Reeve Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jeg kom over en liten nøtt som jeg enda ikke har funnet løsningen til, og må søke hjelp her på forumet Her er figuren: Som dere ser er figuren ganske enkel. Poenget er å tegne den i en strek (ikke løfte blyanten fra bordet hvis du tegner for hånd) og du kan ikke streke der du allerede har streket, men du kan krysse dine egne linjer. Er det noen som kan finne et fasitsvar på denne, eller vise meg at den rett og slett er umulig? (tviler sterkt på at det er umulig, bare vanskelig) Takker for alle svar PS: Til alle dere som prøver: Dere vil nok de aller fleste gangene sitte igjen med en manglende strek 1 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Får til alle untatt den siste streken Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Er vanlig det P-in-P 1 Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Den var da ganske lett.. har du en vanskeligere ? Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Vanskelig? klarte det på første forsøk uten å tenke på det en gang Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Blir det ikke slik da? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg gjorde : Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Vanskelig? klarte det på første forsøk uten å tenke på det en gang 8260295[/snapback] Vis det da Blir det ikke slik da?Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 8260309[/snapback] Nei, du mangler en strek, den vertikale rette streken til høyre på tegningen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Jeg gjorde : Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 8260346[/snapback] Du mangler også den vertikale streken til høyre... EDIT: Fortsatt ingen som har løst den EDIT2: Kan gi dere et tips, som visstnok skal hjelpe å løse den. Prøv å del figuren i to, for å så speile den, så den lager en hel figur. Eksempel: ...så skal du i teorien speile denne *Pris til førstemann som løser den, og kan bevise det* Endret 28. mars 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Ja, lol. Så ikke det før nå. Fikk det til først , men ble visst litt feil når jeg skulle legge til piler... tror jeg Endret 28. mars 2007 av Reppelarsinj Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Det sier de alle Reppelarsinj EDIT: Den var da ganske lett.. har du en vanskeligere ? 8260268[/snapback] Vis da... Endret 28. mars 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 tok jo den der lett som barn.. men husker ikke nå Lenke til kommentar
andersfk Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Ganske sikker på at den er umulig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Eulersti - Wikipedia Du har 4 hjørner som alle er knyttet til 5 linjer. Sett bort fra de to hjørnene vi velger å starte og slutte i, må alle hjørnene være knyttet til et partall antall linjer for at det skal være mulig. Grunnen til dette er at for hver gang vi går til et av disse hjørnene, må vi ut igjen også. Uansett hvilke to hjørner vi velger som start- og slutthjørne vil det derfor være igjen noen hjørner med odde antall linjer. Å velge samme hjørne som start- og slutthjørne går i hvertfall ikke, ettersom det krever at alle hjørnene er er knyttet til et partall lilnjer (ut fra samme argument). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Etter å ha sett det der, så tror jeg og den er umulig 1 Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 For en gjeng med tullinger. Når noen klarer denne så skal jeg spise hatten min til forkost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå