Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)

Simen1

Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)  

395 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser bruker du mest? (2007)

• Internet Explorer
      35
    • Mozilla Firefox
      194
    • Opera
      154
    • Konqueror
      3
    • Safari
      7
    • Annet
      2

Anbefalte innlegg

hadde IE til for ikke så veldig lenge siden, så prøvde jeg opera, men det var bare ikke min greie, likte den rett og lett ikke.

så prøvde jeg firefox, ble helt forelsket og her sitter jeg ennå. :love:

nå er IE bare installert for at IE-tab skal funke (på de sidene som krever IE), og som reserve leser i krisetilfeller.

blir irritert når jeg er på skolen og må bruke IE 6 (liker forresten ikke IE 7 noe særlig heller) spesielt nå som firefox portable ikke funker. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir irritert når jeg er på skolen og må bruke IE 6 (liker forresten ikke IE 7 noe særlig heller) spesielt nå som firefox portable ikke funker. :(

8279488[/snapback]

Hva er det som ikke fungerer? Hvis Fx Portable ikke klarer å vise sidene, kan det jo være at skolen bruker proxy og du må endre på det i innstillingene.

Lenke til kommentar
Hva er det som ikke fungerer? Hvis Fx Portable ikke klarer å vise sidene, kan det jo være at skolen bruker proxy og du må endre på det i innstillingene.

8279505[/snapback]

ja jeg veit det, skolen bruker proxy og jeg har fiksa det, men det er bare at den klikka en gang da jeg skulle oppdatere den til 2.0.0.3 (ikke nok plass, den liker ikke hvis du har mindre en 30mb ledig), og nå vil den ikke starte opp, prøver å installere på nytt, noe som pleier å funke, men får bare feilmelding.

tror det har noe med at jeg prøver å installere 2.0.0.2 oppå 2.0.0.3 får bare en eller annen feilmelding.

skal prøve igjen når 2.0.0.3 kommer ut på portableapps.com

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker Firefox, har du muligheter til å åpne flere faner der?

8277011[/snapback]

Du går ikke rundt og tror at man kun kan åpne en fane?

8277418[/snapback]

Jo, faktisk har jeg trodd det de siste årene. Men nå fant jeg plutselig ut at man kan åpne flere faner der også... :p

Men likevel, nå som jeg har brukt Opera de siste 3-4 årene så har jeg vendt meg til den, og kommer nok sannsynligvis ikke til å skifte til Firefox.

Firefox-versjonen som jeg har er fra da jeg kjøpte pcen, over to år gammel.

Er det store forbedringer på den nyeste versjonen?

Lenke til kommentar
Jo, faktisk har jeg trodd det de siste årene. Men nå fant jeg plutselig ut at man kan åpne flere faner der også... :p

Men likevel, nå som jeg har brukt Opera de siste 3-4 årene så har jeg vendt meg til den, og kommer nok sannsynligvis ikke til å skifte til Firefox.

8280829[/snapback]

Forbedringer er det såklart, men Firefox er først og fremst funksjonalitet gjennom utvidelser. Last ned og test, den er gratis. ;)

Hvis du liker Opera, så er det bare å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker Firefox, har du muligheter til å åpne flere faner der?

8277011[/snapback]

Du går ikke rundt og tror at man kun kan åpne en fane?

8277418[/snapback]

8280829[/snapback]

Brukte kun Opera og IE tidligere, aldri FF.

Etter og ha testet nyeste Opera og FF har jeg funnet ut at FF er den beste nettleseren for meg.

Opera har tapt seg synes jeg fra tidligere versjoner.

IE7 er jeg heller ikke så begeistret for. Liker da IE6 bedre.

Men dette er jo som alle vet: Smaken er som baken - delt.

;)

Edit: Leif var på besøk.

Endret av Jack_The_Bull
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at den eneste forskjell på FF og Opera er hva man er vant til. Det aller meste kan vel "customizes" slik at man får det som man vil, og da er det bare småting som bestemmer. Jeg liker FF-looken, det holder for meg.

Å si at enten Opera eller Firefox er mye bedre vitner om ignoranse og fanboyisme, og gjør innlegget automatisk ubrukelig. Hvorfor noen som helst gidder å henge seg opp i hva andre bruker forstår jeg ikke. Det er en ting når IE faktisk kan skade PCen gjennom sikkerhetshull, da kan man informere om det, men OPERA/FIERFOX 4Lyfe! blir alt for gamer.no.

Lenke til kommentar
Jeg har en følelse av at den eneste forskjell på FF og Opera er hva man er vant til. Det aller meste kan vel "customizes" slik at man får det som man vil, og da er det bare småting som bestemmer. Jeg liker FF-looken, det holder for meg.

Å si at enten Opera eller Firefox er mye bedre vitner om ignoranse og fanboyisme, og gjør innlegget automatisk ubrukelig. Hvorfor noen som helst gidder å henge seg opp i hva andre bruker forstår jeg ikke. Det er en ting når IE faktisk kan skade PCen gjennom sikkerhetshull, da kan man informere om det, men OPERA/FIERFOX 4Lyfe! blir alt for gamer.no.

8281850[/snapback]

Enig i det du sier her, men med fare for å høres ut som en nerd hver gang føler jeg meg alltid forpliktet til, hver gang jeg ser bekjente bruke IE, å opplyse om valgmulighetene som, uansett om det er FX eller Opera, er mye bedre enn IE. Men, hvis det ikke går så enkelt å "omvende" dem, får de bare gjøre som de vil. Som man sier, ignorance is bliss.

Lenke til kommentar

Bruker Opera. Har stått mellom den og FF i noen år nå, men har slått meg til ro med Opera fordi den er greiest. Veldig greit at jeg kan fjerne Fil-Rediger-Vis-osv.-linjen slik at jeg får mest mulig plass til selve nettsidene. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...