Deadringer Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jeg driver og pløyer igjennom Andrè Bjerkes "De dødes tjern" og synes det er en særdeles bra bok. Derfor lurer jeg på om det finnes lignende bøker, gjerne av Bjerke, som jeg burde sjekke ut. Lenke til kommentar
spirrevippen Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke lest særlig noe av André Bjerke/Bernhard Borge, men en av hans andre bøker, Døde menn går i land skal viss være bra (den står som skrevet av Bernhard Borge). På Wikipedia.no fant jeg denne listen over krimbøkene hans: - Nattmennesket, 1941 - De dødes tjern, 1942 (ble også filmatisert) - Døde menn går i land, 1947 - Skjult mønster, 1950 - Enhjørningen, 1963 - Onkel Oscar starter opp, 1970 (kriminalnoveller, sammen med Harald Tusberg) - Onkel Oscar kjører videre, 1970 (kriminalnoveller, sammen med Harald Tusberg) - Hobbydetektiven: historiene om Klaus Vangli, 1971 (kriminalnoveller) Og hvis du vil ha en morsom vri på ting vil jeg, når du har lest gjennom noen André Bjerke/Bernhard Borge bøker, anbefale Knut Nærums Døde menn går på ski Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå