Jørnan Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Finnes det en enkel kode for å huske hvilket valg en person gjør på en internettside? For eksempel slik: Valg A: Åpne siden på norsk Valg B: Åpne siden på engelsk Boks i bunnen: Husk valget mitt Altså noe alla automatisk innlogging her i forumet. Poenget er at man kan velge mellom to (eller tre) valg én gang, og siden slippe å trykke om igjen neste gang man kommer til siden, slik at man automatisk blir sendt dit man valgte første gangen. Forstår dere hva jeg mener? Omtrent slik: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Da må du bruke PHP og cookies. Dessuten bør språkvalget være radio-button (rund knapp), mens huske-knappen bør være check-box (firkantet knapp). Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Formene på boksene var bare noe jeg fant på, og kan selvfølgelig endres. Men siden jeg overhode ikke kan PHP eller liknende, så hadde jeg håpet på en ferdig kode Finnes dette? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva skal du bruke dette til ? Om det er snakk om en plass, med brukere, er det jo bare og slenge valget inn i en brukerdatabase. Om du ikke kan absolutt noe som helst, og ikke engang HTML, ville jeg sett litt på det før du hoppet inn i PHP verden.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg kan det helt grunnleggende innenfor HTML. Lenker, bilder, skriftformatering og liknende. Men ingenting avansert. Det skal brukes til en webside beregnet på mobiltelefoner. Poenget er å slippe å bla sidelengs på websidene, og jeg ønsker da at man kan velge mellom en bred internettside som det er vanligvis og en tynn som passer til mobilskjermene/skjermoppløsningen på mobiltelefoner. Og for å slippe å velge bred eller tynn internettside hver gang, så vil jeg at internettleseren skal huske hvilket valg man har gjort før. Siden jeg overhode ikke kan noe om PHP, ønsker jeg derfor å få en ferdig kode, dersom det er mulig. Det hadde vært flott. Ps: Flott at tråden er flyttet til PHP Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 dette kan vel gjerast ved å bruke fleire stylesheets? <link rel="stylesheet" href="vanleg.css" media="screen" /> <link rel="stylesheet" href="mobil.css" media="handheld" /> Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Hehe. Her kommer jeg med et spørsmål som antaglig vis er dumt Hvordan lager jeg et stylesheet og hvor putter jeg inn den koden? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Det spørsmålet hører vel ikke hjemme under php forumet, men en liten forklaring... En CSS fil er bygd opp av "selector {property: value}", f.eks a{color: black} vil gjøre alle linker svarte... Du legger inn <link rel="stylesheet" type="text/css" href="dincssfil.css" /> i head'en for å velge CSS fil... Les mer her Endret 28. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 CSS har ingen ting å gjøre med det trådstarter ønsker, Shadows0. Jeg vet ikke hvordan det er med cookies og slikt på mobiltelefoner, men jeg ville prøvd meg fram med cookies. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det skal brukes til en webside beregnet på mobiltelefoner. Poenget er å slippe å bla sidelengs på websidene, og jeg ønsker da at man kan velge mellom en bred internettside som det er vanligvis og en tynn som passer til mobilskjermene/skjermoppløsningen på mobiltelefoner. Og for å slippe å velge bred eller tynn internettside hver gang, så vil jeg at internettleseren skal huske hvilket valg man har gjort før. 8260876[/snapback] Veit at han ikkje lurte på korleis du gjer dette ved bruk av stylesheets, eg sier bare at det han skreiv han ønsker kan gjørest ved hjelp av stylesheets og etter min meining så bli det mye lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå