Gå til innhold

Nytt Canon kamera

Anbefalte innlegg

Canon kommer med et nytt kamera i april, HV20.

Fra hjemmesiden til Canon:

"HV20 gir full HD-oppløsning for HDV1080i-opptak og er også det første HDV1080i-videokameraet i forbrukerklassen med ekte progressivt opptak som minner om kinofilm."

Ting ser i det hele tatt meget bra ut. Det jeg lurer på er om kamera av denne typen også kan ta opp i vanlig dv format? Forløperen(HV10) kan det.

Det andre jeg lurer på er om en "ordinær" pc klarer å redigere HDV-formatet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canon kommer med et nytt kamera i april, HV20.

Fra hjemmesiden til Canon:

"HV20 gir full HD-oppløsning for HDV1080i-opptak og er også det første HDV1080i-videokameraet i forbrukerklassen med ekte progressivt opptak som minner om kinofilm."

Ting ser i det hele tatt meget bra ut. Det jeg lurer på er om kamera av denne typen også kan ta opp i vanlig dv format? Forløperen(HV10) kan det.

Det andre jeg lurer på er om en "ordinær" pc klarer å redigere HDV-formatet?

8256705[/snapback]

Dette kameraet skal også kunne ta opp i DV-formatet, ja. Du spiller faktisk inn HDV på vanlige DV-tapes. Hva du mener med en "ordinær" PC er litt vondt å vite, men HDV krever mye mer systemressurser enn DV, både fordi det er mye høyere oppløsning, men også fordi komprimeringsgraden er høyere, og det er MPEG2.

Endret av stkmydla
Lenke til kommentar

Men HDV skal fint kunne redigeres på en "vanlig" maskin med minst 3ghz eller aller helst mer for 1080i..mye mer, men man må nesten prøve seg fram om det funker i det programmet man bruker selv.

Endret av chma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...