tuppetroll Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg greide å slette mailen i et virussøk i forrige uke, og har etter det hatt problemer med å sende epost. Før dere henviser til andre poster - problemet mitt er at jeg får sendt mailer hvis jeg bruker Outlook Express, og jeg har importert kontoinformasjon over i Thunderbird direkte derfra. Problemet arter seg slik at jeg får opp spørsmål om passordet til mitt brukernavn hos bluecom, skriver det inn (og merker av på husk passord), og 2 sekunder senere dukker samme vindu opp igjen, uten å huske noe passord. Det må være riktig passord, i og med at det funker i Outlook Express, så jeg skjønner ikke noe. Jeg vil veldig gjerne bruke Thunderbird, så blir veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg å finne ut av hva som er galt. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Da ville jeg sjekket innstillingene for kontoen din, først i Outlook og deretter saml i Thunderbird. Sjekk at utgående SMTP tjener, port, og bruk av sikker tilkobling er lik i begge. Ellers finnes det et kjekt lite program for Thunderbird som raskt og enkelt tar backup av mail og innstillinger for deg – i tilfelle du skulle få virus igjen. Endret 28. mars 2007 av Govassa Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Tusen takk! Dersom andre med samme problem skulle lese denne posten i fremtiden, problemet lå i at thunderbird hadde satt TLSkrav som godkjenning, mens Outlook Express krevde ingen sikker tilkobling for å sende. Når jeg fjernet haken ved TLSgodkjenning så sendte den på null komma niks Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå