Gå til innhold

"Husk valg"-boks på internettside

Anbefalte innlegg

Finnes det en enkel kode for å huske hvilket valg en person gjør på en internettside?

For eksempel slik:

Valg A: Åpne siden på norsk

Valg B: Åpne siden på engelsk

Boks i bunnen: Husk valget mitt

Altså noe alla automatisk innlogging her i forumet. Poenget er at man kan velge mellom to (eller tre) valg én gang, og siden slippe å trykke om igjen neste gang man kommer til siden, slik at man automatisk blir sendt dit man valgte første gangen. Forstår dere hva jeg mener?

Omtrent slik:

post-60532-1175094594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan det helt grunnleggende innenfor HTML. Lenker, bilder, skriftformatering og liknende. Men ingenting avansert.

Det skal brukes til en webside beregnet på mobiltelefoner. Poenget er å slippe å bla sidelengs på websidene, og jeg ønsker da at man kan velge mellom en bred internettside som det er vanligvis og en tynn som passer til mobilskjermene/skjermoppløsningen på mobiltelefoner. Og for å slippe å velge bred eller tynn internettside hver gang, så vil jeg at internettleseren skal huske hvilket valg man har gjort før.

Siden jeg overhode ikke kan noe om PHP, ønsker jeg derfor å få en ferdig kode, dersom det er mulig. Det hadde vært flott.

Ps: Flott at tråden er flyttet til PHP :thumbup:

Lenke til kommentar

Det spørsmålet hører vel ikke hjemme under php forumet, men en liten forklaring... En CSS fil er bygd opp av "selector {property: value}", f.eks a{color: black} vil gjøre alle linker svarte... Du legger inn <link rel="stylesheet" type="text/css" href="dincssfil.css" /> i head'en for å velge CSS fil... Les mer her ;)

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Det skal brukes til en webside beregnet på mobiltelefoner. Poenget er å slippe å bla sidelengs på websidene, og jeg ønsker da at man kan velge mellom en bred internettside som det er vanligvis og en tynn som passer til mobilskjermene/skjermoppløsningen på mobiltelefoner. Og for å slippe å velge bred eller tynn internettside hver gang, så vil jeg at internettleseren skal huske hvilket valg man har gjort før.

8260876[/snapback]

Veit at han ikkje lurte på korleis du gjer dette ved bruk av stylesheets, eg sier bare at det han skreiv han ønsker kan gjørest ved hjelp av stylesheets og etter min meining så bli det mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...