Gå til innhold

Tidenes Beste Sang!

Gabriel Shear

Anbefalte innlegg

Hmm... Blink er fjortismusikk, kyllingvippen. Uansett hva du måtte tro.

Hvis du liker de, så vokser du det nok av deg, som alle andre som har likt de.

Andre band som faller inn under sjangeren er Linkin Park, S.O.D og mange andre jeg har fortrengt.

Men hvis du liker Blink182, så liker du også amerikanske college-filmer som american pie, the new guy, road trip, og alle de tusener på tusener av identiske filmer som omhandler livet på college...

Dette er ting du vokser av deg. Ta det helt med ro. Du er ikke unormal. Det er bare en fase av livet ditt, og du deler den med mange andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Blink er fjortismusikk, kyllingvippen. Uansett hva du måtte tro.

Hvis du liker de, så vokser du det nok av deg, som alle andre som har likt de.

Andre band som faller inn under sjangeren er Linkin Park, S.O.D og mange andre jeg har fortrengt.

Men hvis du liker Blink182, så liker du også amerikanske college-filmer som american pie, the new guy, road trip, og alle de tusener på tusener av identiske filmer som omhandler livet på college...

Dette er ting du vokser av deg. Ta det helt med ro. Du er ikke unormal. Det er bare en fase av livet ditt, og du deler den med mange andre.

jeg er over blink182 og "all the small things" osv... hvorfor det er fjortissmusikk? fordi det bare og da mener jeg bare er fjortiser som hører på det. (veldig få utenom i hvertfall). Linkin Park er det faktisk folk over 14 som også hører på- btw, når jeg skriver dette kan det virke som om jeg mener at "fjortis" er en alder, men nei "fjortis" er en tilstand. Så derfor :roll: - btw, jeg er heller ikke stor fan av american pie etc. linkin park vil jeg ikke plassere under "fjortis-musikk" pga. hvor mange som ellers liker dem. S.O.D er jeg heller ikke fan av :roll:

og nei, linkin park er ikke no jeg liker "plutselig" jeg har vært fan av de lenge og er ikke impuls... :roll: jeg liker meningene deres, ting de gjør, musikk, stil osv... det ville ikke jeg definere som fjortis :roll:

Lenke til kommentar

hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete.... Dvergene og hele pakka... Men fjortiser? Skal jeg si deg hva fjortisene hører på? De hører på trance de....

Lenke til kommentar
hvor jeg henter de fra? erfaringer, informasjon, bekjente..

*knis* dummeste jeg har hørt.... "informasjon" fra hvor?

"erfaringer" hva f@en?

Informasjon: nett, aviser, blader osv...

Erfaringer: Generellt hva folk mener, hører litt i plate-butikker osv... samtaler osv...

skal du ha det inn med teskje? :wink:

Lenke til kommentar

Erfaringer: Generellt hva folk mener, hører litt i plate-butikker osv... samtaler osv...

"hører litt i plate-butikker osv" Yeah right... For du er jo så helvetes engasjert i blink182... Tror du skal holde kjeft jeg, du driter deg ut.. Men legger meg nå

Lenke til kommentar

"hører litt i plate-butikker osv" Yeah right... For du er jo så sørens engasjert i blink182... Tror du skal holde kjeft jeg, du driter deg ut.. Men legger meg nå

:lol::lol: *klarte ikke svare* :evil: er btw ikke engasjert i blink182 men hører folks mening. skjerp deg :grumpy:

Lenke til kommentar

hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete....  

Eg er ingen generell tilhenger av punkrock sjangeren, men for å vere objektiv er Blink182, Sum41 osv "fløtepuspunkrock"... Offspring er bra til sin sjanger, det meste anna blir litt ripoff, og veldig mykje dårligare... :p

Linkin Park og alt som ligner er litt fjortisfaktor over, eller.. alt som er innafor New Metal sjangeren har vel det da, men det er noken som skiller seg litt ut, f eks SOAD.. Litt meir gjennomtenkte tekster og alt det der.

Sjøl liker eg best litt "ekte" rock og/eller metal. Metallica, Helloween og RATM (vel, vilken sjanger er det egentlig) er favoritter her.. :woot:

Lenke til kommentar
Den beste til Jethro Tull er jo, uansett hva dere måtte si, Aqualong.

Den er god, men Living in the Past, Thick as a Brick(snakker da om hele på 43 minutter, ikke den kuttede på ca 3 min), Minstrel In The Gallery er også gode. (og alle andre jetro tull sangene da)

En som sjelden blir nevn et Bouree, som er ganske pen.

Ellers har Pink floyd(Wish You Were Here-Hey You-Goodbye Cruel World)og led Zeppelin(Kashmir-Stairway to Heaven-Your Time Is Gonna Come-Black Dog) mange gode.

Å finne den beste blir nesten umulig oppgave, det forandrer seg jo også. Akkurat nå er det kansje Another Brick in the Wall med Pink floyd, men i morgen er det kansje noe annet. Men det er noen sanger man altid vil "vende tillbake till", og de over har en del slike.

Lenke til kommentar
:lol:  :lol: *klarte ikke svare*  :evil:  er btw ikke engasjert i blink182 men hører folks mening. skjerp deg :grumpy:

Jens: Unnskyld, mener du at blink 182 er fjortisrock? eller ikke?

Platekompanietd00d: Joa

Jens: Tusen takk setter pris på ett slikt hyggelig å særiøst svar....

Ehhh.... som sagt.. Yeah right

Lenke til kommentar
:lol:  :lol: *klarte ikke svare*  :evil:  er btw ikke engasjert i blink182 men hører folks mening. skjerp deg :grumpy:

Ehhh.... som sagt.. Yeah right

:lol:

Lenke til kommentar
(...)

Fra en Platekompanietd00d: Joa, det er fjortisrock. Men bedre enn flere av de andre i den sjangeren.

Tidenes beste sang NÅ: Pink Floyd - Echoes

For noen minutter siden: Steve Winwood (Blind Faith) - Can't find my way home

Lenke til kommentar

Torsteinen, Blink 182 er IKKE punk. For all del. Arve kom med en god definisjon på hvilken sjanger de hører hjemme i. Og ikke prøv å motargumentere - punkrock (og black/death metal) er noe jeg kan veldig mye om. Blink 182 har helt klart blitt influert av punk, men musikken de spiller kan aldri kalles PUNK. Punkrock er Millencolin, NOFX, (tidlig) Bad Religion, Bombshell Rocks, No Fun At All, Rancid, etc.

Når det gjelder den beste sangen som er lagd:

BORKNAGAR - COLOSSUS

Lenke til kommentar

til diverse innlegg om fjortismusikk og blink..

jeg forstår godt hva dem som klager over at blink er for fjortisser osv mener.. men det går faktisk ikke ann å sette folk så i bås. jeg har noe imot kommersiell musikk, kan like godt bare si det som det er. når jeg ser et eller annet band står å poserer velvillig i en reklamefilm grøsser jeg, og begynner å like bandet mindre (allikevel kan jeg fortsatt si feks: de har noen bra sanger og de har fengendes musikk). jeg hører mer på band som deftones, atreyu, alkaline trio, dimmu borgir osv. MEN også på blink som jeg alltid har likt godt (og jeg er godt forbi fjorten år, fjortis som sinnsstadie tror jeg, jeg såvidt streifa borti for lenge siden). jeg kan tilogmed finne på å sjekke ut linkin park som jeg mener er kroneksempelet på sellout musikk. husker jeg hørte 'with you' for første gang i et gammelt kerrang blad, syntes det fenga skikkelig da, skaffet meg cd'en og hørte endel på den.. gikk fort lei da det er lite utfordrenes musikk. 1-2+ år etter gikk reklamen for samme skiva om og om igjen på tv. allikevel sjekker jeg ut den nye skiva og det var som jeg trodde, reprise. blink utvikler seg kontinuerlig og selv om de har mange sider ved seg jeg kunne klart meg uten..

uff da, nå ble dette bare en mølje ord og tanker. men håper noen fikk noe vettugt ut av det jeg prøvde å få fram.

beste sang.. ingen aning ;)

Lenke til kommentar
hvor f@en henter du utallelsene dine? "Bare fjortiser som hører på det" Hvor i helvete har du det fra? Fo rmin del er de kongene innen punk sjangeren (etter green day da)... De er bare fete.... Dvergene og hele pakka... Men fjortiser? Skal jeg si deg hva fjortisene hører på? De hører på trance de....

FEIL IGJEN :evil:

En trenger vel ikke være fjortiss fordi man hører på trance eller metal!

Det er faktisk mine to yndlings sjangre innen musikk... og det finnes MYE bra!

Slutt å sett folk i bås etter musikksmaken deres!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...