Quattro7 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei. Skolen min har et trådløst nettverk, som jeg i dag fikk lov til å koble til. Jeg fikk SSID og WEP nøkkel, men maskina kunne ikke finne nettverket. Jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg har fått opp SSIDen til nettverket i lista før. Nettverksansvarlig sier at det er riktig SSID og WEP-nøkkel han har tastet inn, og at nettverket ikke er skjult, men jeg får det altså ikke opp i lista. Har kjørt "Network stumbler", finner ingen nettverk med det navnet. Har kjørt "ASUS WLAN Control Center", finner ikke nettverket. Får heller ingenting når jeg prøver med windows innebyggede nettverksgreie. Men tar jeg med pcen hjem, får jeg opp nettverka mine. Nettverket jeg ikke får vist eller koblet til: SSID: WLPK-SAND WEP: *1f0bea*ecdd175ce*7959a84* Nettverkene jeg får koblet til: SSID: Granåsen WEP: Ukjent SSID: mittnettverk WPA-PSK TKIP: ******** og flere... Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Kan det være at de tidligere har kringkastet SSID men nå har skjult det? Og at du har for dårlig forbindelse/signal til å autentisere deg? Og at det er for lite trafikk på det trådløse til at netstumbler fanger det opp? Vet du hvor aksesspunkt(er) befinner seg og har du prøvd å prøve å koble til når du befinner deg nærmere ap? Ed. så først nå at nettverksansvarlig sier det ikke er skjult... Vil tro det er du som ikke har godt nok mottaksforhold...? Endret 28. mars 2007 av Borgy246 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Har en dell maskin ved siden av meg som har full signalstyrke. Sitter 2 meter fra senderen. Endret 28. mars 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg tok med min andre maskin på skolen, da ble nettverket funnet. Er det en mulighet for at maskinen min har blitt bannet? Automatisk? I såfall, hva er unikt med min maskin som den gjenkjenner meg på? Jeg har skiftet maskinnavn, arbeidgruppe og mac-adresse. Er det noe annet den kan gjenkjenne meg på? Har i tillegg tenkt å reinstallere nettverkskortet hvis ikke å bytte navn, arbeidgruppe og mac adresse fungerer. Endret 30. mars 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Har nå skiftet mac-adresse, maskinnavn og arbeidgruppe, samt reinstallrt det trådløse nettverkskortet. Derretter satt jeg meg ved siden av den trådløse ruteren; ingen nettverk funnet. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Lurer på om problemet kan ha med hastighet og kompabilitet. Hvis du skal koble det opp mot et nettverk som har G-only vil du ha trøbbel om du f.eks kun har 11b. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Kan jeg se på en av de andre maskinene hva de har? Og hva den som ikke kommer på har? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Jeg tviler på at det bare er min maskin som har 11b, eller at det er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå