TTomas Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 I dag da jeg hadde vært på trening kjørte jeg hjem med mopeden. Tok den vanlige veien, men etter jeg hadde kommet et stykke så jeg at det kom mer eksos en vanlig ut av potta, tenkte det kanskje var litt mye olje i bensina og kjørte videre, men i det jeg kjørte oppover begynte det å ose ut med eksos (ikke lite). Jeg tenkte det kanskje var like før den ville varmeskjære seg så jeg stoppa og trilla den resten av veien (ikke langt) Kan den ha blitt overvarm? For mye olje i bensina? For lite olje i bensina? Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) nei, tidligere eier har tatt ut en plombe i den, veit ikke om det er fler enn en jeg, den er i alle fall uplombert... dessuten, det var plutselig det begynte å ryke ekstra mye... så er litt usikker på det med olja.. Endret 28. mars 2007 av Tomas09 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 På GPRen min vart potta så varm det kom røyk av den når alle plombene var intakte men regner med det er en for fet olje blanding vist plombene er ute . mvh Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 tjaa, mulig jeg hatt litt for mye olje oppi men.... vet ikke helt jeg... slumpa litt med den, men er vel bedre med litt for mye enn litt for lite? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 helt klart , for lite olje kan føre til at hele systemet kiler seg , og det er noe du ikke vil skal sje ! men for mye vil sote ned motorn . Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 hmmm, får enten kjøre tanken tom eller fylle den. Men vil være litt forsiktig, vil ikke at den skal skjære seg! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 hmmm, får enten kjøre tanken tom eller fylle den. Men vil være litt forsiktig, vil ikke at den skal skjære seg! 8261902[/snapback] Har du separat oljetank? Oljepumpa som kan være gåen hvis du har separat tank? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Bare positivt viss det ryker,da smører det! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Bare positivt viss det ryker,da smører det! 8279747[/snapback] Veit nå ikke helt jeg. Det skal jo ikke være sånn, og det er jo en grunn til det. Dessuetn aå går den vel dårligere med for mye olje.. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Jeg blander olja sjøl, oljetanken gir for lite olje. Men uansett så er problemet løst, grunnen til at røk så var muligens en kombinasjon av at motoren var ganske varm og at det var litt mye olje i bensina. Etter jeg fylte på bensin har det ikke kommet noe særlig mer røyk enn det som er normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå