Tafsen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Eg har frå før ein svart Samsung 32"(M61) og ein xbox 360, og har no planer om å krone dette med eit bra heimekinoannlegg. Eg vil sjølvsagt bruke det til å sjå film og å spele xbox, men også ein god del til musikk avspeling. Og derfor sett eg litt større krav. Eg har vært ein tur rundt i dei lokale butikkane(elkjøp, expert & Lefdal) og endte til slutt opp med tre stykke som skilte seg litt ut i frå resten: Jamo A 102: http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5898&M...ProductID=17951 Samsung HT-XQ100: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328662 Sony DAV-DZ100: http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...ma+Surround+Kit Design messig synst eg Samsungen var klart værst, og passe heller dårlig i lag med min tv(annlegget bruker runde kanter på alt, tv'n min bein linjer), Sony'n heilt ok, men vil vel heller ikkje passe spesielt bra i lag med tv'n min. Derimot Jamo sin trur eg vil passe bortimot perfekt. På lyd delen opplevde eg Sony'n sin som best, spesielt når det hjaldt subben. Jamo hadde ein veldig klar og detaljrik lyd, men manglt på subben trur eg(det kan være dårlig innstillinger?). Som dokke ser så er eg opptatt av både design og lyd, men sjølvsagt er lyden viktigast visst eg må velge. Nokon andre system som eg også bør vurdere? Er Klipsch noko å sjå på? Endret 28. mars 2007 av rEaliTY Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Personlig hadde jeg vel valgt klipsch (om jeg hadde hatt råd) over alle de du har ramset opp! Jeg mener, ser ikke noen av disse litt fristende ut? Endret 28. mars 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det beste til ca 6k er nok dette anlegget. Ellers finns det mye bra brukt. Personlig ville jeg kjøpt en ram hjemmkinoreceiver og to fronthøyttalere først for deretter å komplettere med senter og surroundhøyttalere etterhvert. Kronen på verket blir så en sub til slutt. Det finnes mye bra. Klipsch, Kef KHT og annet. Personlig skal med tiden oppgradere til Octwin i front og mye annet snadder rundt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Det anlegget var jo uten sub. Og det var ikkje HDMI dvd spelar. Og det å begynne å bygge eget surround anlegg blir litt for masse for min del. Eg er berre ute etter noko enkelt som eg kan sette opp i lag med tv'n min og få ein grei lyd til musikk med. Eg synst lyden i frå Sony anlegget var veldig bra, men var ikkje så veldig fornøygd med designet. Ingen som har erfaringer med det Jamo anlegget? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Jeg ville kjøpt det settet Jalla linker til. De sidemonterte 8" spiller fletta av den subben i Jamo settet. Endret 28. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Kor bra er detalj nivået på mellomtonane i det anlegget då? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) I den prisklassen vil jeg si at du ikke får bedre lyd en dette medmindre du finner et gullkjøp brukt. Du kan jo kjøpe en annen DVD-spiller, anlegget kan kjøpes med eller uten. Personlig ville jeg brukt Xbox'en istedet for å handle inn en DVD spiller med, HDMI. HDMI er bare tull på billigspillere, kun salgstriks, det finnes ikke sjanse for at oppskaleringa er så bra at det gir monn før du bikker 6 - 7 lapper. Endret 1. april 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Og det annlegget speler så bra at eg ikkje tren sub? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Det spiller iallefall fletta av de "subene" som er med de andre anleggene. Skulle du likevel føle behov for mer trøkk i bånn så kan jo det fikses ved å kikke innom AV-torget Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Finnest det ingen brukandes alternativ med små høgtalara, små som dei annlegga eg har linka til. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 ikke som har tilsvarende lydkvalitet. Design og lydkvalitet er vanskelig å få i en og samme pakke til så lav pris. Om en skal ha minimalistiske saker med god lyd må en kikke på ting som Morel Applause MK II eller Morel Vario og da baller det fort på seg... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Kva visst eg kjoper det anlegget du anbefaler. men bytter ut receiveren og dvd spelaren med ein Yamaha rx-v599 og dvd-s657? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ingen problemer med det, men ta en kikk på AV Torget og sjekk hva som finnes der om du ikke har Yamahaene fra før Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Vil eg daa faa meir ut av anlegget ved aa kjope ein anna receiver? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du vil få langt mer av anlegget med en NAD eller H/K enn en Yamaha/Pioneer/Sony ja. Er bare å høre dem mot hverandre så merker man det med en gang På AV-torget er det masse godt å velge mellom, som her og her Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Er det lurte aa kjope brukt? Maa inromme at eg er litt skeptisk til brukt markede. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) På AV-forum er ikke det noe å bekymre seg for. Alle selgerne der er seriøse og med god peiling på stereoutstyr Edit: Og dessuten får du langt mer for pengene Endret 8. april 2007 av DanielL Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Bortsett fra Eltaxen som er til salgs er det meste der bra saker Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Men det er vel framleis alltid lurast aa kjope ting der det folger me kvitering. Er det masse aa spare i kjop av brukte hogtalara ogsa? Eller er greit nok a kjope den hogtalar pakka eg snakker om og kjope ein brukt receiver? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Bortsett fra Eltaxen som er til salgs er det meste der bra saker 8332731[/snapback] Hehe,snakker en del med han som selger den, han angret ganske godt etter det kjøpet for å si det sånn :!: Men det er vel framleis alltid lurast aa kjope ting der det folger me kvitering. Er det masse aa spare i kjop av brukte hogtalara ogsa? Eller er greit nok a kjope den hogtalar pakka eg snakker om og kjope ein brukt receiver? 8332746[/snapback] Det følger kvittering med den H/K en Ja, det er da alltid penger å spare på å kjøpe brukt, enten det er forsterker,høyttalere eller kabler. Men den eltekpakken er jo uten tvil ikke så verst, og det er jo alltid en god følelse å åpne noe nytt Du får se gjennom bruktmarkedet og se om det er noe der som passer deg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå