bjaa Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hei, kan noen sette opp en liste over abselutt alt jeg trenger til vannavkjøling yil ca 2tusen? Haar p4 og har ikke tenkt å vannavkjøle skjermkortet. Har overklokka fra 1,6 til 2,4... Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvis du ikke greier å finne ut hva du skal ha til vannkjølinga selv, så tviler jeg på at du greier å montere den heller... Vent litt lenger, les diverse vannkjølingsguider, og tester, så vips! http://www.tomshardware.com har en veldig fin video om vannkjøling. Kan finne frem urlen til filmen, om du spør pent :smile: Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Kan du være så snill å si meg url'en til den videon? Jeg hvet sånn noen lunde hva jeg skal ha men er ikke sikker på hvilken radiator,slangeklemmer osv jeg burde ha. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Filmen Artikkelen Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 21:09, skrev bjaa:Hei, kan noen sette opp en liste over abselutt alt jeg trenger til vannavkjøling yil ca 2tusen? Haar p4 og har ikke tenkt å vannavkjøle skjermkortet. Har overklokka fra 1,6 til 2,4... http://www.thermaltake.com/products/Aquari.../aquariusII.htm Lenke til kommentar
serok Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 se denne linken for å bedre forstå vannkjøling http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=103&replies=10 denne linken for oppsett http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...m=103&replies=0 prøv å lag dit oppset så publiserer du det her i en ny post så får du vell tilbakemelding. sok på forumet etter vannkjøling ligger veldi mange slike oppset der. lykke til videre og for all del bare spør Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Overclocking.dk har laget en fin guide til hvordan du setter opp vannkjøling. www.overclocking.dk Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Når man er usikker på hva man trenger til vannkjøling, men vet hvordan prinsippet er (noe du må vite hvis du har tenkt og montere dette selv) så sett deg ned og tegn systemet på et ark. Da ser man fort hva man må ha, eller om man har glemt noe. :smile: Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Du trenger: - En vannpumpe, Oceanrunner 3200 var mitt valg (3500l/t og løftehøyde på 3m) - Ett plastrør, diam 15cm, høyde 140cm (bongkjøler )) - Ett dusjhode, evt. to - Flere meter fleksibel og trykktålig plastslange - En Maze 3.1 vannblokk + 226W Peltier - En Maze 3 look GF4 vannblokk + gjerne en 118W peltier - En Maze 3 look chipset blokk + gjerne en 80W peltier - Manifolder til å fordele vannstrømmen utover i systemet og til å samle den igjen - En ekstra strømforsyning til tec'ene (Enermax 550W) - To selvlagde vannblokker til Videoramen (bladerunner) - Gjerne også vannblokker til DDR brikkene dine, husker ikke hvor du får tak i disse men kan finne det ut... Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Eller: 1. Radiotor. (hent et varmeregister på en bilopphuggeri) 2. Pumpe. (løftehøyde på 50 cm holder, med 300 l/h) 3. CPU-blokk. Kjøp deg magnum. 4. Slanger, 3 meter. (ikke PVC, som jeg har, helt håpløse) 5. Eventuelt slangeklemmer. (noen som ikke skader slangene) 6. Vanntank, med plass til pumpa i. (en stor vitamin-boks-tank skulle holde fint, bor to hull til vannslangene, og et bittelite til strøm-ledningen) Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Og selvfølgelig: 2x 12cm vifter på radioatoren :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 11:45, skrev Journeyer:Masse Rolig nå :wink: Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Ahem... *cough* ... må jo være såpass Os så trenger man selvsagt noen alu-plater, et par kvadrat med plexi/acryl og noen kald-katode rør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå