Caliber Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei. Da var det på tide med nytt kompaktkamera. Jeg er meget utdatert på kamera-fronten, for å si det sånn var mitt forrige innkjøp et Canon Ixus 5 med hele 2.1MP, så her trenger jeg nok litt hjelp Jeg tenker å holde meg under 3000kr, med andre ord skal jeg ha et kamera i mellomklasssen. Kameraet skal brukes til ferier og begivenheter som ellers er verdt å forevige, som mitt siste innkjøp avslører er jeg altså ingen svoren hobby-fotograf. Tittet litt på Canon Ixus 70, men fant ikke nok brukererfaringer/reviews til å bedømme om dette kameraet er et godt valg, så hadde satt pris på innspill! Mvh, Haakon Bowitz Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Ingen som kan hjelpe meg i valgets kval....? Lenke til kommentar
007_james Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg anbefaler deg å se på Fujifilm FinePix F30 og F31fd hvis du skal ha et virkelig godt allround kamera. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg anbefaler deg å se på Fujifilm FinePix F30 og F31fd hvis du skal ha et virkelig godt allround kamera. 8265184[/snapback] Tittet på det, virker som et meget godt kamera. Nå var uansett Ixus 70 bestillt, hvis det er ønskelig kan jeg komme med en kort tilbakemelding når kameraet er i hus. Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det finnes en lang lang rekke kamera i omtrent samme prisklasse som Ixus 70 og selv om mange har bedre spesifikasjoner vet jeg ikke så mye om forskjellen i bildekvalitet da jeg ikke har prøvd Ixus 70 enda, men er den på linje med Ixus 60 er den helt grei. Du blir helt sikkert fornøyd med kameraet, men ut fra erfaringer og hva jeg har sett av Ixus 60 vs. kamera til samme pris som Ixus 70, kan det ha vært et noe forhastet valg. Optisk bildestabilisator og 28mm vidvinkel kan du for eksempel få til samme pris, fra et godt og kjent merke, og i en nesten like liten kamerakropp. Jeg synes man ofte betaler veldig mye for Ixus-navnet da de gjerne er overpriset i forhold til tilsvarende kamera fra andre produsenter. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det finnes en lang lang rekke kamera i omtrent samme prisklasse som Ixus 70 og selv om mange har bedre spesifikasjoner vet jeg ikke så mye om forskjellen i bildekvalitet da jeg ikke har prøvd Ixus 70 enda, men er den på linje med Ixus 60 er den helt grei. Du blir helt sikkert fornøyd med kameraet, men ut fra erfaringer og hva jeg har sett av Ixus 60 vs. kamera til samme pris som Ixus 70, kan det ha vært et noe forhastet valg. Optisk bildestabilisator og 28mm vidvinkel kan du for eksempel få til samme pris, fra et godt og kjent merke, og i en nesten like liten kamerakropp. Jeg synes man ofte betaler veldig mye for Ixus-navnet da de gjerne er overpriset i forhold til tilsvarende kamera fra andre produsenter. 8274820[/snapback] Hei. Nå skal det sies at jeg fikk en meget god pris på kameraet. Jeg kommer som sagt til komme med en erfaring her når jeg har fått lekt meg litt med kameraet, men takk for innspill. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Hei igjen. Fikk kameraet i dag, og har testet det den siste timen. Her kommer dommen! Design og kvalitetsfølelse: Designmessig syns jeg rett og slett kameraet er nydelig, men det er nå min subjektive mening. Kvalitetsfølelsen er også meget høy, ingen knirking/knaking, kamerahuset i stål er meget forseggjort og kanppene er responsive og godt plassert. Skjerm og optikk: Skjermen overrasket meg positivt. Ikke bare er den stor og har en god oppløsning, men den er også ganske så responsiv ved bevegelse av kameraet og er såpass lyssterk at den ikke sjeneres i stor grad av belysning fra sol/andre lyskilder. Det skal nevnees at ved zoom har skjermen en tendens til å vise noe "snø". Bildene jeg så langt har tatt har vært skarpe og balanserte med tanke på farger og ellers gitt meg et godt førsteinntrykk. Funksjoner og teknikk: Selv syns jeg kameraet har et godt knippe med funksjoner. Jeg har enda ikke funnet ut hvordan man stiller ISO-verdier manuelt, eller om dette i det hele tatt er mulig, men skal lese litt i manualen i kveld. Anti røde øyne funksjonen fungerer meget bra, ansiktsgjenkjenningen gjenstår å bli testet, og makro-funksjonen imponerte meg. Kameraet er kjapt både ved oppstart og bilder i rask serie, og video-funksjonen var mer enn godkjent. De forskjellige oppsettene man kan bruke f.eks "portrett-bilder, natur-bilder" etc. gir hobbyfotografen et godt utgangspunkt for å få gode bilder under en rekke forskjellige situasjoner, uten å stille for mye manuelt (som jeg har til gode å få sjekket ut). Foreløpig konklusjon: Så langt er jeg meget fornøyd. Det er tydelig at kameraet retter seg mot hobby-fotografen, og jeg som befinner meg i denne brukergruppen føler meg absolutt tilfredsstilt så langt. Jeg er som sagt ingen "kjenner", men føler kameraet gir veldig mye for pengene. Hvis noen skulle ha noen spesifikke spørsmål, fyr løs, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare på tiltale Mvh, Caliber Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har du noen eksempelbilder tatt under ulike forhold? F.eks.: Inne med lite lys, ute i mye sol, ute i skygge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå