Gå til innhold

HDMI-kabler og kvalitet

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på den billigste HDMI-kabelen og den dyreste? Er det ikke slik at signalene overføres digitalt? Jeg tenker slik at enten kommer signalet frem, eller så gjør det ikke. Det er ingen mellomting, ingen "kvalitet". Slik er det vel med kabler brukt i pc'er? Men om noen kan noe om dette vil jeg gjerne lære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker slik at enten kommer signalet frem, eller så gjør det ikke.

8259194[/snapback]

Ja, og derfor stilles det visse krav til kabelen. Det er f. eks. mulig at jeg må bytte ut min Real Cable HDMI på 10 meter når jeg går over til 1080-projektor, ettersom jeg vet at denne er testet med dårlig resultat på 1080p. Dette er en kabel til rundt tusenlappen, når jeg evt bytter den blir det en som er garantert å klare 1080p.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hva er forskjellen på den billigste HDMI-kabelen og den dyreste? Er det ikke slik at signalene overføres digitalt? Jeg tenker slik at enten kommer signalet frem, eller så gjør det ikke. Det er ingen mellomting, ingen "kvalitet". Slik er det vel med kabler brukt i pc'er? Men om noen kan noe om dette vil jeg gjerne lære.

8259194[/snapback]

Er det virkelig tilfelle? Jeg vet lite om disse nymotens greiene selv, men tenker på å kjøpe noen kabler selv, så leste litt om HDMI. Ut fra det jeg så ser det ut til at det IKKE foretas feilsjekking på overføringer over HDMI, slik at mellomting faktisk finnes (tenk UDP i nettverksverden).

Lenke til kommentar

Det blir feil å sammenligne det med nettverksverdenen da. HDMI skal jo fra A til B. I nettverksverdenen så skal jo signalene fra A til S med mange holdepunkter imellom.

Mao feilsjekking med headere osv med HDMI er bortkasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...