Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Veteranene Ruller Ut I Sommervarmen

Anbefalte innlegg

Yeah

Nå er endelig våren her og mange er allerede ute med bilene sine. :cool:

La oss nå få høre om du har tatt ut din Veteran eller spesielle bil og muligens når du planlegger og gjøre det.

La oss ha en hyggelig prat :thumbup:

Når vi er på saken tenker jeg og far at Forden skal ut til til uka.

Det er en restaurert Ford A modell fra 1931 som er helt strøken og motoren går som en drøm.

Så hvis dere hører eller ser en stor A-Ford rulle forbi i lillestrøm så er det oss :!: .

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne posten har ikke mening... :!: jeg tipper du kjeder dg :!:

8260591[/snapback]

Den har mening, dine fleste topics har ikke mening :)

Det blir morro å se Ford A'en deres ihvertfall ;)

Må nok rulle ut Autobianchi'n åsså :tease:

Stor quote hugget ned av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Her hjemme er det masse biler som venter på våren og å få komme ut. en 1954 Ford Customline, en 1961-modell Opel 1200 P1, en 1965-modell Neckar Jagst 2, ei 1966-modell boble og en nesten-veteran 1980-modell Lada 1500 S. I tillegg kommer tre mopeder, en 1958-modell Monark Monarped, en 1964-modell Tempo Corvette og en 1975-modell Honda CD 50.

Tre biler skal EU-godkjennes så kjenner jeg det rett blir det litt skruing på våren og forsommeren ;-)

Alle er forøvrig ikke mine. Jeg har Neckaren, Ladaen og to av mopedene, resten tilhører min far. Kan sikkert laste opp noen stemningsbilder når vårsleppet finner sted (har bilene stående på to forskjellige låver).

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skriver så spessielt om A forden er at det er en bil som jeg har vokst opp med. :ermm:

Da har den jo en viss mening for meg vettu. :D

Ellers er det herlig og få sett noen klassikere som surer bortover motorveien i solskinnet. :dribble:

Hvis dere liker veteraner samt customcars kan dere dra på den festivalen jeg har vært på i noen år nå "Classic Car Week"

cruis06.jpg

www.classiccarweek.se

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar
Lada 2103; imponerende samling det der! Hyggelig å se at noen vet å sette pris på klassikerene. Hadde vært morsomt å prøve en Lada en gang, det tror jeg nesten jeg skal sette på "Ting-jeg-må-gjøre-før-jeg-dør-lista" mi :)

8262197[/snapback]

Hehe, ja, for å se om det virkelig er så ille. Det du vil oppdage, er et uvanlig stort og spinkelt ratt, at den er uvanlig tung på rattet, at det er uvanlig langt til rattet og uvanlig kort til pedalene. Ellers er det en helt vanlig bil :D Men det er ikke verre enn at jeg har tilbakelagt 100 mil på ei helg tre-fire ganger.

77bandit: Siden du har vært på Classic Car Week mange ganger, kjenner du sikkert igjen rundkjøringa på bildet? Det er jeg og Ladaen som cruiser. Jeg har vært i Rättvik fire ganger, 1999, 2004, 2005 og 2006. Kjørt Lada de tre siste gangene, skal selvfølgelig tilbake i år.

post-62890-1175118343_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gamle menn med hatt i Vectra er irriterende, men alle biler gammel nok til å være veteran har liksom "lov" til å sinke. Morro :wee:

Har faktisk vurdert å kjøpe veteran selv, men siden jeg ikke har råd (eller plass) til å holde to biler endte jeg opp med en komfortabel og sikker "ny" bil i stedet. Men jeg er bestemt på at jeg skal ha en Opel Rekord D i strøken tilstand en dag. Fattern har en '78-modell stående på låven til bestefar, knallblå stasjonsvogn. Desverre er understellet ihjelrustet, men resten av bilen er veldig pen. Interiør og karosseri er 99% strøkent!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veteran bilen min får desverre ingen lufting på noen år.

Er en Nissan Datsun 200, van/stasjonsvogn modell. Sofa bak og sofa foran. Rattgir, bortover speedometer. Ikke lett og finne noen bilder av den, søker du på datsun 2000 får du som regel opp bilder av noen sportsbiler.

Har stått i garasjen til mormor i ca 10 år. Sprekk i motorblokken, masse rust på understell, bremsesystem må skiftes Men en gang, skal jeg få den på veien igjen.

Til da får jeg kose meg med og skikke på andre veteran biler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...