre. Fanboi kaller vi sanne som deg.

Setningen din gav heller ingen mening.

Opera http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/

Men hvis du absolutt vil ha en nettleser som er treig, stor, "gammel", noen upatchede sikkerhets hull og trenger masse addons. Vaer sa god.

edit; kom mest fram at det var ment mot deg. mne var egentlig ment mot alle som deg. Dvs du er ikke alene. Og alle andre som deg har feil. Med mindre de ikke bruker Fx som main nettleser.

:)

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
hvordan får man hotmail siden til og åpnes i firefox når man åpner den i msn? hvis noen skjønner hva jeg mener

Start -> Kontrollpanel -> Legg til fjern programmer -> Velg default programmer -> sa velger du Opera

Funker ikkje. Har alltid hatt Opera som default, men Hotmail har alltid åpna i IE.

Lenke til kommentar

det stemmer, WLM åpner alltid hotmail inboksen i IE, det er sikkert helt tilfeldig at Microsoft har lagd begge...

ståle: la nå folk få bruke den nettleseren de vil. greit nok å informere (noe du gjør jevnt å trutt bl.a. i Firefox tråden), men å si at den er

treig, stor, "gammel", noen upatchede sikkerhets hull og trenger masse addons.
syns jeg du kan spare deg for.

skal du rakke ned på en nettleser får du gjøre det på IE. :p

Endret av hernil
Lenke til kommentar

I tell nothing but the truth.

treig = http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/

stor = Fx: 5.5MB Opera: 4.0MB

"gammel": aja, Fx3 er bare i Alpha enda ja. http://www.hardware.no/nyheter/programvare...ha_8_klar/43514

http://www.hardware.no/nyheter/nettverk_og...a_er_klar/25453

menok, den var ikke sa bra. Hence the quotes.

sikkerhetshull:

Firefox: Unpatched 25% (4 of 16 Secunia advisories)

Opera: Unpatched 0% (0 of 10 Secunia advisories)

addons: du har altsa ikke addons?

firefox-no-extensions.jpg

Lenke til kommentar

Slutt med kranglinga da :p

Alle vet jo at Firefox slår opera i brukere uansett..

Addons er bare positivt, får alt det jeg vil ha og resten trenger jeg ikke ha om jeg ikke vil.

At nettleseren er større i størrelse trenger ikke være negativt.

Hvis du ser på to filer av akkuratt den samme sangen, har den største eller den minste filen best kvallitet ? :roll:

Lenke til kommentar

Goggen90:

Dårlige eksempler, om jeg får kommentere. Nettleseren med flest brukere er ikke den beste, ei heller gjelder dette for en viss type musikkspillere. Tvert i mot virker det som Opera, knøttet på verdensbasis, er langt mer strømlinjeformet på mange områder.

Addons er fint i seg selv, men det er også den mest effektive måten å sakke ned leseren på mest mulig, i forhold til at ting er innebygget på forhånd. Tredjeparts tillegg er mestre i å gjøre minnebruken ekstrem, leseren overfylt og glorete og tregere enn en skilpadde.

Og til slutt, det er håpløst å sammenligne en lydfil med et program. At programkoden er mindre, betyr nødvendigvis mer effektiv koding. Altså blir det som å tenke på det som Opera er komprimert i Vorbis, mens Firefox er laget med MP3. Ikke at akkurat dette var noe spesielt godt eksempel heller, men alt for å kontre.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

mulig opera er raskere på tester, men for den gjennomsnittlige bruker med bredbånd er dette vanskelig å merke forskjell på (snakker av erfaring (ja jeg bruker opera innimellom)).

ser ikke hvilke filer det er snakk om, men hvis du laster ned firefox er install-fila på 5,11mb, mens med opera er den 6,28mb (firefox 2.0.0.8 og opera 9.24). men ærlig talt hva er vel 1,2mb på dagens harddisker...?

det har kommet 8 mindre updates på firefox 2. på opera 9.20 har det kommet 4.

i begge tilfeller er det som oftest sikkerhetsoppdateringer, ingen store greier altså.

det at opera 9.50 er i beta og Firefox 3 i alpha 9 syns jeg ikke er så store forskjellen.

Most Critical Unpatched

The most severe unpatched Secunia advisory affecting Mozilla Firefox 2.0.x, with all vendor patches applied, is rated Less critical

dette vil jeg tippe blir fikset i 2.0.0.9 som er forventet i nær framtid, men greit poeng til deg. :p

jo jeg har add-ons, det er en ganske stor del av firefox, men den trenger ikke masse add-ons...

legger til et punkt, open-source uten å utdype det noe mer.

(beklager sent svar)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
mulig opra er raskere på tester, men for den gjennomsnittlige bruker med bredbånd er dette vanskelig å merke forskjell på (snakker av erfaring (ja jeg bruker opera innimellom)).

Hva med loade tider? Hva med brukere som ikke har super moderne PC? Hva med selve renderingen av sidene?

ser ikke hvilke filer det er snakk om, men hvis du laster ned firefox er install-fila på 5,11mb, mens med opera er den 6,28mb (firefox 2.0.0.8 og opera 9,24). men ærlig talt hva er vel 1,2mb på dagens harddisker...?

Da er det vel ikke engelsk installer?

Nettlesere trenger ikke grafikk heller. (Lynx feks)

open-source, greitt nok, poeng til deg.

Lenke til kommentar
det har kommet 8 mindre updates på firefox 2. på opera 9.20 har det kommet 4.

i begge tilfeller er det som oftest sikkerhetsoppdateringer, ingen store greier altså.

det at opera 9.50 er i beta og Firefox 3 i alpha 9 syns jeg ikke er så store forskjellen.

Ettersom Firefox 2.0 har eksistert lengre enn Opera 9.20 (omtrent et år mot et halvt), er vel forskjellen heller liten, eller hva?

(Basert på Wikipedias tidslinje over nettlesere).

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

her lastet jeg ned Firefox og her lastet jeg ned opera.

har en kamerat som kjører firefox og pclinux os på en 7 år gammel laptop og det går som på skinner.

Nettlesere trenger ikke grafikk heller. (Lynx feks)

nei det gjør de ikke...(?)

det jeg mente er at firefox ikke trenger add-ons for å fungere.

nok en gang kommer jeg frem til samme konklusjon, firefox og opera er begge gode nettlesere (den ene bedre enn den andre på noen områder og motsatt). og til syvende og sist er det bare å velge den du liker best. (gjerne etter å ha prøvd begge)

Ettersom Firefox 2.0 har eksistert lengre enn Opera 9.20 (omtrent et år mot et halvt), er vel forskjellen heller liten, eller hva?

(Basert på Wikipedias tidslinje over nettlesere).

enig. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Ståle: Greit nok at du digger Opera, men du verden. Du må da for faen prøve Firefox før du rakker ned på den da. Firefox er ikke noe dårligere enn Opera egentlig. Riktignok bruker Firefox litt minne, men har du så ræva dårlig PC at ikke takler at nettlesern din bruker mellom 100-300 mb ram, så får det bare være sånn. Akkurat nå bruker Firefox på min hovedpc litt litt over 130 MB ram. Men hva gjør det da? Jeg har 2 GB Ram i maskina og jeg har flere tabs liggende. Også har jeg noen addons så klart, så det skulle bare mangle om den ikke brukte litt ram også.

Og bare sånn at du har det KLINKENDE klart for deg. Jeg vil faktisk tro at det er flere folk som bruker Mozilla Firefox og Internet Explorer enn folk som bruker Opera.

Hvorfor skal jeg ikke si for sikkert, men endel av de jeg kjenner bruker Mozilla Firefox.

Nå har jeg ikke bruker Opera på veldig lenge. Husker ikke hva den siste versjonen jeg brukte var, men jeg tror ikke jeg har prøvd den nyeste.

Men altså. Du må tåle at folk bruker andre nettlesere enn deg.

Uannsett hva du måtte si, så tilfredstiller ikke Opera alle sine krav. Tro det eller ei. Alltid vil det være mange som ikke liker Opera, Firefox, Internet Explorer med flere. Det må vi bare godta alle sammen.

Jeg for min del bruker Firefox fordi at det passer så bra sammen med Thunderbird og Sunbird.

Lenke til kommentar
Ståle: Greit nok at du digger Opera, men du verden. Du må da for faen prøve Firefox før du rakker ned på den da.

Jeg har faktisk Fx, og sjekker all HTML jeg lager i den. Bruker den til de sidene hvor siteadmin ikke liker Opera, og har blokket det.

Firefox er ikke noe dårligere enn Opera egentlig.

Jeg har aldri sagt det er noe darlig nettleser. Bare at Opera er bedre.

Fx og Opera er milevis fra IE.

Riktignok bruker Firefox litt minne, men har du så ræva dårlig PC at ikke takler at nettlesern din bruker mellom 100-300 mb ram, så får det bare være sånn.

Og hva nar du har mange forskjellige program oppe samtidig? Oh noes..

Og bare sånn at du har det KLINKENDE klart for deg. Jeg vil faktisk tro at det er flere folk som bruker Mozilla Firefox og Internet Explorer enn folk som bruker Opera.

Det er det. Ihvertfall hvis du legger dem sammen...........

Men sa er det fremdeles mange som tror pa en gud.

Nå har jeg ikke bruker Opera på veldig lenge. Husker ikke hva den siste versjonen jeg brukte var, men jeg tror ikke jeg har prøvd den nyeste.

... ?

http://opera.com <-- der

Men altså. Du må tåle at folk bruker andre nettlesere enn deg.

I do. Men jeg vil hjelpe dem til a forsta at Opera er et bedre alternativ. Selv om du og andre kanskje ikke mener det.

Selv om objektivt sa er Opera raskere.

Uannsett hva du måtte si, så tilfredstiller ikke Opera alle sine krav.

Og du nevner i fleng...

Alltid vil det være mange som ikke liker Opera, Firefox, Internet Explorer med flere. Det må vi bare godta alle sammen.

Ja, men hvis du hadde sett en som provde a male husveggen sin med en 1.5M lang stige, som han ikke nadde helt opp med. Og du kjente noen som produserte gratis 2M lange stiger, hadde du ikke vist han det?

Sa er det folk som svergrer til Windows 95. Er du en av dem?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...