Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

honda som ikke starter når det er varmt

Anbefalte innlegg

Har en honda civic 92 LSI. Hovedproblemet med denne bilen er at den ikke starter når det er varmt ute. Da må jeg gjerne prøve i 30 minutter før det skjer noe. jeg hører at den prøver, men den siste "wroomen" kommer ikke. Dette skjer kun når det er varmt ute eller at jeg har kjørt en stund og motoren er varm. Noen som har vært borti dette før? Det nærmer seg sommer, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til dette slitet en sommer til (var helt forferdelig i fjor sommer)...

Forresten:

batteriet, tennpluggene, luftfilteret, fordelerlokket er ok. Oljen er nettopp byttet (filteret og)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skulle sjekket selve tenningen? Eller noe? Vet ikke selv jeg, men jeg har nesten samme problemet og jeg skal til verksted og få sjekket tenningen for jeg har skiftet alt det samme som du. Pluss litt til ;)

Lenke til kommentar

har hatt den på verksted for å prøve å finne ut av det, men da har de ikke funnet noe (typisk, da startet den helt fint). Men gi en lyd når du har byttet tenningen og fortell hvordan det gikk.

Men det virker som om det er en del som ikke tåler varmen (som kanskje vider seg ut når det er varmt)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en honda civic 92 LSI. Hovedproblemet med denne bilen er at den ikke starter når det er varmt ute. Da må jeg gjerne prøve i 30 minutter før det skjer noe. jeg hører at den prøver, men den siste "wroomen" kommer ikke. Dette skjer kun når det er varmt ute eller at jeg har kjørt en stund og motoren er varm. Noen som har vært borti dette før? Det nærmer seg sommer, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til dette slitet en sommer til (var helt forferdelig i fjor sommer)...

Forresten:

batteriet, tennpluggene, luftfilteret, fordelerlokket er ok. Oljen er nettopp byttet (filteret og)

8259105[/snapback]

Dette problemet ligg i hovedrelet.som er plassert under dashbord på venstre side

ved sikringsboks.relet koster ca 1200-1500 kr. har byttet dette 2 ganger på civic

ved samme problemstilling,med godt resultat

Lenke til kommentar
Dette problemet ligg i hovedrelet.som er plassert under dashbord på venstre side

ved sikringsboks.relet koster ca 1200-1500 kr. har byttet dette 2 ganger på civic

ved samme problemstilling,med godt resultat

8321399[/snapback]

Vet du litt mer spesifikt _hva_ som er selve problemet? Releèt i seg selv blir jo ikke varmt.. Dette med temperatur sensor er lettere å akseptere, det høres mer logisk ut. (Jeg har akkurat sammen problem med min bil (Opel Omega A), har ikke løst problemet men har funnet ut at ECU'en er deffekt... så får vi se på feilkoden(e) når jeg setter i en ny)

maZe-: setter pris på om du kommer med oppdatering etter verkstedbesøket :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fant ut at tenningen min var feil, jeg dro ikke til verksted siden naboen til ho mor er bilmekaniker. Han sjekket fort over bilen og så at jeg hadde en STOR tenningsfeil. Han tok det på gefilingen og fikset det. Men jeg skal få han til å gjøre det om igjen med måleapparat. Blir best da:)

Men jeg fant også fort ut at en av luftslangene til luftfilteret mitt hang og slang ved siden av motoren, så når jeg festet denne skikkelig igjen så ble alt mye bedre. Sjekk om det er noen luftslanger som ikke er festet slik de skal. Men dette hjalp jo da meg mest med at jeg hadde et problem med rykking og napping når bilen er kald.

Neste blir vell det at jeg skal prøve å bytte bensin. Lurer på om kjerra mi skal ha blybensin egentlig. Mange som sier det.

Men det problemet ditt er jo godt mulig at det har mye å si med de releene som folka her snakker om. Dette vet ikke jeg mye om, jeg skal i hvertfall fikse tenninga og se om jeg får tak i en ny forgasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...