mjoesund Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har kjøpt en leilighet hvor det fra før var installert slike "internett-utganger" i alle rom. Det er kun i den ene utgangen at det er internett-signal fra Telenor, og det har jeg forstått at ikke er mulig å fikse på. Men siden det er installert slike utganger i flere enn et rom så skulle man tro at det er meningen å få signal også ut av disse pluggene. Se bilde for mer info. Hvis jeg har forklart problemet for dårlig så spør i vei. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Umiddelbart ville jeg tro at det er kablet som et spredenett, der alle utganger unntatt internettlinjaer trukket til et sentralt patchepanel. Derfra kan det evt. patches til en switch som binder nettverket sammen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hvis dette er påtenkt data må disse kablene samles ett sted i huset, der må du innstallere en switch, er det noe slikt samlingspunkt for disse kablene i huset? Lenke til kommentar
mjoesund Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg bruker en switch der signalet kommer. Fra swithcen bruker jeg ledninger som ligger løst rundt omkring i huset. Men det hadde vært greit å slippe alle de ledningene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det tilkoblet noe i disse uttakene dine da? hvis ja og det er for data så vil de måtte komme ut ett sted. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Er det tilkoblet noe i disse uttakene dine da?hvis ja og det er for data så vil de måtte komme ut ett sted. 8259564[/snapback] skaff deg heller trådløs nettverk da? da slipper du alle ledningene... Endret 28. mars 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Dersom du kan bruke kablet tilkobling gjennom disse her greiene så hadde det vært bra å brukt det. Kanskje du kan teste hvor de fører hen med en TP-kabeltester fra Clas Ohlshon og to korte tp-kabler. Da putter du sluttstykket til en kabel som fører til ene kontakten og så går du rundt i huset med hovedkontrolleren (med tilkoblet tp-kabel for å putte i veggen )for å måle hvor signalet ender opp. Kablet er mye mer stabilt enn trådløst så jeg hadde gjort en stor innsats på å finne dette ut. Du kan forsåvidt bruke disse kablene til mye annet rart også, med rette typen overganger. Lenke til kommentar
mjoesund Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for hjelpen. Prøver det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå