Gå til innhold

Vurderer ny CPU. Smart valg?

Anbefalte innlegg

Etter å ha vurdert kjøp av dual core i en liten stund, har jeg funnet ut at tiden snart er inne. Etter å ha fått meg en på tryne i Supreme Commander, fikk jeg øynene oppe for at min CPU ikke er bra nok.

Har følgende system;

* Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939

* Geforce 7900 GT 256

* Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB

* 3x Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Vurderer;

* ASRock ALiveNF6G-DVI Socket AM2

* Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB

Syns personlig dette er en grei oppgradering til den prisen, ca 2000. Men jeg håper noen her vet mer om dette er noe jeg bør styre unna, eller om det er andre komponenter til omlag samme pris som er bedre. Jeg er ikke AMD only, så hvis det finnes et bedre Intel alternativ, for all del. Men maskinen skal brukes til spilling av de nyeste spillene på best mulig grafikkinnstillinger.

Håper på positiv respons, da dette er for meg et seriøst innkjøp. Trenger hjelp her :dontgetit:

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 3. minnebrikken skader nok ytelsen oftere enn den hjelper. Jeg ville kjøpt en til for å få dual channel. 4 GiB minne er vel heller ikke så dumt.

Prøvd å overklokke CPUen du har, Villanden? Vet ikke hvordan det er med Supreme Commander, men de fleste spill utnytter ikke dual core i særlig grad.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri klokket noe i mitt liv før. Men har såklart vurdert å lese meg opp på det og teste det.

Men takker for hjelp. Visste ikke om ddr II situasjonen. Dodged that bullet.

Bare noen spørsmål til: Er det enkelt å klokke, og hvor høy er risikoen for at noe går galt?

edit: der var en ny ram brikke bestillt. Nå skal det virkelig gå unna her.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...