Leela Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg får ny mobil i posten i dag, og har hørt så mye forskjellig om hvor lenge den skal lades før bruk. 12 timer? 24 timer? 6 timer? Hjelp! Lenke til kommentar
ffs Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg får ny mobil i posten i dag, og har hørt så mye forskjellig om hvor lenge den skal lades før bruk. 12 timer? 24 timer? 6 timer? Hjelp! 8256244[/snapback] Lad den til telefonen sier at den er full ladet, deretter da den i bruk som vanlig! =) Lenke til kommentar
geil Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Stemmer det ffs sier. At batteriene må lades mye lenger enn enn til de er fullladet gjelder NiCd/NiMH-batterier. De må man også lade helt ut før opplading om batteritiden skal opprettholdes. LiIon-batterier, som jeg tror brukes i alle nye mobiltelefoner, lider ikke av denne effekten. Lenke til kommentar
Leela Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for hjelpen. Fikk hentet telefonen i dag, og der sto det 2.5 timer. Tror jeg stoler på det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Stol på det som står i bruksanvisningen ja. Mobilprodusentene oppgir i hvertfall ikke for lave tall Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nå skal dere ikke påstå at NiMH (Nickel MetalHydride) lider så veldig av "minne"-effekt (dvs. blir dårligere evne til å holde på strøm) med tiden. NiMH er mye bedre enn NiCd (Nickel Cadmium), men LiIon er aller best. 1. LiIon (dyrest, men best) 2. NiMH (billigere) 3. NiCd (ikke i bruk lenger) Rett skal være rett! Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her var en fin batteriguide hos Amobil. Det står veldig ryddig forklart om de gamle nickel-batteriene og de nye lithium-batteriene. De fleste mobiler blir i dag levert med lithium-batterier, og de har helt andre egenskaper enn de gamle nickel-batteriene. Derfor er det mange myter rundt batterilading. Et utdrag fra artikkelen: Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som derimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå