Tumbleweed Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Bilen fusker og hoster under belastning (dvs, den kutter som om den ikke får nok bensin/strøm) Jeg må en sjelden gang stoppe og la den stå et halvt minutt før den starter igjen. Som oftest kommer fuskinga ved jevn hastighet ca 60 km/t og moderat gass, men også i feks 2 gir ved høy belastning (bratt bakke) Jeg har bytta fordelerlokk, rotor, coil, tennkabler, tennplugger, bensinfilter, alle vakumslanger på forgasser, og har til og med forsøkt å kjøre uten bensinlokk (i tilfelle vakum i tanken) Tenninga er også kontrollert og riktig. Jeg har blåst med trykkluft i hullet der tomgangsventilen sitter, og o-ringen på selve ventilen er hel og fin. (typisk suzuki-triks) Har gått over med startgass på alle mistenkelige steder uten å avekke falskluft noe sted. Det virker som det blir verre og verre etterhvert. Tomgangen er derimot stø som fjell, og bilen starter på første forsøk hver gang, autochoken fungerer også som den skal. Altså, er det elektrisk eller bensinrelatert, eller noe helt annet? Gamle ringrev-triks mottas med takk. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Kan det være ventiler som ikke lukker skikkelig? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Åssen bensinpumpe er det på den, elektrisk/mekanisk? sjekk om den leverer nok.. Hvis det er mekanisk kan det ha ryki en membran inni den eller at kammen er slitt.. Du kan jo ta en soda-kur på den, men veit ikke om den motoren har godt av det. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde en 413 tidligere, disse har problemer med forgasseren. Min lugget, hoppet og stoppet den også. Du kan bytte forgasseren med en tidlig 80 talls japsebil. Velg en forgasser med så få slager som mulig. Tror Toyota hadde en gasser som het KE20 eller noe. Denne skal skli rett på. Det står en del poster om dette på offroad.no Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Åssen bensinpumpe er det på den, elektrisk/mekanisk? sjekk om den leverer nok.. Hvis det er mekanisk kan det ha ryki en membran inni den eller at kammen er slitt.. Du kan jo ta en soda-kur på den, men veit ikke om den motoren har godt av det. 8262967[/snapback] Mekanisk pumpe ja. Men kan en defekt pumpe gi periodisk fusking som dette? Forestilte meg at bilen ville gå elendig (om i det hele tatt) hele tiden..? ...hva er en soda-kur, forresten? Picpac: Er veldig klar over at forgasseren på disse er roten til mye rart. Men som jeg skrev har den ikke de vanlige symptomene. Jeg spekulerer på å åpne den og gi den en real omgang rens. (men det er selvsagt den jobben jeg utsetter i det lengste....) Sesteen: ventiler...tja, har planlagt en ventiljustering, men kan ikke si at det høres sånn ut. Kom med flere tips folkens, jeg regner med å bruke noen fridager i påska på dette, så jeg samler opp alle tips jeg får. Endret 29. mars 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 .......bump........ Lenke til kommentar
askare Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hadde noe tilsvarende på en SJ410 som jeg hadde. Der var det bensin tilførselen som var årsaken. Det viste seg at det var et rør som hadde en liten bulk. Så etter at jeg bytte det røret så ble det liv i de 45 ponniene som bodde i Sj'en... Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg hadde en 413 tidligere, disse har problemer med forgasseren.Min lugget, hoppet og stoppet den også. Du kan bytte forgasseren med en tidlig 80 talls japsebil. Velg en forgasser med så få slager som mulig. Tror Toyota hadde en gasser som het KE20 eller noe. Denne skal skli rett på. Det står en del poster om dette på offroad.no 8263295[/snapback] Støttes! Dette er noen skitforgassere. Pass på at bensinfilteret bak (ved høyre bakhjul på rammevange) er i orden. Typisk feil på forgasser: rusk i dyser= masse arbeid å demontere. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Soda kur er varmekjør motoren skikkelig. ta av luftfilter boksen. hold motoren på høyt turtall/full gass.ikke hold den på turtallssperra.hell så farris ned i innsuget ikke så mye at motoren stopper, men litt og litt. Dette fjerner koks og masse drit som sitter brent fast. Bruk 1 liter farris/vann. det pleier og holde. Bruk hørslevern og stå ute. dette soter mye. Et bedre triks i ditt tilfelle er og omtrent gjøre det samme, bare med en klut eller lingnende. Hold den på høyt turtall og tett for innsuget og fjærn den igjen før motoren stopper. Det blir et høyt vakum som suger ut rusk osv når du tar bort kluten. Gjør det mange ganger og hold kroppsdeler unna, det suger deg fast. Sjekk oljenivå før du gjør noen av disse. Jeg tar ikke ansvar for noen skade på motor eller noe sånt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Sjekk oljenivå før du gjør noen av disse.Jeg tar ikke ansvar for noen skade på motor eller noe sånt 8276078[/snapback] Hehe...ingen fare. (skal kjøre innvendig motorrens etterhvert uansett) Har demontert og rensa alt jeg kunne finne av dyser etc i dag, men ingen bedring. Må nok prøve å skifte bensinpumpa med mindre det kommer et genialt løsningsfoslag snart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå