r2d290 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hallo Har en linux-data som jeg ønsker å ha av fra 23:59 til 06:00. En kammerat av meg kan fortelle meg hvordan jeg skal skru den av med en kommando, men problemet blir å skru den av igjen. Forslaget hans var å kople de to ledningene inn i en tidsinstilt boks, som kortslutter ledningene når klokka er 06:00. Noen forslag til andre metoder, eller utdyping av forrslaget til kammeraten min taes gjerne imot. ps: hvis dere har et bedre forslag på hvor jeg kan poste dette, er det fint om dere sier ifra Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 mulig du har en innstilling i biosen din. at når den merker det kommer strøm så slår den seg på. dermed kan du ha en "box" som kutter all strøm fra f.eks 01.00 til 06.00 så vill muligens dataen slå seg på igjen. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Vel jeg ville nok prøvd å poste denne under Programvare => Linux heller. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 oki, skal prøve det... jeg har en sånn strømkutter, men de i klassen mente at det ikke var bra for hardisken å miste strømmen plutselig. Kan ett program få en datamaskin til å skru seg på? trodde det bare gikk hvis den var i dvale jeg... Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hvis hovedkortet ditt støtter det så er det en funksjon for å skru på pcn ved et gitt tidspunkt, rot litt rundt i bios å se, og av komandoen har du jo fra før... Bountyhunter Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) thx skal se hva jeg får til... edit: under power er det noe som heter resume on time. som info står det: Turning this feature on will wake the system up from suspend mode at a specific time. The resume on time feature will not work if suspend mode is set to save to disk.. Hva er suspend mode, og hvordan setter jeg en data i denne "moden"? Endret 28. mars 2007 av r2d290 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det er dvale-modus vil jeg anta. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hvis du har en annen PC som er på 24/7 eller en router/aksesspunkt som støtter det kan du jo sette opp et script som automatisk sender en WOL (Wake On LAN) kommando til den aktuelle maskinen hver gang den skal skrues på... Min Asus WL-500g støtter dette (med uoriginal firmware), og selv om jeg ikke bruker det, så kan det være en ganske nyttig finesse... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hvorfor skal ikke PCen være på i de 6 timene da? Hvis det er en http-server, hva med besøkende fra feks Amerika? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå