d'espresso Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Kanskje litt rart å lage et emne om, men bare lurer på om noen "har" det samme.. Vel, saken er at på høyre øret hører jeg basslinjer og bass generelt mye bedre enn det venstre, og ingen av ørene er skadet på noen måte og hører like godt på begge i utganspunket.. Endret 28. mars 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hmm.... sikker på at du hører like godt på begge? Egentlig er eneste måten å vite det på, er å ta en hørselstest. Ellers er det vanskelig å gjette hvorfor du hører bass bedre på det ene øret enn det andre. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Når oppdaget du dette? Høres helt klart ut som hørseltap, tror det skal være i nærheten av 12kHz. Få time hos nese-øre og hals spesialist og få testet ut hørselen. Spiller du mye høy musikk? Blir du generelt utsatt for støy? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Spiller mye høy musikk, ja.. B.la i band osv :/ Er ikke generelt utsatt for støy egentlig.. Skal få meg en time, ja! I mellomtiden kan jeg jo kose meg med at jeg hører basslin jer perfekt Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det var litt merkelig. Men det er sikkert de følerne for høyere frekvenser som er skadet på ene øret så de lavere frekvensene blir forsterket. Har sikkert noe med at du har blitt utsatt for mye høy musikk. Håpe det ikke er så ille at du blir plaget av det. Post her når du har vært og tatt hørselstest da Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Sjekk denne linken ----> http://eos.bio.tu-darmstadt.de/aglangner/t...s-beispiele.htm Gå inn på "Test your high frequency limit" Her kan du ta en liten test. Burde gi deg en liten pekepinne. Sett inn noen øretelefoner inn i høytaleren og skru den opp til ca 1/4 av maks lyd. Se hvor langt du klarer å høre. Personlig klarer jeg til 17kHz. 18kHz må jeg skru opp lyden betraktelig for å høre. Aner ikke om dette er normalt...Prøv selv! Endret 29. mars 2007 av dicktator Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg hører helt opp til 18 kHz, og det er med ca. 25-30 % av makslyd.. Hører med sånne ørepropper som går rett inn i øret og stenger alt ute.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg hører helt opp til 18 kHz, og det er med ca. 25-30 % av makslyd.. Hører med sånne ørepropper som går rett inn i øret og stenger alt ute.. 8265687[/snapback] Da tror jeg problemet ditt ligger i hodet, men hvis det plager deg burde du få det sjekket opp. Btw; Prøvde å bytte øreplugger - Fra de som isolorer bakrunnstøy ( Sony ericsson sine stander plugger) til "vanlige" kreative Klarte da å høre 18KHz på ca 30% lydstyrke, dette rimelig godt også. Lydenstyrken varierer tydeligvis fra merke så det blir i grunn vanskelig å si om du vil klare å oppfatte lydene i en ekte test. Som nevnt, er du usikker sjekker du dette opp. Endret 29. mars 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Det behøver ikke å være god hørsel som er faktoren til overfølsomhet til lyd. Dette kan være arvelig faktorer, kan komme av tinnitus eller annet. Forstår helt klart hvor irriterende det kan være da jeg selv har problemer med å høre på høy musikk andre finner komfortabel (får smerte i ørene) - Har fortsatt ikke noe "superhørsel" Heller høy enn svak lydoppfatning! Endret 30. mars 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Spiller mye høy musikk, ja.. B.la i band osv :/ Er ikke generelt utsatt for støy egentlig.. Skal få meg en time, ja! I mellomtiden kan jeg jo kose meg med at jeg hører basslin jer perfekt 8262785[/snapback] Står du mot forsterkeren med det ene øret? Det kan hende dette har en virkning på hvor mye bass du kan høre. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 I utganspunket er dem med ørepropper jeg merker det.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Minner om regler for bruk av gjesteposting. En post er slettet og en redigert. Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Faen, jeg hadde ikke sjangs til å høre 18 khz, men til og med 17 hørte jeg loud and clear. Er det et dårlig tegn? Evnen til å høre høyfrekvente toner innsnevres jo naturlig med alderen... Endret 31. mars 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Faen, jeg hadde ikke sjangs til å høre 18 khz, men til og med 17 hørte jeg loud and clear. Er det et dårlig tegn? Evnen til å høre høyfrekvente toner innsnevres jo naturlig med alderen... 8281880[/snapback] Som jeg skrev over har øreklokkene du benytter mye å si. Noen angir mer lyd enn andre. Når jeg brukte ericsson sine plugger med isolerende gummi klarte jeg bare å høre til 17Khz, 18 var ikke å høre før jeg skrudde opp lyden til ca 60-70% Brukte så kreative sine standerplugger (disse isolerer ikke bakrunnslyden) klarte da å høre 18Khz på ca 30%. Helt klart at disse angir mer lyd. Det er normalt å høre alt fra 50 (?) hz til 20Khz. Når man runder 50 år vil man ofte få hørseltap i de høye frekvensene (15Khz+) Fordi du ikke klarte 18Khz betyr det på ingen måte at du ikke høre det i en "ekte" test. Prøv å bytt øreklokker og se om du klarer å oppfatte lyden. Alt fra 150 - 8000hz er viktig i en samtale og det er disse frekvensene man tester feks i forsvaret. Endret 31. mars 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Sjekk denne linken ----> http://eos.bio.tu-darmstadt.de/aglangner/t...s-beispiele.htm Gå inn på "Test your high frequency limit" Her kan du ta en liten test. Burde gi deg en liten pekepinne. Sett inn noen øretelefoner inn i høytaleren og skru den opp til ca 1/4 av maks lyd. Se hvor langt du klarer å høre. Personlig klarer jeg til 17kHz. 18kHz må jeg skru opp lyden betraktelig for å høre. Aner ikke om dette er normalt...Prøv selv! 8265337[/snapback] Nå skal dere være klar over at slike tester er egentlig "null verdt" i faktisk nytteverdi. Her er det andre ting som spiller inn. Herunder kvaliteten på utstyret og instillinger. Ikke bruk slike tester, men besøk en ØNH-lege. Det er kun disse testene som duger. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Har nå vært hos legen.. Han skjekket inne i øret mitt, og sa at trommehinna er skadet.. Han sa også at når han kan se det, og jeg har merket det, at det mest sannsynlig er skadet. Skal til en spesialist for å få det bekreftet. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Trommehinna skadet? På hvilken måte? Hvis det er hull i den vil det gro sammen og hvis det ikke skjer lager kirurgen en ny en ved hjelp av hud fra andre steder på kroppen. Ikke noe å uroe seg over. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Jeg aner ikke.. Han sa bare at "dette ser ikke bra ut.. Er noe der inne som ikke stemmer helt" osv.. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Mange som har øresus i det siste. Mye andre topiqs her om det. Sikkert en etemead [aarg] edemi [aAARG] edetemi, ependemi [Aarg]. Aner ikke hvordan det skrives. Dysleksien stopper meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå