aic007 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei. Jeg er en nybegynner som bruker sql, c# og asp til å programmere i visual stuido 2005. Jeg har registrert brukere i en database, og når jeg skal registrere varekjøp så vil jeg at brukernavnet skal dukke opp automatisk i kundefeltet. Når jeg f.eks. taster inn 'a' i kundefeltet så får jeg en liten liste over alle som begynner på a, og når jeg skriver 'ar' så får jeg liste over alle som starter med 'ar' - 'arne' og 'arild' f.eks., (slik som autofullfør i google ).. Finnes det noen måter eller funksjoner for å implementere dette i visual studio med de språkene som jeg bruker ? Jeg kan jo bruke dropdownlist, men det blir litt tamt med en dropdownlist når jeg har 200 registrerte brukere Jeg har søkt masse på internett, men har ikke klart å finne det jeg trenger. Hadde vært veldig takknemlig for en side med info / eksempler vedrørende min overnevnte problemstilling Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 http://ajax.asp.net/default.aspx?tabid=47 Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Heisann. Takker for link. Dette var lærerrikt, men ikke akkurat helt det jeg var ute etter Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Microsoft sitt AJAX rammeverk inneholder en kontroll som gjør akuratt det du spør om,... om jeg ikke husker helt feil. Det finnes også mange andre tredjeparts kontroll bilioteker som inneholder dette. http://www.google.no/search?q=autocomplete...lient=firefox-a Eller du kan lage din egen ved hjelp av litt javascript og httprequest. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Sånn på siden av det hele vil jeg bare si at å få listet opp navnet på alle som har handlet på denne siden bare ved å taste inn en bokstav eller to ikke er en veldig hensiktsmessig måte å gjøre det på. Jeg tenker da på personvern o.l. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Sånn på siden av det hele vil jeg bare si at å få listet opp navnet på alle som har handlet på denne siden bare ved å taste inn en bokstav eller to ikke er en veldig hensiktsmessig måte å gjøre det på. Jeg tenker da på personvern o.l. 8263930[/snapback] Jeg regnet da med at dette var på en back-end side... Særlig siden han nevnet at et annet valg han hadde var å legge alle i en dropdown boks. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Heisann. 1000 takk for hjelpen Nå tror jeg at jeg skal få det til (ja, det er back-end side).. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Hei igjen. Nå har jeg prøvd å sloss med dette ganske lenge, men ikke fått det til Finner c# kode, men aldri video tutorial med c# og asp.net, alltid visual basic. Er det noen som har et ganske enkelt eksempel som benytter c# og henter data fra database som kan vises i textbox ? Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei igjen. Nå har jeg prøvd å sloss med dette ganske lenge, men ikke fått det til Finner c# kode, men aldri video tutorial med c# og asp.net, alltid visual basic. Er det noen som har et ganske enkelt eksempel som benytter c# og henter data fra database som kan vises i textbox ? 8294735[/snapback] Synes nå denne var ganske grei: http://www.codeproject.com/useritems/Autocomplete.asp Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Hei, hpfarstad, takker for eksemplet. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Kan man bruke klassene sqlHelper.cs og sqlProvider.cs fra codeproject linken i eget prosjekt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå