Effectiv Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva er forskjellen?? Lenge lurt på dette... på forhånd takk xD Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Flyttes fra Høyttalere til Lyddiskusjon. Kort og enkelt forklart brukes begge deler til overføring av digital lyd, gjerne i flere kanaler. Coax overfører signalet elektrisk mens optisk benytter seg av fiberoptisk overføring, dvs lys. Hvis du holder en optisk kabel foran en lyskilde vil du se lyset i andre enden av kabelen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Kabelen har vel lite å bety når overføringen er digital, så lenge båndbredden er stor nok? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har hørt at optisk lønner seg om kabelen skal være lang. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Takk ;D Lurte lenge på dette,, Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Slik jeg har fortstått det har coax høyere båndbredde mens optisk er bedre på lange strekk. Det mest utbredte i lyd og hjemmekino sammenheng er nok coax. Det er hvertfall min oppfattning. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det største problemet jeg ser med coax måtte være jordingsfeil o.l. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det største problemet jeg ser med coax måtte være jordingsfeil o.l. 8262307[/snapback] Du er inne på noe der. Såkalte "ground loops" kan elimineres ved å fjerne elektriske koblinger som f. eks coax digital overføring og bare bruke optisk overføring. Nå har jeg dog aldri selv opplevd dette problemet. Får man ikke trøbbel med støy, så er det like greit å bruke coax. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Her er en finfin oversikt over de forskjellige kablene man finner rundt om kring LINK: Home Theater Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det største problemet jeg ser med coax måtte være jordingsfeil o.l. 8262307[/snapback] Og at de få som selges er svært dyre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå