Gå til innhold

Netgear WN311T i Windows Vista. Funker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har Windows Vista Ultimate her og det fungerer i og for seg greit. Har fått inn sikkerhetspakke og alt ser greit ut bortsett fra en ting. Jeg har et trådløst nettverkskort. Netgear WN311T og kortet fungerer kjempe fint i både Windows 2000 og Windows XP, men i Vista. Ikke fanken. Har lasta ned en egen Beta Driver for Vista til kortet. Kortet blir installert og alt, men den klarer aldri å finne noe nettverk. Har prøvd både med og uten programvare til Netgear, men fremdeles går det ikke. Netgear kortet blir funnet både i Device Manager og under nettverktilkoblinger, eller hva det no heter, men å finne noe nettverk vil den fanken ikke.

Noen som vet om det må gjøres noe spesielt?

Jeg vet at det kan være et stress med å finne riktig land i den programvaren som følger med. Iallefall om du har Windows 2000, for på den listen over land du kan velge når du har installert programvaren så står ikke Norge oppført.

Jeg kjører Windows 2000 i dualboot da og der fungerer kortet sikkelig så det er der jeg har lasta ned drivern da.

Håper noen vet noe om dette.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også store problemer med Netgear sine produkter i Vista. Mitt trådløse pci-kort WPN311 er håpløst ustabilt. Jeg får riktignok kontakt med nettverket og kommer meg på nett, problemet er at jeg mister kontakten med nettverket med jevne mellomrom. Alt fungerte plettfritt i XP, så det er nok driverene som er problemet.

Løsningen min var å trekke opp en kabel (noe jeg forøvrig har hatt planer om å gjøre en stund, så dette var en fin unskyldning for å endelig få det gjort :p).

Lenke til kommentar
Ja. Det svaret der hjalp meg lite. Har ikke mulighet til å dra noen kabel ned til kjellern. Har en mulig løsning her, som jeg skal prøve nå om ikke så lenge så jeg får se hvordan det går.

8265874[/snapback]

Hvorfor ikke bruke Netgear sine support sider?? Det er ingen fra Netgear som kommer til å svare her, og på support sidene dems ser det ut som at du ikke er alene om problemet.....google.com er ikke noe særlig skjønner jeg :no::no:

http://kbserver.netgear.com/main.asp

Image_netgear1.jpg

Image_netgear2.jpg

Ser ut som at det ikke er beta drivere til 111T kortet ditt, men vanlige drivere:

ftp://downloads.netgear.com/files/wg111t_...32bit_setup.zip

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Dette funka for meg:

1: last ned den driveren til XP/2k.

2: last ned beta- driverene til vista (bare de driver filene .inf e.l)

3: høre klikk på XP driveren, velg at den skal kjøres i win2000 i kompabilitets modus eller no liknende og installer normalt, ikke restart.

4: gå i device manager, finn det trådløse netverkskortet ditt, høyre klikk, oppdater drivere, så velger du det stedet du plaserte de beta driver filene.

5: restart! gå nå i netverkssenter i vista, koble deg til netverket ditt..

6: er du heldig, så funker det smertefritt akkurat som i XP/win2k eller du kan ha uflaks og allt er bare dritt.

dette funka for meg, har ikke opplevd NOEN problemer hittil.. er like stabilt som i XP :) uansett, lykke til håper dette hjelper. (bruker WPN311 btw :) )

Endret av Freak627
Lenke til kommentar

Hei. Ja nå begynner vi å snakke løsning ja :). Takk.

Det er den inf drivern til Windows 2000/XP som skal kjøres i kompitabel Modus, sant? Eller er det Installasjonsprogerammet?

Har ikke tid til å se på det nå, så jeg får ta det senere.

Det er den 3.2 Driver installasjonsfila som skal lastes ned sant?

Takk for hjælpa. Skal se på det senere.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Hei. Ja nå begynner vi å snakke løsning ja :). Takk.

Det er den inf drivern til Windows 2000/XP som skal kjøres i kompitabel Modus, sant? Eller er det Installasjonsprogerammet?

Har ikke tid til å se på det nå, så jeg får ta det senere.

Det er den 3.2 Driver installasjonsfila som skal lastes ned sant?

Takk for hjælpa. Skal se på det senere.

Hilsen. wil.

8280115[/snapback]

Hei, det er instalasjon programmet som skal kjøres i kompabilitets modus. så finner du fram .inf fila til beta driveren og oppdaterer kortet i device manager med beta driveren etter at du har installert XP driveren. :)

mvh Kim. :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg gjorde det tidligere i dag. Jeg kjørte Driverinstallasjonsprogrammet til Netgear drivern for XP. Den kjørte jeg i kompitabel modus med XP+Sp2. Når den var installert prøvde jeg å oppdatere drivern å velge Vista .inf fila, men det fungerte ikke. Det stod et eller annet med at den hadde nyeste driver eller noe sånt. Jaja tenkte jeg. Jeg husker ikke hva jeg gjorde etterpå, men endinga på historien er at jeg kom meg på nett ved å gjøre det. Jeg daktiverte netgear programmet under oppstart og fikk til å koble meg til det trådløse nettverket. Da ble alt bra.

Cluet var da egentlig å kjøre Det nyeste Driver-Installasjonsprogrammet til Netgear altså versjon 3.2 for Windows XP og 2000 i Kompitabel modus med XP+Sp2.

Da fungerer det.

Fikk oppdatert både PC-Cillin og Windows gennerelt. Da ble det bra ja.

Foreløpig ser det greit ut. Det er ikke noe ustabillitet enda iallefall. Eneste man må passe på er å deaktivere Netgear programmet under oppstart.

Også kan det hende at du får "Begrenset eller ingen tilgang" når du starter Vista, men det retter seg opp etterhvert som den laster inn ting.

Det var det iallefall hos meg.

Takk for hjælpa.

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor ikke bruke Netgear sine support sider?? Det er ingen fra Netgear som kommer til å svare her, og på support sidene dems ser det ut som at du ikke er alene om problemet.....

Nå ser jeg at problemet her har ordnet seg, og ikke noe er bedre enn det. Det har vært enkelte kort som var litt "tidligere" i forhold til Vista, men viktig er det her å bemerke seg at det utvikles drivere dag for dag. Support-sidene vil da også inneholde oppdatert informasjon om fremgangen her.

Nå var det også noen fine løsninger i denne tråden, så tydligvis er ingenting bedre enn å få hjelp av brukere som selv har erfart slike ting.

Mvh,

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...