Gå til innhold

Tidenes Beste Sang!


Gabriel Shear

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest MASSE rart her. Og vil faktisk prøve meg på en hypotese om hva 14iss musikk er:

 

14iss musikk er all kommersiell musikk, der image skal være bedre enn musikken.. Og der Vil jeg føye artister som: Blink, Britney, div.Boyband osv.

 

Så JA Blink er 14iss musikk, og den som mener at de spiller punk, må ha innhalert noe mystefisktisk i gjerningsøyblikket, for det min venn, er fløtepunk! Men missforstå meg ikke her. Jeg liker Blink, og synes at de har masse kul musikk, men de er og blir et 14iss band.

 

Over og ut med det!

 

Ellers, så vil jeg si at tidens sang: Eric Clapton - Tears in Heaven

Men det er meg da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete.... Dvergene og hele pakka... Men fjortiser? Skal jeg si deg hva fjortisene hører på? De hører på trance de....

 

FEIL IGJEN :evil:

En trenger vel ikke være fjortiss fordi man hører på trance eller metal!

Det er faktisk mine to yndlings sjangre innen musikk... og det finnes MYE bra!

Slutt å sett folk i bås etter musikksmaken deres!

 

bra sagt :woot:

 

Nå har jeg lest MASSE rart her. Og vil faktisk prøve meg på en hypotese om hva 14iss musikk er:

14iss musikk er all kommersiell musikk, der image skal være bedre enn musikken.. Og der Vil jeg føye artister som: Blink, Britney, div.Boyband osv.

Så JA Blink er 14iss musikk, og den som mener at de spiller punk, må ha innhalert noe mystefisktisk i gjerningsøyblikket, for det min venn, er fløtepunk! Men missforstå meg ikke her. Jeg liker Blink, og synes at de har masse kul musikk, men de er og blir et 14iss band.

Over og ut med det!

Ellers, så vil jeg si at tidens sang: Eric Clapton - Tears in Heaven

Men det er meg da :wink:

 

enig.. den sangen er rå :woot:

Lenke til kommentar
Hmm... Blink er fjortismusikk, kyllingvippen. Uansett hva du måtte tro.

 

Hvis du liker de, så vokser du det nok av deg, som alle andre som har likt de.

 

Andre band som faller inn under sjangeren er Linkin Park, S.O.D og mange andre jeg har fortrengt.

 

Men hvis du liker Blink182, så liker du også amerikanske college-filmer som american pie, the new guy, road trip, og alle de tusener på tusener av identiske filmer som omhandler livet på college...

 

Dette er ting du vokser av deg. Ta det helt med ro. Du er ikke unormal. Det er bare en fase av livet ditt, og du deler den med mange andre.

 

Ok, det er det dummeste jeg har hørt. Du sier det er fjortis musikk hvorfor? Du gir meg egentlig ingen grunn. Musikken svinger og tekstene er bra og best av alt så har de god humor.

 

Ja, jeg syns American Pie, Road Trip osv er bra filmer. Det er humor!! :woot:

 

Så JimmyPop, hvorfor er det fjortis å se College filmer og Høre på Pop-punk? Dessuten så hører jeg ikke like mye på blink mere, men som du ser nevnte jeg en god del andre artister også.

 

:grumpy:

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest MASSE rart her. Og vil faktisk prøve meg på en hypotese om hva 14iss musikk er:  

14iss musikk er all kommersiell musikk, der image skal være bedre enn musikken.. Og der Vil jeg føye artister som: Blink, Britney, div.Boyband osv.  

Så JA Blink er 14iss musikk, og den som mener at de spiller punk, må ha innhalert noe mystefisktisk i gjerningsøyblikket, for det min venn, er fløtepunk! Men missforstå meg ikke her. Jeg liker Blink, og synes at de har masse kul musikk, men de er og blir et 14iss band.  

Over og ut med det!  

Ellers, så vil jeg si at tidens sang: Eric Clapton - Tears in Heaven  

Men det er meg da  :wink:

 

enig.. den sangen er rå :woot:

 

Ehh Sangen er vel ikke rå? Nightwish - Wanderlust er rå, Rhapsody - Rain of a Thousand Flames er rå, men Eric Clapton - Tears in Heaven er vel rett og slett fin ;)

 

Og kyllingvippen: Les hva jeg definerte fjortissmusikk som da.. Og se om du er enig :D

Lenke til kommentar

hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete....  

 

Eg er ingen generell tilhenger av punkrock sjangeren, men for å vere objektiv er Blink182, Sum41 osv "fløtepuspunkrock"... Offspring er bra til sin sjanger, det meste anna blir litt ripoff, og veldig mykje dårligare... :p

 

Offspring er greit nok, men Blink har ikke sagt de er eller skal være tøffe heller, det sier bare folk som hører en sang på radioen eller topp20 og sier : øøh.. nei, det er bare fjortissfolk som hører på sånn musikk.

 

"Smaken er som baken!"

 

Edit: Nightwish er/var tøft inntil det ble fjortissmusikk det og. Nå sier alle.. ALLE; ooh.. jeg er tøff hører på nightwish.. tøff er jeg da?

 

Bah!! Orker ikke mere nightwish.. :grumpy:

Lenke til kommentar

hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete....

 

Eg er ingen generell tilhenger av punkrock sjangeren, men for å vere objektiv er Blink182, Sum41 osv "fløtepuspunkrock"... Offspring er bra til sin sjanger, det meste anna blir litt ripoff, og veldig mykje dårligare... :p

 

Offspring er greit nok, men Blink har ikke sagt de er eller skal være tøffe heller, det sier bare folk som hører en sang på radioen eller topp20 og sier : øøh.. nei, det er bare fjortissfolk som hører på sånn musikk.

 

"Smaken er som baken!"

 

Edit: Nightwish er/var tøft inntil det ble fjortissmusikk det og. Nå sier alle.. ALLE; ooh.. jeg er tøff hører på nightwish.. tøff er jeg da?

 

Bah!! Orker ikke mere nightwish.. :grumpy:

 

Nightwish kommer aldri til å bli noe 14iss musikk.. Og grunnen er, som jeg har nevnt tidligere at de ikke setter image'et høyere enn musikken.. Noe som resluterer i mange supre tunes! Men jeg er enig i at de var bedre før Centery Child albumet, som var det første kommersielle albumet de ga ut.

Lenke til kommentar
Ok, det er det dummeste jeg har hørt. Du sier det er fjortis musikk hvorfor? Du gir meg egentlig ingen grunn. Musikken svinger og tekstene er bra og best av alt så har de god humor.  

Begrunnelse? Fordi de gruppene (Blink, Linkin Park, Nickleback, Creed osv..) lager musikken ens ærend for å tjene penger! De reklamerer bra på tv, radio og i filmer, de går med "mote-klær", de lager musikkvideoer kun for å vise hvilket type image de har. Og det imaget, det er det de selger på. Skatere, saggere, tøs, fyll osv.

 

Jeg var en gang en skater, og det er ikke noe jeg HATER mer enn å se amerikanske pop-videoer med skatere i. Ta f.eks Blink182, SUM41, Limp Bizkit, Lost Prophets og Avril Lavigne. Alle sammen har videoer som inneholder skatere. Hvorfor? Fordi det S-E-L-G-E-R! Er det så vankselig å se?

Ja, jeg syns American Pie, Road Trip osv er bra filmer. Det er humor!!  :woot:  

Virkelig dyp sans for humor du har. Den overfladiske fjortis-humoren gjør meg kkvalm. Det er ikke annet enn sex og utseende de selger på. Humoren er også bygget rundt dette prinsippet.

 

Ser du ikke at den delen av Hollywood driver på med en samlebåndsmaskin? Alle filmene er like, og de får unge folk til å ville bli som de amerikanske quarterbackene som får de flotteste tøsene på high-

school/college... Og musikken? Jo, Blink182, Sum41 e.l.

Så JimmyPop, hvorfor er det fjortis å se College filmer og Høre på Pop-punk? Dessuten så hører jeg ikke like mye på blink mere, men som du ser nevnte jeg en god del andre artister også.  

:grumpy:

Å høre på pop-punk er ikke noe annerledes enn å høre på pop. Pop er verre enn trance. Pop er laget for å bli populært. Derav ordet pop.

Så... Grunnen til at jeg misliker POP er at talent ikke lenger spiller noe rolle. Her har vi sexye bimboer som får en mikrofon, og en kjempenerd med et bra musikk-program. Hvem gjør jobben? Nerden. Hvem får penger, ære og berømmelsen? Bimboen som ikke har gjort en dritt for det.

 

Ang. pop-punk, så er det faktisk slik at de som oftest spiller instrumentene selv. Men har du sett en Blink-konsert? De er mindre musikalske enn lommekniven min! De lager musikk for å selge, og en nerd fikser alle feilene deres.

 

Der, Kyllingvippen. Håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Ok, det er det dummeste jeg har hørt. Du sier det er fjortis musikk hvorfor? Du gir meg egentlig ingen grunn. Musikken svinger og tekstene er bra og best av alt så har de god humor.  

Begrunnelse? Fordi de gruppene (Blink, Linkin Park, Nickleback, Creed osv..) lager musikken ens ærend for å tjene penger! De reklamerer bra på tv, radio og i filmer, de går med "mote-klær", de lager musikkvideoer kun for å vise hvilket type image de har. Og det imaget, det er det de selger på. Skatere, saggere, tøs, fyll osv.

 

Jeg var en gang en skater, og det er ikke noe jeg HATER mer enn å se amerikanske pop-videoer med skatere i. Ta f.eks Blink182, SUM41, Limp Bizkit, Lost Prophets og Avril Lavigne. Alle sammen har videoer som inneholder skatere. Hvorfor? Fordi det S-E-L-G-E-R! Er det så vankselig å se?

Ja, jeg syns American Pie, Road Trip osv er bra filmer. Det er humor!!  :woot:  

Virkelig dyp sans for humor du har. Den overfladiske fjortis-humoren gjør meg kkvalm. Det er ikke annet enn ha det gøy sammen og utseende de selger på. Humoren er også bygget rundt dette prinsippet.

 

Ser du ikke at den delen av Hollywood driver på med en samlebåndsmaskin? Alle filmene er like, og de får unge folk til å ville bli som de amerikanske quarterbackene som får de flotteste tøsene på high-

school/college... Og musikken? Jo, Blink182, Sum41 e.l.

Så JimmyPop, hvorfor er det fjortis å se College filmer og Høre på Pop-punk? Dessuten så hører jeg ikke like mye på blink mere, men som du ser nevnte jeg en god del andre artister også.  

:grumpy:

Å høre på pop-punk er ikke noe annerledes enn å høre på pop. Pop er verre enn trance. Pop er laget for å bli populært. Derav ordet pop.

Så... Grunnen til at jeg misliker POP er at talent ikke lenger spiller noe rolle. Her har vi sexye bimboer som får en mikrofon, og en kjempenerd med et bra musikk-program. Hvem gjør jobben? Nerden. Hvem får penger, ære og berømmelsen? Bimboen som ikke har gjort en dritt for det.

 

Ang. pop-punk, så er det faktisk slik at de som oftest spiller instrumentene selv. Men har du sett en Blink-konsert? De er mindre musikalske enn lommekniven min! De lager musikk for å selge, og en nerd fikser alle feilene deres.

 

Der, Kyllingvippen. Håper du skjønner hva jeg mener.

 

når så du LP drive med skating i musikkvideoer? De har sin egen stil :evil:

er enig med det du sier, jeg er ikke stor fan av american pie etc. Så å dra inn Linkin Park i dette er dumt. Men jo, de er kommersielle, men annerledes enn Avril osv.

 

har du sett litt av back-info og vet litt mer om LP så vet du at de ike har noen nerd til å jobbe for seg. de er faktisk musikalske :grumpy:

Lenke til kommentar

DiMiles: Det er ikke nødvendig å quote mer enn akkurat det jeg sikter til. Det er ikke som om folk gidder å lese alt det om igjen.

når så du LP drive med skating i musikkvideoer? De har sin egen stil :evil:

Ja, greit. Linkin Park har ikke hatt noen skatere. Grunnen til at jeg hev inn Linkin Park er fordi jeg mener de fremdeles selger på sitt image.

er enig med det du sier, jeg er ikke stor fan av american pie etc. Så å dra inn Linkin Park i dette er dumt. Men jo, de er kommersielle, men annerledes enn Avril osv.

De er ikke bare kommersielle. Jeg vil gå så langt som å si at de er med på den nye sjangeren "pop-hard rock". De lager såkalt "Hard rock" for å selge. Det er få som har gjort dette, men nå har faktisk folk sett at det går an å bli rik på hard rock, også. Ikke bare fløte-pop.

 

Derfor vil jeg også benytte sjansen til å si at jeg misliker sterkt MISBRUKEN av FUZZ-pedal. Nye pop-artister, som hun derre osbourne-datteren m.m. har begynt å lage fløte-pop med bruk av fuzz-pedal.

 

Til de som ikke vet hva fuzz er. Glem det.

har du sett litt av back-info og vet litt mer om LP så vet du at de ike har noen nerd til å jobbe for seg. de er faktisk musikalske :grumpy:

Ja, jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om Linkin Park sine actual skills.

 

Det jeg vet er at jeg plasserer dem i samme sjanger som band som eksisterer fordi de selger seg...

Lenke til kommentar
Ja, jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om Linkin Park sine actual skills

 

 

jepp. burde du.

 

De er ikke bare kommersielle. Jeg vil gå så langt som å si at de er med på den nye sjangeren "pop-hard rock". De lager såkalt "Hard rock" for å selge. Det er få som har gjort dette, men nå har faktisk folk sett at det går an å bli rik på hard rock, også. Ikke bare fløte-pop.

Derfor vil jeg også benytte sjansen til å si at jeg misliker sterkt MISBRUKEN av FUZZ-pedal. Nye pop-artister, som hun derre osbourne-datteren m.m. har begynt å lage fløte-pop med bruk av fuzz-pedal.

 

ny sjanger? :roll: liker ikke kelly osbourne jeg heller. grunnen til at jeg reagerer når du plasserer LP i "fjortis-musikk" sjangeren er at jeg faktisk vet såpass om dem til å ikke plassere dem der. :grumpy:

Lenke til kommentar
Linkin Park rocker ikke. Det de derimot gjør er å lure unge, forvirrede tenåringer for andre gang (første var Hybrid Theory) i å kjøpe et produkt de egentlig ikke vil ha. Dexter og gjengen åler seg inn på frustrert ungdom med en utstrakt hånd. Blæh. Hør heller på noe ekte om dere er så forbanna som musikken gir uttrykk for.

Linkin Park er overkomersiell, markedstilpasset, sjelløs, liksom-opprørsk wannabe-nu-metal.

Så det så.

:p

Lenke til kommentar
vel .. tidenes sang er umulig å dømme ... siden den sangen dere synes er DRIT bra nå er gammel og kjedelig om et år ..

 

men måndens Sang er  

The Roots Ft Cody Chesnut - The Seed 2.0  

 

PS: Eric Clapton - Tears in Heaven  er , har altid vert og kommer altid til å være i min 1337 playlist

 

tears in heaven er en dritfin sang :)

Lenke til kommentar
vel .. tidenes sang er umulig å dømme ... siden den sangen dere synes er DRIT bra nå er gammel og kjedelig om et år ..

Ehm.. Nå vet jeg ikke hva DU hører på som er kjedelig om et år. Da tror jeg du hører på feil musikk. Som du nevnte med Eric Clapton. Den kommer alltid til å være bra.

 

Så kommer også mange av Led Zeppelin sine sanger (Stairway to heaven, Battle of evermore, Since I've been loving you, Black Dog, Dazed and Confused, Communication Breakdown m.m.), mange av Ac/Dc sine sanger (Back in Black, Highway to Hell, Ride On, Who made who m.m.), mange av Tool sine sanger (Third Eye, Pushit, Ænema, Lateralus, The Grudge, Schism, Sober, Bottom, Disposition m.m.), Metallica (..And Justice for all, Nothing else Matters, Master of Puppets, Orion, The Call of Ktulu, m.m.), Smashing Pumpkins (så mange at jeg ikke gidder nevne de) og MANGEN flere band...

 

Begynn å høre på litt SKIKKELIG musikk, så blir du ikke lei de om et år. Ikke en gang om 30. (Med tanke på at de ovennevnte sangene til Led Zeppelin er laget i slutten av 60 og begynnelsen av 70-tallet..)

 

 

Til DiMiles:

Sorry for at jeg ikke var på IRC i går.. :-P

 

Ang. Linkin Park (og ikke Lost Prohets, som jeg tenker hver gang du sier LP før jeg tenker meg om...) så synes jeg at Kowalski hadde noe bra å si, og noe minst like bra å quote.

Linkin Park er overkomersiell, markedstilpasset, sjelløs, liksom-opprørsk wannabe-nu-metal.

Så det så.

Det er omtrent noe av det jeg hører fra høyttalerne når Linkin Park spilles..

Lenke til kommentar

Linkin Park er overkomersiell, markedstilpasset, sjelløs, liksom-opprørsk wannabe-nu-metal.

Så det så.

:p

 

overkommersielt: ja, de er kommersielle men ikke over-kommersielle. Da er det ikke mye du får med deg :grumpy:

 

markedstilpasset: :roll: ser ikke helt grunnen til at du mener det, de har ikke akkurat den type musikk som alle digger...

 

sjelløs: ok, dette var det jeg reagerte på. dette beviser bare hvor lite du vet om dem. Sjelløse er de så definititvt ikke.

 

liksom-opprørsk-wannabe-nu-metal: hmm... jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette... det er jo så feil. de kjører sin egen musikk-stil! :woot:

 

Mvh

Jens :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...