Gå til innhold

Etter 1 år med gitar?

LeLiLa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du som meg, så har du nok ikke lært stort :p

8258821[/snapback]

Klarer egentlig ganske mye.. noen av de jeg kjenner sier det er bra til å ha spilt et år men jeg er ikke sikker..

Klarer 2 soloer.. Intro soloen på fade to black og intro soloen på one (begge av metallica) Så øver jeg meg på Canon rock... og Fade to black solo (outro soloen) Holder også på med finger spill.. John wayne gacy jr. kan jeg, driver med tears in heaven by eric clapton! kan også I will follow you into dark - death cabie for cutie ell no sånt og wonderwall, cover av how to save a life og mange flere introer ;D Er det bra nok for 1 år?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen fasit på hva som er bra over en periode. Det som telles er hvor mye du spiller. En som spiller 3 timer daglig i et år blir selfølgelig mye mye bedre enn en som spiller gitar 3 timer i uken. Vet ikke hvor godt forumlert dette var, men du tar poenget.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen fasit på hva som er bra over en periode. Det som telles er hvor mye du spiller. En som spiller 3 timer daglig i et år blir selfølgelig mye mye bedre enn en som spiller gitar 3 timer i uken. Vet ikke hvor godt forumlert dette var, men du tar poenget.

8258879[/snapback]

Skjønner! Spiller ikke så mye egentlig.. 1-3 timer pr dag

Lenke til kommentar

8258879[/snapback]

8258888[/snapback]

Går du til lærer fast eller er du selvlært? Det har mye å si

Lenke til kommentar

8258879[/snapback]

8258888[/snapback]

Går du til lærer fast eller er du selvlært? Det har mye å si

8258987[/snapback]

Hadde et kurs... hjalp ikke mye.. nybegynner kurs :/ 10 uker.. 45 min i uka

Resten er selvlært

spilt siden mai i fjor

Lenke til kommentar

Hvor langt en er kommet på et år. I mine øyne, en litt tullete ting å diskutere. Det er så mange faktorer som spiller inn, og er ikke lett å måle hvor god en har blitt på et år. Tenk og på at noen fokuserer på en ting, andre på noe annet.

Du spør også hvor langt du er kommet? Et retorisk spørsmål tilbake til deg; hva skal en svare på sånt? :D (Dersom du ikke tok den; Hadde du blitt klokere om noen sa: ca hallveis?)

-----

Jeg skal heller svare på det ene spørsmålet som faktisk gir litt mening med innlegget ditt; "hva burde jeg lære? hva er viktig?"

Skalaer. Lær deg skalaer så blir all gitarspilling mye lettere å forstå. Kan være noe herk å sette seg inn i gitarteori. Jeg utsatte det flere år før jeg i det hele tatt prøvde å forstå hva en skala var. Ikke gjør samme feilen.

Gode fingerteknikker er også bra å ha i bakhodet. Justinguitar har noen greie youtube videoer du kan sjekke ut http://www.justinguitar.com/ ('Spider' og 'Finger gym')

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Jeg har spillt gitar i ca 1 og et halvt år nå og angrer litt på hvordan jeg startet. Jeg begynte først med kassegitar-timer hos en student. Hun kunne å spille, men ikke å lære bort. Da ble det bare å "pugge" sanger. Hun lærte meg ikke noe om teknikker, skalaer osv. Etter de bortkastede 8 ukene bestemte jeg meg for å gi henne en sjanse til og startet med el-gitar timer. Da ente jeg opp med enda flere bortkastede uker. Bummer...

Etter det var jeg såpass lite motivert att jeg gidda rett og slett ikke mer. Da minte min kjære mor meg om at naboen vår er jo gitar-lærer og han er jo ett musikk-geni! Nå har jeg gått dit i ca 1/2 år og er VELDIG fornøyd! Lærer masse forskjellige skalaer og ulike teknikker. Improvisasjon osv.

Min konklusjon: Skaff deg en gitarlærer som virkelig er flink og som KAN å lære bort ting! :thumbup:

Mvh. Petter ;)

Endret av Petoah
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...