Gå til innhold

Lyd i Dell pcer?


mck

Anbefalte innlegg

Hei, har to Dell laptoper, i begge disse kommer det en rar lyd som er vanskelig å definere og forklare dere.

 

Lyden kommer når jeg er inne på Internet Explorer hvor den loddrette "scrollelinjen" er lang, altså mye informasjon. Da kommer det en slags pipelyd på noen sider, når jeg scroller nedover/oppover er den helt stille. Stopper jeg for å lese kommer lyden igjen.

 

Hvis noen i det hele tatt skjønte noen ting hadde det vært fint med noen svar på hva dette kan være. Det er ikke noe stort problem, men hvis det er noen som har en løsning til hvordan denne lyden kan bli borte, er jeg svært takknemlig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Siden det er en lyd som oppstår når du bruker f.eks Internet explorer eller programmer i windows er det vel noe vanskelig for å Dell å hjelpe deg etter som de kun supporterer maskinvare.

 

Høres ut som en eller annen windows som er aktivert. Forsvinner lyden om man 'demper' lyden helt inne i windows eller slår av alle lydene inne på kontrollpanelet for lyd?

Endret av minitiss
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med min Latitude X1. Det har ingenting med OS, drivere eller programvare ellers å gjøre. BIOS-oppdatering og ikke-relatert bytte av skjerm, hovedkort og tastatur har heller ikke hjulpet. Begynner å lure på om det kan ha noe med blåtann eller wlan-modulen å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem med min Latitude X1. Det har ingenting med OS, drivere eller programvare ellers å gjøre. BIOS-oppdatering og ikke-relatert bytte av skjerm, hovedkort og tastatur har heller ikke hjulpet. Begynner å lure på om det kan ha noe med blåtann eller wlan-modulen å gjøre.

8360583[/snapback]

Det er nesten godt å høre at det er flere av oss Ar'Kritz. Du har ingen løsning på problemet du heller da..

Minitiss, det er ikke lyd i fra høyttalerne hvis det er det du tenkte på.

 

Lurer på hvordan det kan løses, det er jo heller ikke konstant, kommer og går litt. Rart..

Lenke til kommentar
Kan vel føye meg til i rekken... Sitter med min 2 uker gamle Dell Precision M65 og får en irriterende pipe lyd. Men det er kun når den idler helt, hvis jeg åpner et program (f.eks. starter check'en av en torrent fil) så er det stille...

8364122[/snapback]

Min Dell Inspirion 640m er bare 4 uker. Samme problem er det pappas Latitude D610 som er over året gammel.. Rart at de ikke har gjort noe med dette. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan vel føye meg til i rekken... Sitter med min 2 uker gamle Dell Precision M65 og får en irriterende pipe lyd. Men det er kun når den idler helt, hvis jeg åpner et program (f.eks. starter check'en av en torrent fil) så er det stille...

8364122[/snapback]

Min Dell Inspirion 640m er bare 4 uker. Samme problem er det pappas Latitude D610 som er over året gammel.. Rart at de ikke har gjort noe med dette. :hmm:

8364202[/snapback]

På min maskin høres det ut som lyden kommer fra venstre side, ved siden av touchpad'en. Lurer på hvor wifi kortet står i maskinen, for wifi svitsjen er like ved der lyden kommer fra... Eller kanskje harddisken. Snakket med Dell om det i dag, han foreslo at jeg prøvde å presse/trykke rundt på maskinen for å se om lyden forsvant. Det gjorde den ikke...

Lenke til kommentar
Kan vel føye meg til i rekken... Sitter med min 2 uker gamle Dell Precision M65 og får en irriterende pipe lyd. Men det er kun når den idler helt, hvis jeg åpner et program (f.eks. starter check'en av en torrent fil) så er det stille...

8364122[/snapback]

Min Dell Inspirion 640m er bare 4 uker. Samme problem er det pappas Latitude D610 som er over året gammel.. Rart at de ikke har gjort noe med dette. :hmm:

8364202[/snapback]

På min maskin høres det ut som lyden kommer fra venstre side, ved siden av touchpad'en. Lurer på hvor wifi kortet står i maskinen, for wifi svitsjen er like ved der lyden kommer fra... Eller kanskje harddisken. Snakket med Dell om det i dag, han foreslo at jeg prøvde å presse/trykke rundt på maskinen for å se om lyden forsvant. Det gjorde den ikke...

8364214[/snapback]

 

Min lyd er på venstre side den også, den kommer også forøvrig noen ganger når jeg scroller nedover også, og andre ganger blir den borte når jeg scroller.. Hmm..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...