Gå til innhold

Får ikke sendt mail med Thunderbird

Anbefalte innlegg

Jeg greide å slette mailen i et virussøk i forrige uke, og har etter det hatt problemer med å sende epost. Før dere henviser til andre poster - problemet mitt er at jeg får sendt mailer hvis jeg bruker Outlook Express, og jeg har importert kontoinformasjon over i Thunderbird direkte derfra.

Problemet arter seg slik at jeg får opp spørsmål om passordet til mitt brukernavn hos bluecom, skriver det inn (og merker av på husk passord), og 2 sekunder senere dukker samme vindu opp igjen, uten å huske noe passord. Det må være riktig passord, i og med at det funker i Outlook Express, så jeg skjønner ikke noe.

Jeg vil veldig gjerne bruke Thunderbird, så blir veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg å finne ut av hva som er galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg sjekket innstillingene for kontoen din, først i Outlook og deretter saml i Thunderbird. Sjekk at utgående SMTP tjener, port, og bruk av sikker tilkobling er lik i begge.

Ellers finnes det et kjekt lite program for Thunderbird som raskt og enkelt tar backup av mail og innstillinger for deg – i tilfelle du skulle få virus igjen.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Tusen takk!

Dersom andre med samme problem skulle lese denne posten i fremtiden, problemet lå i at thunderbird hadde satt TLSkrav som godkjenning, mens Outlook Express krevde ingen sikker tilkobling for å sende. Når jeg fjernet haken ved TLSgodkjenning så sendte den på null komma niks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...