Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne IP på Accesspoint uten å reboote det?

Anbefalte innlegg

Har et Accesspoint stående, men husker ikke hvilken Ip jeg ga det, kan jo alltids resette det så ipen blir 192.168.1.245 igjen, men da mister jeg instillingene mine, å det vil jeg helst ikke. Hvordan kan jeg finne ut hvilken ip jeg ga den?

Uten å pinge 256 iper.. tar jo en evighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så kan du prøve en broadcast ping, altså pinge med 255 som siste ip.

De fleste nettverksenheter svarer på et sånt ping, men mange pc-er svarer ikke på det. Siden det er et aksesspunkt du skal finne er det en enkel og rask løsning.

Lenke til kommentar
Yup, to kurante løsninger som begge burde fungere.

Selv ville jeg gått via Start > Kjør >"CMD" > "Ipconfig" og se etter gateway.

8256494[/snapback]

Vil tro dette er ett aksesspunkt og da vil ikke GW gi noen info av interesse.

Lenke til kommentar

Om han kjører IP-config vil han vel bare få routerens gateway, og ikke aksesspunktets.

Foreslår å koble kabel mellom PC og aksesspunkt(den kabelen som nå står i routeren) direkte i PC-en. Kjør deretter IP-config.

Edit:

Ellers så kan du gå inn på routerens gateway og se etter LAN-ip-er. Mulig at aksesspunktets IP ligger der.

Mvh

AndersL

Endret av AndersL
Lenke til kommentar
Om han kjører IP-config vil han vel bare få routerens gateway, og ikke aksesspunktets.

Foreslår å koble kabel mellom PC og aksesspunkt(den kabelen som nå står i routeren) direkte i PC-en. Kjør deretter IP-config.

Edit:

Ellers så kan du gå inn på routerens gateway og se etter LAN-ip-er. Mulig at aksesspunktets IP ligger der.

Mvh

AndersL

8256677[/snapback]

har ikke ssid navn eller noe nettversk navn på router som du husker? eller vis duikke har noe confet noe sånt så kan du pørve å ping hostnanvet :)?

eller så går det ann og sniffe seg til hvem ip.

har du linux finns det 1000vis av slike programmer.

jeg mista configen på en Linksys engang og da siffet jeg meg til ipen.

Lenke til kommentar

Heh, *klask*. Var nok litt kjapp ute, tenkte ikke på at det var et akksesspunkt, trodde altså det var en ruter.

Da ville jeg enten prøvd metoden "knut" foreslår, eller en tracert. Sistnevnte skal fungere, men varierer litt fra utstyr til utstyr.

Lenke til kommentar

Accesspointet gir meg ikke noe ip eller noe, det bare videresender trådløstnettet som routeren sender ut, så nytter nok ikke å finne gateway. Tips om å pinge 255 hjalp heller ikke. Og linux har jeg ikke:P

Men laster ned angry ip scanner nå, så får vi se hva den sier;)

Nettet er slik:

Router --- trådløst --- accesspoint --- trådløst --- accesspoint --- pc

er det første accesspointet jeg sliter litt med å finne ipen til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...