Gå til innhold

Får ikke koblet skjermen min til PS3!

bjorneoen

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg synes er veldig merkelig!

Jeg kobler min PS3 til min 19" Dell Skjerm med en HDMI-DVI kabel. Da står det bare på skjermen: "Cannot display this video mode. Optimal resolution 1280x1024."

Her om dagen skjedde det noe rart! Jeg har jo data som er koblet til skjermen. Jeg har et Radeon 9800Pro skjermkort. På egenskaper på skrivebordet i XP kunne jeg plutselig velge mellom mange flere oppløsninger på skjermen min.

Er 720p oppløsningen 1280x720?

I såfall kunne jeg velge den oppløsningen på skjermen min og det gikk helt fint, men hvorfor funker ikke PS3 på skjermen min da?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg prøvd det!

Jeg valgte 720p oppløsningen, så koblet jeg ut DVI fra skjermen som går til Dataen. Deretter koblet jeg til PS3.

Nå stod det ikkeat skjermen ikke klarer det, nå stod det ingen ting. bare helt svart!

8263144[/snapback]

Oppløsningen i 720p er 1280 x 720 !

Hva slags innstillinger kan gjøres på PS3 ?

Hvis den står innstilt på 1080i vil sannsynligsvis ikke skjermen din klare den oppløsningen....

Lenke til kommentar

Vi spurte om dette når vi kjøpte PS3 her på skolen, og fikk da beskjed om at HDMI-DVI kabel ikke vil fungere, men en HDMI-HDMI med HDMI-DVI konverter på vil fungere...

om det er riktig vet jeg ikke, men vi tok ikke sjangsen, og kjøpte HDMI-HDMI + konverter og det funket konge..

Lenke til kommentar

PS3 har ikke støtte for spill i 720P uansett ennå. Det er kun "vanlig" oppløsning og 1080i/p som er tilgjengelig. Det spekuleres i om dette skal bli løst i en evnt firmware oppdatering.

Når det gjelder å koble til spillkonsoll til PC skjermen, så var jeg inne på samme tanke selv, men det fungerte ikke da jeg testet dvd spilleren min, som har dvi grensesnitt.

Men hvis skjermen din ikke har HDCP støtte og spillene kommer på blu ray disker, så er det ikke så veldig rart at det ikke virker..

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare spillene som ikke funker!

På menyen i PS3 er det svart der også!

Jeg instalerte Test Drive Unlimited på dataen min i dag. Da kunne jeg velge 1280x720 i video menyen. Det funket helt fint på spillet med den oppløsningen. Det er rart det ikke går ann på PS3.

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
PS3 har ikke støtte for spill i 720P uansett ennå. Det er kun "vanlig" oppløsning og 1080i/p som er tilgjengelig. Det spekuleres i om dette skal bli løst i en evnt firmware oppdatering.

Når det gjelder å koble til spillkonsoll til PC skjermen, så var jeg inne på samme tanke selv, men det fungerte ikke da jeg testet dvd spilleren min, som har dvi grensesnitt.

Men hvis skjermen din ikke har HDCP støtte og spillene kommer på blu ray disker, så er det ikke så veldig rart at det ikke virker..

8271604[/snapback]

Jeg skjønte det sånn at det var støtte for film i 720p det var trøbbel med, men spill i 720p skulle fungere som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...