Gå til innhold

Hvordan få til flere sim kort i samme kort?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg ei pakke på qxl, med simkort leser/brenner og et 12in1 simkort.

 

Men skjønte fint lite av programmet som følger med.. det heter sim editor 5.11 .

Jeg får lest alle mine tlf nr og sms fra kortet, men klarer ikke å brenne selve kortet inn i det nye.. klarte å brenne inn noe, men mobilen bare ga meg beskjed om at simkort registrering mislyktes.. fikk heller ikke opp hvilken operatør jeg brukte

 

I auksjonen står det klart å tydelig at jeg kan ha 12 "simkort" i det nye kortet, og får en ny meny der jeg velger hvilket kort jeg vil bruke.

 

Jeg har finni et anna program, eller det er det samme som jeg har i en nyere versjon.. 5.15.. dette har et litt annet navn, omtrent samme utseende, mer funksjoner osv.. men funker ikke orntlig med min brenner.

 

Så.. noen som vet hva jeg må gjøre for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har kontaktet selger, men han har ikke svart enda.

Men har testa litt mer med den andre versjonen jeg fant.. å etter at jeg tok å koblet fra og til kort leser'n så funka den =)

Så den står å leser mitt sim kort nå, står i online manualen at dette tar mellom 15 til 90 min.

 

Jeg betalte 199 kr + 35 i frakt.. kjøp nå auksjon.

Dagen etter at jeg kjøpte den satte han opp prisen til 249 + 35 i frakt

Dere finner den nye auksjonen her

Lenke til kommentar

Nå har jeg virkelig fått et problem..

Pc'n sto å leste det viktigste kortet mitt da dem kom opp feilmelding om at kortet muligens var blokkert.. jeg tok ut kortet, satte det over i min mobil.. alt så ut til å funke.. den fant telenor og fikk signaler.

Prøvde å ringe ut.. så ble det stille lenge, så kom det tilkoblings feil..

 

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å lese telefon lista med kort leseren, denne leste alt uten problemer.

Så satte jeg det tilbake i mobilen.. og nå får jeg ikke signal og kan ikke koble til nettverket, heller ikke manuelt.. har prøvde det på 2 mobiler.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Få nytt kort fra telenor?

Hva skal jeg si til dem?

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Nå har jeg virkelig fått et problem..

Pc'n sto å leste det viktigste kortet mitt da dem kom opp feilmelding om at kortet muligens var blokkert.. jeg tok ut kortet, satte det over i min mobil.. alt så ut til å funke.. den fant telenor og fikk signaler.

Prøvde å ut.. så ble det stille lenge, så kom det tilkoblings feil..

 

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å lese telefon lista med kort leseren, denne leste alt uten problemer.

Så satte jeg det tilbake i mobilen.. og nå får jeg ikke signal og kan ikke koble til nettverket, heller ikke manuelt.. har prøvde det på 2 mobiler.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Få nytt kort fra telenor?

Hva skal jeg si til dem?

8261476[/snapback]

 

Du får nytt simkort om du ringer telenor. Men la meg sjekke om jeg har forstått dette rett. Om jeg kjøper den saken du har kjøpt, kan jeg altså bruke både f.eks et jobbnummer jeg bruker og et privatnummer på samme mobilen. Jeg må bare gå inn i en meny på telefonen for å bytte mellom hvilket som er aktivt?

Lenke til kommentar

Det er sånn jeg også har forstått det :)

Om du søker etter sim max på google så finner du endel info om det på engelsk.

Det skal også gå an å bytte "sim" på en raskere måte.. skal kunne taste noe sånt som 001 for å bytte til sim kort nr 1 og 002 for å bytte til kort nr 2 osv.

Du skal også kunne ha begge kortene aktive samtidig så du kan motta anrop på begge.

 

Men jeg har brukt noen programmer jeg selv fant på nett da jeg søkte.. for den med følgende plata inneholdt bare det som trengs for å ta backup (jeg fant ihvertfall ingen andre valg) av kort, og ikke clone dem som jeg vil.

 

Men som sagt, jeg har ikke fått testa noe av detta enda siden sim kortet mitt tok kvelden, å da tør jeg ikke prøve å ta det andre kortet enda.. kan klare meg uten et kort.. men 2 er værre :p

 

Har bestillt nytt via "min side" på telenor.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se reklamerer ikke selger for at du skal kunne bruke dette til noe annet en å ta kopi av innholdet på simkortet ditt.

 

Dersom dette programmet du bruker klarer å klone selve simnummeret skulle det teoretisk sett kunne brukes som erstatning for det gamle. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Hvis du mot formodning skulle klare å lage krøll i nettet tor jeg ikke Telenor kommer til å være noe særlig blid på deg ;)

Lenke til kommentar

Det har jeg nok allerede klart :shrug:

Og selger reklamerer med at du kan ha opptil 12 sim kort i det kortet som følger med.. "Med Sim Card Reader kan du nå kopiere 12 forskjellige simkort i et simkort" Søker man etter kortet på nettet så finenr man et anna 12 in 1 kort.. der dem skriver:

"Support for 12 different provider names on the same card"

"Change mobile phone number without turning off mobile phone"

"SIM MAX IV complete package set (which includes a dual-band USB reader, a SIM MAX IV multi-number SIM card)"

 

Det er såsi samme pakke, men med et annet 12in1 sim kort

 

 

Mer info hentet ifra en anna side:

Products particular introduce:

Function:

1) 1 to 12 numbers (different countries and different dealers can share one card by copying) All GSM V1 system card can be copied

2) Auto switch online (Two times auto switch, the time is 00: 00).

Sim1—Set time 00: 00

Sim2-- Set time 00: 00

3) Enlarge Phone Book 250 Groups

4) Enlarge Message 80 Groups

5) Set number freely on screen (for example: 13682234567 on your mobile)

6) Record of calling memory (little mobile can't support to this function)

7) V1 can be read out 100%,13th extended card can hold Multi card and V2 card.

8) Improved and newest technology, Extremely fast to switch numbers

 

 

trenger man mer info så søk på "sim max" "multisim" eller lignende

 

PS: prødve å clone et gamelt netcom kort jeg hadde liggende.. dette er sperret, siden det ikke har vært i bruk, men dette fikk jeg lest all info fra og laget ei fil på pc'n som kan brennes på 12in1 kortet.

Så det var nok mest uflaks at det ikke gikk istad, eller at jeg fikla for mye med instillingene og avbrøyt lesing endel ganger siden det gikk så h''''''' treeeegt.

Lenke til kommentar

Slikt kloneutstyr har vært vanlig svært lenge. Men om jeg husker rett så er det svært mye av utstyret som ikke støtter den aller nyeste typen sim kort. Kanskje dette kan være problemet ditt?

Sjekk www.ucables.com De selger masse slikt utstyr og de har ganske bra informasjon om hva som kan gjøres...

 

Edit: Ordnet orntlig url

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Det kan nok stemme ja, den sto å leste ki da det gikk rett vest.. men da hadde jeg allerede prøvd flere ganger og lese det med noen andre instillinger, men det tok så lang tid at jeg bare stoppa det, og da funka kortet som det skulle.

Men,men.. skal ta en titt på den sida og se hva jeg finner ut :)

 

*edit*

Noen som vet hvordan jeg sjekker min sim versjon? :hmm:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Vet faktisk ikke om det er mulig. Men comp128 v1 er vell kjempegammelt. Mener å huske at comp128 v2 var vanlig rundt 2000 skiftet. comp128 v3 ble vel tatt i bruk rundt år 2002 mener jeg å huske?

 

Og telenor har ikke akkurat vært treige med å skifte til ny standard på sim kort.

Lenke til kommentar

Telenor kortet mitt er vel 2-3 år gammelt, muligens litt eldre :hmm:

Og netcom kortet er bare noen mnd gammelt.

Ditt sitat fra siden dems sier jo at jeg skal sjekke kortet før jeg kjøper noe.

Men skal se om jeg finner en adresse eller noe til dem så jeg kan spørre dem direkte, dem før jo vite dette :)

Kommer tilbake med svar om jeg får noe.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig tviler jeg sterkt på at det går ann å klone dagens sim kort. Operatørene vil alltid ligge et skritt foran. Hele poenget med sim kort i stedet for å legge informasjonen i eeprom (slik som gjøres på enkelte nett i usa, og det ble gjort med nmt i norge før) er å unngå klone problematikk.

Hver gang noen klarer å lage hardware/software for å klone så vil industrien svare med å lage en ny standard.

 

Husk at sim kort er et smartkort, og smartkort brukes jo nettopp for å unngå at man kan kopiere det. Derfor det nye bankid systemet som de prøver å innføre er så mye sikrere vanlig magnetstripe.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...