Gå til innhold

Ytelse i forhold til pris; 2xGTS i SLI vs. 1xGTX

beeed

Anbefalte innlegg

Hei,

har søkt litt rundt på nettet og ang. dette men har bare funnet sider på fransk og tysk etc. på emnet. Desverre er mine kunnskaper i disse språkene godt under middels når det kommer til stykket...

Anyways, som man sikkert skjønner, lurer jeg på hva som vil være det beste kjøpet. Skal nå i tiden fremover kjøpe meg ny del-pc som jeg kommer til å bygge selv, men siden økonomien sier at jeg ikke kan kjøpe hele systemet på en gang betyr dette at jeg må dele det opp over 3-4 mnd før jeg har det systemet jeg vil ha. Kommer uansett ikke til å kjøpe 2 stk. GTS i samma slengen, så dette blir en oppgradering som jeg gjør mulig til senere.

Hvordan er dette ytelsesmessig i forhold til pris? Eller noen som kankje har hatt bedre hell eller kanskje veit om litt sider jeg skjønner språket på som har noe om dette.

Ønsker å sette opp pcen min hovedsakelig til å fungere godt i spill, men kommer også til å ønske å bruke den til å se en del filmer på.

Resten av systemet har jeg ikk ebestemt meg for enda. Velger å begynne i denne enden å bestemme resten av systemet ut i fra dette.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 stk. GTX gir helt klart mer ytelse for pengene. GTS SLI er kun for spesielt interesserte med dagens priser.

8262635[/snapback]

Takk for svar.

Fant denne forumtråden etter litt eksta investert tid i søking. Ser ut til at folk flest oppfatter det slik. Så da blir det vel et GTX kort da. :D

Noen som har en spess leverandør som de kunne abnbefale?

Og er det rimlig å tro at prisen vil synke på disse kortene i forbindelse med lanseringen av deluxe fra nVidia og "R600" fra ATI. Eller vil disse kortene mest sansynelig bare bli priset over GTX kortene igjen?

Endret av beeed
Lenke til kommentar
1 stk. GTX gir helt klart mer ytelse for pengene. GTS SLI er kun for spesielt interesserte med dagens priser.

8262635[/snapback]

Eller for de som fikk et av sine 2 GTS kort 4 free :D Jeg hadde ikke planlagt å kjøre SLI, men ble bare sånn.

Lenke til kommentar

8262635[/snapback]

Eller for de som fikk et av sine 2 GTS kort 4 free :D Jeg hadde ikke planlagt å kjøre SLI, men ble bare sånn.

8269394[/snapback]

Hvordan fikk du det 4 free om jeg tør spørre? :p

Lenke til kommentar

Ikke for free akkurat, men jeg kjøpte min PC, sammen med en kompis, han skulle ikke ha det av en eller annen grunn, og solgte det til meg billig :p I tillegg til at jeg ikke har betalt han enda, og han har ikke mast om det heller. Så er 4 free hittil, men varer ikke for lenge :p

EDIT: EGENTLIG brøt jeg meg inn hos Nvidias hovedkvarter og nappet med meg to kort når jeg bare skulle stjele ett. Var på en topphemmelig fabrikk i Taiwan for ett år siden vettu ;):tease:

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Igjen, takker for svar.

Ser ut som jeg fortsatt går for et GTX kort, så kan jeg etterhvert kjøpe et til om en stund og kjøre to GTX kort i SLI i stedet om jeg skulle finne det nødvendig. :w00t:

Da gjenstår det bare å finne frem til de andre delene.

Går nok for det MSI kortet du nevner Mergen. Takker for tipset! Lest et par tester av kortet nå, så valget er vel egentlig tatt med mindre noe mirakuløst skulle skje. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...