Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

18åring snuser på bil-miljøet. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toyota har lenge vært på topp med tanke på driftssikkerhet, og har effektive motorer som ikke bruker særlig mye bensin. Dog er toyota, spesielt eldre (med unntak av AE86), kjedelige biler å kjøre.

Skulle jeg hatt en bil bare for fremkommelighetens skyld, hadde jeg kjøpt toyota.

(Men jeg har andre krav til bil som utseende og ytelse, og alle problemene som måtte komme med det)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Toyota har lenge vært på topp med tanke på driftssikkerhet, og har effektive motorer som ikke bruker særlig mye bensin. Dog er toyota, spesielt eldre (med unntak av AE86), kjedelige biler å kjøre.

Skulle jeg hatt en bil bare for fremkommelighetens skyld, hadde jeg kjøpt toyota.

(Men jeg har andre krav til bil som utseende og ytelse, og alle problemene som måtte komme med det)

8816916[/snapback]

De kravene forandrer seg fort når man kjøper sin første bil.

Lenke til kommentar

Det trenger det aldeles ikke gjøre. Noen er alltid fartsglade, fra de er 16 og trimmer moped til de er 60 og pusser på corvetten sin.

Andre bryr seg mye mindre om fart og bil. De liker kanskje at corollaen de kjører bruker lite bensin og ikke skaper så mye oppmerksomhet, og er kanskje trofaste til toyota til de er tannløse og gamle.

Og så er det de som vokser det fra seg.

Jeg feks. har ennå ikke kjørt fra meg etter to år med lappen, og regner med det tar noen år til før jeg kjøper meg familiebil.

Ellers synest jeg denne er fin: "kjør hardt, kjør stil, kjør familiebil" :)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

hvor får man at det er så mye feil på citroen fra? klart det er mye å gjøre på en 70 modell citroen ds som har gått 3 millioner km, men ut ifra egne opplysninger, så har jeg sett mer feil på en ny passat enn en citroen c5.

dere baserer dere på gamle myter og hva andre kamerater og folk sier bare fordi de har fått et eksemplar med litt mer feil på. skjerp dere!

Italienske biler er det også mye å gjøre på, men de er også for veldig spesielt interesserte. Kun spesielt interesserte vil jeg være så frekk og si.

men, for all del ikke gjør de bilene populære, da kan jeg kjøpe meg billig bil med like mye utstyr som i bmw, audi, mercedes osv.

men, selv om jeg er kritisk her, ville jeg helst valgt noe av tysk vare :p

Lenke til kommentar

det vil jeg si er å ta alle over en kam.

men, det har jo vært en del feil.

Men, jeg ser mer feil på vw og audi i dag enn citroen og peugeot.. ihvertfall citroen.

så, de har nok forbedret seg!

eller, vw og audi har blitt verre. neeei!

Endret av spax
Lenke til kommentar

de fleste biler har vel blitt verre med tanke på holdbarhet. Mye utstyr og deler gjør at ting oftere kan gå galt. Jeg er selv ingen mekaniker, men jeg kan forestille meg at vanlige biler som f.eks. golf på 80 tallet ikke hadde problemer på nybiler som tilsvarende passat fra 99-01..

eller har jeg opptattet det hele feil..?

Lenke til kommentar

ALLe biler har feil og om det er få av bilen så blir merket somregel dratt laaaaaangt ned i gjørma som fex Lada som faktisk er gode og kjøre og holder bra.

Kann sterkt anbefale Samara 95-> med insprut bruker greit lite og er HIMMELSK å kjøre :) (har en sjøl vurderer sterk å kjøpe en till :)) siden den jeg har er blitt dårlig behandlet og er nedsmurt i rust men se etter rust på dører og kanaler er det ingen ting der er det bare og kjøre på :)

Endret av ladapower
Lenke til kommentar
ALLe biler har feil og om det er få av bilen så blir merket somregel dratt laaaaaangt ned i gjørma som fex Lada som faktisk er gode og kjøre og holder bra.

Kann sterkt anbefale Samara 95-> med insprut bruker greit lite og er HIMMELSK å kjøre :) (har en sjøl vurderer sterk å kjøpe en till :)) siden den jeg har er blitt dårlig behandlet og er nedsmurt i rust men se etter rust på dører og kanaler er det ingen ting der er det bare og kjøre på :)

8828563[/snapback]

er redd det du sier er litt off topic. finner sikkert tusenvis av lada-tråder her på forumet;)

Lenke til kommentar

8816916[/snapback]

Jeg syns nå min corolla 1,6 XLI 1990 modell er ganske så morsom å kjøre da, er 105 hester i motoren, men det drar godt på en så liten og lett bil da.

Lenke til kommentar

Alt er jo relativt. Hvor mye veier den iflg. vognkortet?

Jeg har kun kjørt 1,3 XLI selv, og det har vært den daueste bilen jeg har vært borti, garantert. 1,6 drar sikkert betydelig bedre, men noe sprek vil jeg ikke kalle den dagligdagse corolla, ei helle sportslige kjøreegenskaper. Selvsagt finnes det unntak.

Lenke til kommentar
Alt er jo relativt. Hvor mye veier den iflg. vognkortet?

Jeg har kun kjørt 1,3 XLI selv, og det har vært den daueste bilen jeg har vært borti, garantert. 1,6 drar sikkert betydelig bedre, men noe sprek vil jeg ikke kalle den dagligdagse corolla, ei helle sportslige kjøreegenskaper. Selvsagt finnes det unntak.

8829864[/snapback]

Du har rett, 1,6'en er ikke sprek, men den har krefter nok til å skape en grei kjøreopplevelse. 1,3 derimot, blir jo sliten av all giringen og pedalbruken. :p

Corolla fra denne tidsperioden er ikke utpreget sportslig, men mer sportslig enn f.eks. en Passat fra denne tiden.

Lenke til kommentar

Hvilken passat og hvilken corolla sammenligner du da? Passat 1,8 er minst like sprek som 1,6 corolla i tillegg til å veie mindre (b32). B3 passaten var tyngre men lå bedre på veien og kom med både gt 16v 2liter og med vr6 motoren, begge som den deler med corrado.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...