Gå til innhold

Tidenes Beste Sang!


Gabriel Shear

Anbefalte innlegg

Intressant post. Det er en sinnsyk mengde god musikk der ute, og hva som er finest er jo helt klart en personlig smaksak. Noe grunnleggende er det jo seff., så at en nevnte Dire Straits, og uansett om man liker dem eller ikke, kan man ikke diskutere hvorvidt de er gode musikere, DET er hevet over en hver diskusjon. Men hvis jeg skulle velge en plate i samlingen min som jeg fikk ta med meg, og ingen andre, tror jeg det ville blitt Moving Pictures med Rush, og der balanserer det mellom to låter, Red Barchetta/Tom Sawyer. Begge er yppelig, men rent lyrisk holder jeg en knapp på Red Barchetta. I tilegg har den nydelige soloer, og flotte progressive overganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kommer også mange av Led Zeppelin sine sanger (Stairway to heaven, Battle of evermore, Since I've been loving you, Black Dog, Dazed and Confused, Communication Breakdown m.m.), mange av Ac/Dc sine sanger (Back in Black, Highway to Hell, Ride On, Who made who m.m.), mange av Tool sine sanger (Third Eye, Pushit, Ænema, Lateralus, The Grudge, Schism, Sober, Bottom, Disposition m.m.), Metallica (..And Justice for all, Nothing else Matters, Master of Puppets, Orion, The Call of Ktulu, m.m.), Smashing Pumpkins (så mange at jeg ikke gidder nevne de) og MANGEN flere band...

Du glemte noen :wink:

Led zeppelin ( Good times, Bad times, The ocean, All Of My Love, Fool In The Rain, Gallows Pole, going to california, Heartbreaker, Hey Hey What Can I Do, Kashmir, Misty Mountain Hop, Ramble On, Your Time Is Gonna Come)

Og Pink Floyd og Jetro tull lager god musikk. Om jeg spiller cs spiller jeg oftest "Bob marley- No war og Iron Lion Zion" i bakrunnen.

Ellers må jeg takke for tipsene, var noen de jeg aldri hadde hørt om før som skal prøves. Og resten var stort sett del av min top 50spilte. Skal forresten på Robert Plant konsert i morgen.Gleder meg, selv om det ikke er det samme uten Jimmy Page.

 

Begynn å høre på litt SKIKKELIG musikk, så blir du ikke lei de om et år. Ikke en gang om 30. (Med tanke på at de ovennevnte sangene til Led Zeppelin er laget i slutten av 60 og begynnelsen av 70-tallet..)  

:woot: Enig, selv om det ikke alltid er lett å vite på forhånd hva som er den musikken. Man kan elske en sang en stund, men så går man lei av den. Mens det er noen sanger man aldri går lei av. Og så er det de sangene man får KICKET av hver eneste gang man spiller de.

Lenke til kommentar
overkommersielt: ja, de er kommersielle men ikke over-kommersielle. Da er det ikke mye du får med deg :grumpy:

Eller kanskje det er det han gjør. Du vet vel kanskje hvor han er ansatt?

markedstilpasset:   :roll:  ser ikke helt grunnen til at du mener det, de har ikke akkurat den type musikk som alle digger...

Ehm.. Jo. Det er begynt å bli veldig populært å like den typen progressiv nu-metal / 14års-metal-sjangeren...

sjelløs: ok, dette var det jeg reagerte på. dette beviser bare hvor lite du vet om dem. Sjelløse er de så definititvt ikke.

Jo, der er jeg faktisk HELT enig med Kowalski. Jeg mener de ikke viser ANTYDNING til å være musikere. De er forretningsfolk som spiller "rock" for å tjene penger. Musikere har stil. Og sjel. Ikke bare image, som Linkin Park.

liksom-opprørsk-wannabe-nu-metal: hmm... jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette... det er jo så feil. de kjører sin egen musikk-stil! :woot:  

De kjører såvisst ikke sin egen stil. HVis du vil ha EGEN stil, så begynner du å høre på Muse, Cake, Tool, Primus eller Kaizers Orchestra.

 

Dette er band med stil og sjel!

Lenke til kommentar

 

 

De kjører såvisst ikke sin egen stil. HVis du vil ha EGEN stil, så begynner du å høre på Muse, Cake, Tool, Primus eller Kaizers Orchestra.

 

Dette er band med stil og sjel!

 

hadde du sett i signaturen min hadde du sett at jeg er rå-fan av muse... det er favoritten foran lp,greenday rhcp osv... MUSE eier alt!

Lenke til kommentar

gidd å krangle om hva som er best, det er alt hver sin smak.

For min del, så liker jeg ikke blink.. selv om jeg hører på lignende musikk som Sum41 osv..

 

Tidenes band -> Nightwish.

Min mening fordi jeg vet ikke om en dårlig sang av dem, alt er faktisk dødsbra!

Lenke til kommentar
gidd å krangle om hva som er best, det er alt hver sin smak.

For min del, så liker jeg ikke blink.. selv om jeg hører på lignende musikk som Sum41 osv..

 

Tidenes band -> Nightwish.

 

Min mening fordi jeg vet ikke om en dårlig sang, alt er faktisk dødsbra!

 

så alle sanger er bra sanger???eller mente du alle sangene til Nightwish er bra?

 

hvis den første stemmer så finnes det utallige mange dårlige sanger...

 

ketchup-sangen osv.... )orker ikke ramse opp nå( :shrug:

Lenke til kommentar

DiMiles:

 

Jeg hørte nettopp en sang på radioen (da jeg glemte å ta med MD ut i bilen, satt jeg fast med P3) som het "Somewhere I belong". Du er kanskje kjent med den? Det er (for dere som ikke vet det) en sang av Linkin Park. Den er jo faen helt vla lik alle de andre sangene jeg har hørt, jo! Sanger som "One step closer" og de andre "hittene" deres.

 

Dette er jo tydelige bevis på deres samlebåndsproduksjon. Forandre teksten, og gi den ut som en ny sang..

These guys don't know the first thing about music. I don't even see how they can keep fans happy!  They have their one CD that they had for like 4 years without releasing anything new.  Sure, they had like 7 releases on one CD, and I think that could get a bit tiring. After 4 years, they release a new collection of crap in which all their new songs have a new techno type beat. Hahaha they can’t even stay true to their own style of crappy music.  

I would seriously like to know how people like this band.  All their songs sound the same, they have no musical talent; I can play a better tune on a microwave! And to make things even worse, much like a lot of pop-rock (haha poprocks), they throw in a DJ. They need to make themselves popular so rap fans might get into them too? Talk about selling out. Maybe they should try being themselves, and not change every time pop culture does.

lp.jpg

Isn't that enough people to make up a boy band?

-By Jello

Lenke til kommentar

Det er en mening, jeg har en annen. Er det vanskelig å forstå det? Btw, hvis du har fungerende ører så merker du at sangene er forskjellige på mange måter. Sa at Muse er favoritten hvis det får deg til å roe ned. Uansett, jeg liker LP og noe du sier kommer ikke til å forandre det. Men jeg er litt enig i det du sier. Muse har mer personlig musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...