ozone Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Panasonic har nylig sluppet 2 etterfølgere til DMC-TZ1, som var et kompaktkamera med 10x zoom. Det var plaget med mye bildestøy. DMC-TZ2 har 6 megapixel og en bildesensor på 1/2,33" DMC-TZ3 har 7 megapixel og en bildesensor på 1/2,35" Begge er foreløbig testet individuellt på to forskjellige nettsteder (Trusted Reviews og PhotographyBLOG) med meget bra resultat. Begge kommmer bra ut med hensyn til bildestøy. Men siden de ikke har blitt direkte sammenlignet, er det vanskelig å si om TZ2 med sin marginalt større bildebrikke og lavere antall piksler gjør det bedre med hensyn til bildestøy. I teorien skulle det iallefall det. Forskjellen ellers er hovedsakelig at man betaler 6-700 kroner ekstra for en halv tommer større display, og 1 megapixel mer på TZ3. Men det er jo lett å "ofre" hvis det billigere TZ2 faktisk tar bedre bilder, eller hva? Er det noen som har erfaring med begge to (forhandler f.eks.), eller som har innspill å komme med? Jeg sikler nemlig etter å kjøpe ett av disse så fort som mulig Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 her en test som sammenligner de to versjonene av kameraene http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicTZ3/ vurderer også å kjøpe dette kameraet etterhvert, men vet ikke helt ennå, noen andre som har sterke meninger om disse kameraene ? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Takk for tipset! Jeg har nå kjøpt TZ2, og er veldig imponert over byggekvaliteten, og forsåvidt også bildekvaliteten. Det jeg ikke er så imponert over er den mye omtalte "intelligent-ISO". Min erfaring er at den overhodet ikke klarer det den lover: Å forhindre uskarphet pga bevegelse i motivet under mørke forhold der kameraet ellers ville ha brukt lengre lukkertid. Det ser ikke ut til å fungere for meg iallefall, jeg får like mye Totalt sett er jeg veldig fornøyd! Objektivet på 28-280mm (ekv.) er jo bare helt fantastisk, og bildestabilisatoren (Mega O.I.S.) må da være markedets beste! Den "tar" omtrent alt, selv på full zoom Lenke til kommentar
Horepus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er det virkelig ikke noe annet forskjell enn megapixel-antallet og skjermstørrelse?? Prøvde å kikke gjennom spesifikasjonene på Multicom siden, men fant ikke noe annet enn det overnevnte. Har forøvrig ikke noe stort kjennskap til digtalkamera, bare på utkikk etter et godt kjøp! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har ikke helt skjønt hva som er forskjellen på TZ2 og TZ3. Er det kun antall mpixels? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har ikke helt skjønt hva som er forskjellen på TZ2 og TZ3. Er det kun antall mpixels? 8734421[/snapback] jepp og skjermstørrelse og andre ting, les den testen jeg linket til lengre oppe, da kommer det litt klarere fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå