Jan-E. Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Holder på å montere alarm med fjernstyring av sentrallås i bilen. Styringsenheten som gir puls til releene som styrer sentrallåsen gir bare en puls i 0.8 sekunder, mens jeg trenger ca 4 sekunder (vacuum/trykkpumpe). Finnes det en enkel måte å få releene til å "henge" i ca 4 sekunder? Det er helt vanlige 85-86-30-87 releer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva med en enkel kondensator a'la det du har til kupelyset? Den leverer nok strøm til lyset i flere sekunder, men om det er nok for å drive releet ditt vet jeg ikke. Slik kupelyskondensatorsak koster ikke all verdens på f.eks Biltema. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Hva med en enkel kondensator a'la det du har til kupelyset?Den leverer nok strøm til lyset i flere sekunder, men om det er nok for å drive releet ditt vet jeg ikke. Slik kupelyskondensatorsak koster ikke all verdens på f.eks Biltema. 8260464[/snapback] Har tenkt tanken, men er i tvil om det vil fungere. Spolen på et rele drar jo adskillig mindre strøm enn en kupelyspære så da blir det vel hengende på i flere minutter? Samtidig blir jo oppladetiden på kondensatoren bare 0.8 sekunder...... Endret 28. mars 2007 av Jan-E. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva med en enkel kondensator a'la det du har til kupelyset?Den leverer nok strøm til lyset i flere sekunder, men om det er nok for å drive releet ditt vet jeg ikke. Slik kupelyskondensatorsak koster ikke all verdens på f.eks Biltema. 8260464[/snapback] Har tenkt tanken, men er i tvil om det vil fungere. Spolen på et rele drar jo adskillig mindre strøm enn en kupelyspære så da blir det vel hengende på i flere minutter? Samtidig blir jo oppladetiden på kondensatoren bare 0.8 sekunder...... 8260510[/snapback] ikke hvis du kjører en kondensator i serie med relèet, det finnes forskjellige størrelser på dem, du kan sikkert spørre ditt lokale radioverksted hvilken mikro farad sku skal bruke, ta med deg relèet slik at dem får regnet på det. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Så det holder å kun sette inn en kondensator? Hvordan kobler jeg den hvis jeg finner noen som jeg skal ha liggende ? (bare for å prøve...) Det er konstant + på relespolen, minus styrer releet. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Er du sikker på at styringsenheten din ikke kan programmeres til å gi lengre puls? På min enhet kunne jeg ihvertfall programmere 0.7 og 3.5 sek puls. Endret 29. mars 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Er du sikker på at styringsenheten din ikke kan programmeres til å gi lengre puls? På min enhet kunne jeg ihvertfall programmere 0.7 og 3.5 sek puls. 8264146[/snapback] Finner ikke ut at det går an. Alarmen heter Omega K9 Mundial2. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 .8 / 3 Second Doorlock Pulse - Feature Turned On: The doorlock outputs have a .8 second negative pulse to an optional doorlock interface to operate the vehicle's power doorlocking system. Feature Turned Off: The doorlock outputs have a 3 second negative pulse to an optional doorlock interface to operate the vehicle's vacuum doorlocking system. Fant det på http://www.autotechs.com/items/item769.htm Såvidt jeg kan se er det en Omega K9 Mundial2 det er snakk om her og da skal det jo gå å programmere din til 3 sekunder . Virker som en ganske avansert enhet med et hav av funksjoner du har... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg synes jo selv at det er rart at det ikke skal gå å forandre på den innstillingen, men jeg har denne bruksanvisningen https://www.caralarm.com/cart/prodetails.as...did=923&start=1 og kan ikke finne noe som omhandler dette. Derimot har alarmen som heter K9-Classic denne muligheten. Mulig jeg har oversett noe, og ingenting hadde vært bedre enn det. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, da var det nok en feil på den andre sida jeg fant, for her er det jo ikke lista som en feature på denne enheten nei. Er jo utrolig synd hvis den ikke kan det, trodde de fleste enheter kunne programmeres til lengre puls. Hvilken bil er det du skal montere det i? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, da var det nok en feil på den andre sida jeg fant, for her er det jo ikke lista som en feature på denne enheten nei. Er jo utrolig synd hvis den ikke kan det, trodde de fleste enheter kunne programmeres til lengre puls. Hvilken bil er det du skal montere det i? 8268643[/snapback] Mercedes S124-serie. Har hatt den i en Scorpio og alt var bare velstand. Har sendt e-post med spørsmål om problemet til produsenten så får håpe de svarer da. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 skal du bruke K9en til å styre låsene direkte? Det sitter vel en kontrollenhet for låsene i bilen allerede, du klarer ikke koble deg inn med et styresignal fra K9en og inn på den enheten da? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 skal du bruke K9en til å styre låsene direkte? Det sitter vel en kontrollenhet for låsene i bilen allerede, du klarer ikke koble deg inn med et styresignal fra K9en og inn på den enheten da? 8269724[/snapback] Det er en luft/vakumpumpe som går begge veier og driver alle dører og bensinlokk. Det går en kabel fra pumpeenhet(som ligger under baksetet) frem til førerdør og når den får minus så lager pumpen vakum og dørene låses, når man gir samme kabelen pluss så kjører pumpen trykk og dørene låses opp. Problemet er at signalet er så kort at pumpen ikke når å trekke låsene lang nok ned til at de styrer signalet selv. Når låsene er nede/oppe så stopper pumpen selv så det er ikke så veldig nøye om strømmen kuttes etter 3-4 sekunder, men den må selvfølgelig være kuttet til neste gang man aktiverer låsene så det ikke blir kortslutning. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Har fått tilsendt et skjema fra produsenten som pdf-fil, men trenger litt hjelp til å tolke det. Hvordan får jeg lagt inn pdf-filen i denne tråden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Rett nedenfor den grønne smilyen (der du skriver ting som dette) kan du legge ved slike ting Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Her er skjemaet jeg fikk fra alarmleverandøren. Hva har ledningen til evt fjernstart med dette å gjøre? Pulse_Expander_1.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå